ترک اعتیاد هروئین و بررسی راه های درمانی

ترک اعتیاد هروئین
   

اگر شما و یا کسانی که دوستشان دارید هروئین مصرف می کنند باید بدانید که برای ترک اعتیاد هروئین راه هایی وجود دارد که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت، به گفته موسسه ملی سوء مصرف مواد، بیش از ۵۸۰ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ اختلال مصرف هروئین داشته اند. جهت مشاوره تلفنی از برترین متخصصان کشور می توانید با سایت زندگی ما جهت این مسئله در تماس باشید.

کلمات کلیدی(اعتیاد هروئین|ترک اعتیاد هروئین |ترک اعتیاد | بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد )
زمان مطالعه تخمینی : ۶دقیقه

بررسی ترک اعتیاد هروئین

هنگامی که کسی در حال مبارزه با اعتیاد با هروئین است، عزیزان اطراف آنها ممکن است احساس عدم اطمینان از نحوه رسیدگی به این موضوع داشته باشند. اعتیاد به هروئین می تواند نشانه های ناراحت کننده ای ایجاد کند و زمانی که فردی می خواهد آن را ترک کند نشانه ی خوبی است اما این که نمی داند چگونه به طور مداوم برای جلوگیری از بروز علائم ترک آن اقدام کند ترک اعتیاد هروئین را برای او مشکل ساز می کند.

ترک اعتیاد هروئین

دوست معتاد به هروئین

هنگامی که فردی هروئین مصرف می کند و هنوز اعتراف نکرده که به کمک نیاز دارد می توانید این علائم را در او مشاهده کنید:

  • انکار
  • خشم
  • توجیه استفاده از مواد مخدر آنها.
  • اجتناب از شما

دوست شما ممکن است عواقب منفی ناشی از مصرف مواد را داشته باشد پس برای ترک اعتیاد هروئین او می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید یا حداقل او حمایت و پشتیبانی دوستانه نمائید.

ترک اعتیاد هروئین با صحبت

زمانی که شما در ابتدا این پیشنهاد درمان یا ترک را به دوست خود می دهید برای جلوگیری از گفتگو منفی که بر قضاوت آن ها ختم می شود، سعی کنید بهترین کار را انجام دهید و نگرانی آن ها را از بین ببرید، برای ترک هروئین از آن ها بخواهید که با شما صحبت کنند و از عواقب و عوارض مصرف هروئین بگویید بدون این که آن ها را سرزنش کنید. این موارد ممکن است به آن ها در ترک اعتیاد هروئین کمک کند. اعتیاد به معنی جدایی و از بین بردن است پس یک گفتگو اشتباه می تواند فرد مورد نظر را از ترک کردن دور کند.

متادون یک مخدر مصنوعی است که باعث کاهش علائم ترک در ارتباط با پایان دادن به استفاده از هروئین می شود.

درمان و ترک مصرف هروئین

در برخی موارد، کمک حرفه ای می تواند بسیار مفید باشد. تقویت جامعه و آموزش خانواده و یک برنامه آموزشی است که توسط یک مشاور انجام می شود که به عزیزان و کسانی که درمورد مبارزه با اعتیاد فکر می کنند کمک کنید. یک مشاور خوب می تواند آموزش دهد تا موضوع درمان را به شیوه ای موثر و کارآمد معرفی کنید. برای ترک اعتیاد هروئین با سایت زندگی ما به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس برقرار کنید و از مشاوره تلفنی آن ها بهره مند شوید.


برای کسب اطلاعات در زمینه ترک مواد مخدر این مطالب را مطالعه نمائید:

ترک اعتیاد مورفین و علل های وابستگی آن

ترک اعتیاد گل و شناخت عوارض آن

ترک اعتیاد کوکائین و بررسی عملکرد آن در بدن

ترک اعتیاد مورفین و علل های وابستگی آن


درمان اعتیاد هروئین

هروئین می تواند بسیار اعتیاد آور باشد و تا سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در محل های درمان برای ترک مصرف هروئین پذیرفته شدند. با این حال، بهبودی و ترک اعتیاد هروئین امکان پذیر است. درمان دقیق بسته به فرد معتاد به هروئین متفاوت است، اما یکی از موثر ترین درمان های موجود متادون است. هنگامی که بیمار تحت آزمایش ایدز، عفونت های قلبی عروقی و آزمایشات هپاتیت بی و سی قرار گرفت، معتاد شروع به استفاده از داروهای ضد تشنج خواهد کرد در طول سم زدایی نیز داروهای خاصی استفاده می شود.

