با رویکرد های جدید درمان افسردگی آشنا شویم

درمان افسردگی
   

زندگی همه افراد از غنی و فقیر تا دکتر و وکیل با افسردگی همراه است؛ اما درمان افسردگی در حال حاضر مسئله ای است که ما در این مقاله به آن می پردازیم. در زندگی ما گاهی اوقات بالا و پائین هایی دارد. در این بین کسانی هستند که از افسردگی رنج می برند و روز ها را با اضطراب سپری می کنند.

کلمات کلیدی:(درمان افسردگی|افسردگی |بیماری افسردگی|علایم افسردگی|مشاوره روانشناسی )

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بررسی درمان افسردگی

افسردگی که به نظر خیلی جدی نیست و چند روز طول می کشد (مثل غصه خوردن، خستگی وبی حوصلگی). با استفاده از روش های بسیار ساده برای درمان افسردگی می توان نتایج مطلوبی را به دست آورد. به آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد توجه نکنید و به خوبی رفتار کنید. اگر افسردگی دارید، نباید در مورد نحوه درمان افسردگی مراقب باشید، اگر شما بیش از حد هیجان زده می شوید، چیزی بیش از لذت می تواند شما را از انجام این کار متوقف کند؛ بنابراین به آنچه که در اطراف شما اتفاق می افتد توجه نکنید و خوب باشید.

درمان افسردگی

جنب و جوش برای درمان افسردگی

آیا شما با رفتن به خانه دچار غم و اندوه در خانه و افسرده می شوید؟ بنابراین، ما به شما توصیه می کنیم که از خانه بیرون بیایید و کاری را که دوست دارید با شادی انجام دهید. می توانید پیاده روی یا دوچرخه سواری را انجام دهید. نزد یکی از دوستانتان بروید بازی شطرنج را کنید. با این حال، تماشای برنامه های تلویزیونی و چرخاندن دکمه نیاز شما را بر طرف نمی کند. همچنین می توانید برای درمان افسردگی از برترین متخصصان روانشناسی حاضر در سایت زندگی ما استفاده نمائید و از خدمات تلفنی آن ها بهره مند شوید.

سرگرم کردن راه درمان افسردگی

در مورد آنچه انجام می دهید فکر کنید. بهترین راه این است که فعالیت های خود را بر روی کاغذ بنویسید البته، زمانی که ناراحت و بی حوصله هستید، هیچ چیزی برای لذت بردن برای شما نیست. پس چه باید کرد؟ دکتر یوجین والکر می گوید لیستی از فعالیت هایی را که قبلا از آن لذت برده اید را بنویسید. سپس یکی را انتخاب و آن را انجام دهید. برای درمان افسردگی و دانستن این موارد خودتان هم می توانید برای خود یک لیست از چیز هایی که به آن علاقه دارید تهیه نمائید و در هنگام بی حوصلگی به آن بپردازید.

تغییر سبک زندگی یکی از ساده ترین و موثرترین روش های درمان افسردگی است. حتی از درمان های دیگر نیز بهتر عمل خواهد کرد برای تغییر سبک زندگی، ورزش روزانه می تواند از لحاظ درمان، دارویی موثر باشد.

پیدا کردن یک هم صحبت

دکتر بونی استریکلند (استاد روانشناسی دانشگاه ماساچوست) می‌گوید، زمانی که بی حوصله و غصه دار هستید صحبت کردن با دیگران می تواند به شما نوعی احساس آرامش دهد تا بتوانید یک حس خوب را تجربه کنید. یکی از راه های درمان افسردگی این است که دوستانی برای صحبت کردن انتخاب کنید تا بتوانند حرف های شما را درک کنند و بتوانید با آن ها احساس راحتی و درد و دل کنید. همچنین می توانید با مشاوران سایت زندگی ما نیز صحبت کنید و مشکلات خود را بیان نمائید برای این کار می توانید به صورت همه روزه با آن ها در تماس باشید.

گریه کردن درمان افسردگی

اگر زمانی که از مشکلات خود صحبت می کنید بغض می کنید و قادر به ادامه دادن صحبت نیستید گریه کنید یک روانشناس می گوید گریه کردن باعث احساس سبکی و راحتی در شما می شوید به ویژه اینکه اگر علت آن را بدانید.

پیدا کردن دلیل افسردگی

برای درمان افسردگی شرایط خود را با دقت بررسی کنید و سعی کنید مشکل خود را حل کنید. یک دکتر روانشناس می گوید، در بسیاری از موارد، اگر علت افسردگی خود را درست تشخیص دهید، احساسات شما بسیار بهتر خواهد شد. هنگامی که مشکل خود را می دانید، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.


این مطالب نیز ممکن است برای شما جالب باشند:

درمان تیک کودکان

تفسیر نقاشی کودکان چه کمک هایی می کند؟

مراحل شش گانه تقلید نوزاد

بررسی حالت های خواب نوزاد


ورزش کردن درمان افسردگی

تحقیقات متعدد نشان می دهد که ورزش برای غلبه بر افسردگی مفید است. اگر به طور منظم تمرین کنید و آمادگی جسمانی خوبی داشته باشید، می توانید روح و ذهن و بدنتان را متعادل کنید، ورزش را تا زمانی ادامه دهید که کاملا خسته شوید. ورزش یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن وضعیت عصبی شما است. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با برترین متخصصان در این زمینه آماده پاسخگویی به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل به شما عزیزان هستند.

 درمان افسردگی با تغییرسبک زندگی

تغییر سبک زندگی یکی از ساده ترین و موثرترین روش های درمان افسردگی است. حتی از درمان های دیگر نیز بهتر عمل خواهد کرد برای تغییر سبک زندگی، ورزش روزانه می تواند از لحاظ درمان، دارویی موثر باشد. ورزش، مواد شیمیایی نشاط آور مانند سروتونین و اندورفین را که در مغز و سلول های مغزی شما آزاد می شود، می سازد. ورزش هایی مانند ورزش هوازی و یا پیاده روی نیز ورزش مناسب برای بهبود افسردگی است. سعی کنید ارتباطات خود را با دیگران گسترش دهید و از انزوا دور شوید. جداسازی یکی از علل اصلی افسردگی است. در تماس بودن با خانواده و دوستان خود و در فعالیت های اجتماعی، کلاس ها و غیره شرکت کنید.

درمان افسردگی

مراجعه به روانشناس

از احساسات و بیماری هایتان خجالت نکشید. افسردگی بسیار رایج است. صحبت کردن به صورت تلفنی با یک روانشناس می تواند به شما کمک زیادی کند. اگر به درمان جدی تر نیاز دارید، مشاور شما به شما در مورد آن توصیه خواهد کرد. صحبت کردن درباره افسردگی با یک روانشناس می تواند به سرعت شما را از بیماری و احساسات شما آگاه کند، همچنین تشخیص صحیح علت افسردگی و آگاهی از روش های درمان افسردگی، می تواند منجر به بهبود کامل در طول زمان شود. افسردگی باعث می شود همه چیز را در زندگی مبهم و سیاه ببینید. یک مشاور به شما کمک می کند تا چنین نمای غیر واقعی را از بین ببرید.

درمان افسردگی با کاهش استرس

استرس یکی از عواملی است که می تواند شدت افسردگی را افزایش دهد یا شما را به سمت آن سوق دهد. به حداقل رساندن عوامل استرس زا در زندگی خود به شما کمک بسیای خواهد کرد. اگر شما در روابط عاطفی و اجتماعی دچار استرس و غیره می شوید و تحت تأثیر قرار می گیرید، آنها را در اطراف خط یک قرمز و بزرگ بکشید. هیچ چیز به اندازه سلامتی و آرامش مهم نیست، بنابراین به سلامت خود فشار نیاورید.

هموطنان عزیز کشورمان می توانند به صورت همه روزه برای دریافت مشاوره تخصصی در رابطه با درمان افسردگی با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمایند و از خدمات بهترین مشاوران به صورت تلفنی بهره مند شوند. جهت دریافت مشاوره از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره زیر از هر کجای ایران تماس حاصل نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه