بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران

بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران
   

اما خوب شاید برخی از ما ندانیم که اسکیزوفرنی چیست، چه علائمی دارد؟ چقدر خطرناک است و آیا ما به آن مبتلا هستیم که خودمان خبر نداشته باشیم.

در این مقاله به اسکیزوفرنی، نشانه ها و درمان های آن می پردازیم و سپس به معرفی بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران  اشاره می کنیم تا دچار سردرگمی جهت پیدا کردن بهترین مرکز مشاوره برای درمان اسکیزوفرنی نشویم.

همچنین شما می توانید برای بهره مندی از خدمات مرکز مـــشاوره روانشناسی مجیب از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر از سراسر ایران از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره ی zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران: تشخیص

بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران

 تشخیص اسکیزروفرنی شامل موارد زیر می شود:

  •  این نوع معاینه جهت بررسی نوع بیماری است تا در صورت داشتن مشکلات دیگر در نوع تشخیص پزشک به ابهامات و سردرگمی منجر نشود.
  • همچنین یک سری تست و نشانه های بدنی جهت غربالگری مصرف مواد و الکل صورت می گیرد تا مطمئن شود که فرد مواد و یا الکلی مصرف نمی کند.
  •  پزشک همچنین ممکن است که درخواست MRI  و یا سی تی اسکن کند تا با مطالعات تصویربرداری تشخیص روشن تری را انجام دهد.
  • پزشک متخصص با ارجاع بیمار به روان درمانگر جهت تست علائم رفتاری سعی بر آن دارد تا در نهایت با قرار دادن معاینات پزشکی و تست های رفتاری وضعیت روحی، احساسات، توهمات و پتانسیل خشونت و خودکشی را در فرد بررسی کنند
  • همچنین پزشک یک جستجو جامع در حیطه تاریخچه و ژنتیک خانوادگی هم نیز انجام می دهد.
  • در نهایت متخصص بهداشت روان، نوع بیماری مربوطه را با توجه به معیار ها و راهنمای تشخیص- آماری از  اختلالات روانی که توسط انجمن پزشکان منتشر شده، تعیین و اعلام می کند.
  •   در بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران تمامی روند بالا با تمامی جزییات همراه می شود تا یک تشخیص روشن و واضح انجام شود و فرایند درمان با برنامه درست آغاز گردد.

بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران: رفتار درمانی

درمان اسکیزوفرنی یک روند طولانی مدت را می طلبد و حتی زمانی که نشانه های این بیماری با کمک درمان فروکش می کند، باید استفاده از رفتار درمانی، روان درمانی و دارو درمانی ادامه یابد. تا کنترل بیماری به راحتی انجام شود. در برخی موارد حتی نیاز به بستری بیمار می باشد.

یک روانپزشک با تجربه به خوبی علم  این موضوع را  دارد تا مسیر درمان را با تمامی استراتژی مورد نیاز را هماهنگ با یکدیگر پیش ببرد که برای این منظور ممکن است علاوه بر پزشک متخصص یک روانشناس متبحر، پرستار، مددکار اجتماعی و مدیر پرونده مورد نظر همکاری ویژه داشته باشند تا مراقبت ها همه جانبه را پیش ببرد. برای همین بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران با تمامی این تجهیزات و مراقبت ها شرایط لازم را برای درمان موثر اسکیزوفرنی فراهم می کند.

برای بهره مدی از خدمات درمان اسکیزوفرنی سایت زندگی ما از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از سراسر ایران و از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

دارو درمانی

درمان اسکیزوفرنی در کنار روان درمانی و رفتار درمانی به دارو درمانی هم احتیاج دارد، دارو درمانی متناسب با نشانه ها و علائم بیماری تجویز و مصرف می شوند، پزشک ممکن است متناسب با نوع بیماری ترکیبات مختلفی از دارو ها را در یک زمان متغیر و ویژه برای بیمار تجویز کند. پس خوردن دارو های مرتبط با درمان اسکیزوفرنی به صورت خودسرانه کاملا اشتباه و خطرناک است. اما اگر با دستور پزشک و به موقع مصرف صورت بگیرد، علائم بهبودی خود را کم کم نشان می دهد.

دقتی که باید داشت این است که دارو های اسکیزوفرنی با عوارض جانبی جدی همراه هستند که معمولا بیماران ممکن است از خوردن آن سرباز بزنند، بنابراین همکاری بیمار جهت مصرف دارو کاملا مورد نیاز است و اگر کسی به مصرف دارو ها به طور پیوسته احتیاج داشته باشد و عوارض دارو برای سلامت جسمی و فیزیکی مضر باشد، ممکن است پزشک از دارو های تزریقی این کار را انجام دهد.

برای آسودگی کار از مزایا و عوارض جانبی دارو های مصرفی از پزشک خود سوال کنید.

بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران: روان درمانی

بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران

به هنگام درمان اسکیزوفرنی علاوه بر مداخلات درمانی از نوع روانشناختی و اجتماعی ممکن است موارد درمانی دیگری هم از نوع روان درمانی مورد نیاز باشد که متخصص روانشناس با ارائه روش های مفید سعی بر از بین بردن اضطراب و استرس های اجتماعی موثر بر فرد دارد، تا روش برخورد با هر یک و کنترل تشویش های ذهنی را به موقع و درست انجام دهند.

بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران: درمان فردی

در بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران سعی می شود، با یادیگری و کنترل حالات و رفتار های فردی در موقعیت ها و شرایط گوناگون استرس و علائم هشدار دهنده و مضر را به درستی کنترل کنند تا کم کم افراد مبتلا به اسکیزوفرنی یاد بگیرند که چگونه باید بیماری خود را کنترل کنند.

یکی دیگر از درمان های فردی در زمینه بیماری اسکیزوفرنی، آموزش مهارت های اجتماعی و تمرکز بر این موضوع است تا بیمار بتواند به راحتی مهارت های اجتماعی و تعاملات احتماعی خود را بهبود بخشد و توانایی شرکت در فعالیت های روزانه را افزایش دهد.

در کنار انواع درمان های نامبرده، خانواده و جامعه نقش بسزایی در این مقوله دارند، که خانواده با پیگیری جلسات مشاوره و همیاری بیمار می تواند دوره درمان را با سرعت و کیفیت بیشتر و بهتری همراه کنند.

مرکز مشاوره درمانی مجیب

سایت زندگی ما در زمینه تحقیق و درمان بیماری  ها و اختلالات روانی فعالیت های گسترده ای دارد که  در هر زمینه ای با درمان بیماری های مختلف روحی توانسته اعتماد کاربران را با نتایج درمانی موثر جلب کند.

بهترین مرکز مشاوره درمان اسکیزوفرنی در تهران باید علاوه بر انجام خدمات ضروری و مورد نیاز بیمار نسبت به اقدامات پیگیرانه و دلسوزانه متعهد باشد تا بیماری های روحی مثل اسکیزوفرنی به دلیل روند درمان طولانی و کمی پیچیده برای بیمار، کسل کننده و طاقت فرسا طی نشود.

در سایت زندگی ما پرونده بیمار توسط روانشناسان متخصص کنترل و پیگیری می شود و حتی بعد از درمان؛ پیگیری های نهایی هم چنان ادامه می یابد تا سلامت را به بیمار اهدا کنند.

جهت انجام مشاوره و درمان بیماری اسکیزوفرنی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره تماس zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب می توانید با متخصصان مربوطه ارتباط برقرار کنید و در مورد روش درمان و نوع درمان نیز با آن ها مشورت کنید.

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • بیژن محمدی
    5 سال پیش

    برادرم مریضی شدید دارد