مصرف متادون و ترک هروئین

متادون یک مخدر مصنوعی است که باعث کاهش علائم ترک در ارتباط با پایان دادن به استفاده از هروئین می شود. بوپرنورفین یکی دیگر از داروهای تجویزی است که اثر متفاوتی بر متادون دارد. در حالی که این مواد خودشان می توانند مواد اعتیاد آوری باشند، اما بسیاری معتقدند که این داروها برای نجات زندگی است. درمان رفتاری نیز برای کمک ترک اعتیاد هروئین مورد استفاده قرار می گیرد. درمان رفتاری اغلب در رابطه با درمان های تجویزی برای کمک به مصرف کنندگان هروئین است.

ترک اعتیاد هروئین با درمان شناختی

درمان شناختی، رفتاری که الگوهای ذهنی مخرب را مورد توجه قرار می دهد و مهارت هایی را برای مقابله با استرس آموزش می دهد. درمان احتمالی با استفاده از یک سیستم امتیازی که پاداشی برای بهبود مصرف کنندگان هروئین است انجام می شود. می تواند در محیط یک در یک یا در یک گروه قرار گیرد. برای ترک اعتیاد هروئین در سایت زندگی ما شما می توانید به صورت تلفنی یک مشاوره با کیفیت تخصصی دریافت نمائید.

برخی از درمان های ترک هروئین

درمان سرپایی در زمانی است که افراد مبتلا به اعتیاد هروئین در خانه زندگی می کنند و در حال دریافت درمان با روش روزانه خود هستند. درمان های مسکن، زمانی است که معتاد به هروئین در مرکز درمان به طور کامل زندگی کند این اجازه به او داده می شود تا فرد معتاد به صورت انحصار برای تمرکز بر بازیابی خود مسکن مصرف کند البته به طور تجویزی و کنترل شده، می تواند در ترک اعتیاد هروئین موثر باشد.

ترک اعتیاد هروئین

بررسی و شناخت هروئین

از آنجا که هروئین بر مغز تاثیر می گذارد، این دارو بسیار اعتیاد آور است. در سال ۲۰۱۳، حدود ۵ میلیون نفر در ایالات متحده گزارش دادند که هروئین را حداقل یک بار مصرف کرده اند. هروئین یک مخدر بسیار اعتیاد آور است که به سرعت در مغز وارد می شود. این هم اثرات کوتاه مدت و هم بلند مدت دارد. اثرات کوتاه مدت استفاده از هروئین عبارتند از:

  • احساس سوزش
  • دهان خشک.
  • حالت تهوع.
  • خارش شدید
  • خواب آلودگی

با استفاده طولانی مدت، وابستگی فیزیکی افزایش می یابد. اثرات درازمدت استفاده از هروئین ممکن است شامل رگهای از بین رفته، عفونت های باکتریایی و آرتریت باشد، به همین دلیل است که در اسرع وقت کمک به ترک اعتیاد هروئین بسیار ضروری است.

بررسی عدم ترک اعتیاد هروئین

در حقیقت، هروئین یک مواد مخدر بالقوه مرگبار است. در سال ۲۰۱۲، بیش از ۳۶۰۰ مرگ در ایالات متحده با استفاده از هروئین اتفاق افتاده است. اگر شما در معرض اثرات استفاده از هروئین هستید و نیاز به کمک دارید، منتظر نمانید تا درمان پیدا شود. برای رهایی از عوارض این مواد مخدر خطرناک هر چه زودتر دست به کار شوید و سلامتی را به زندگی خود بازگردانید.

مشترکین محترم جهت مشاوره با متخصصین برتر کشور جهت دریافت اطلاعات در رابطه با ترک اعتیاد هروئین و دیگر مواد مخدر ها می توانند به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب ارتباط برقرار کنند. برای این کار بدون گرفتن صفر یا کد از سراسر ایران با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه