اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ
   

اختلال نعوظ چیست؟

هنگامی که آلت تناسلی مرد توانایی ایجاد نعوظ یا حفظ نعوظ را به مدت لازم جهت عمل نزدیکی جنسی ندارد، گفته می شود چنین مردی دچار اختلال نعوظ شده است. بزرگ و سفت شدن آلت مردان را نعوظ می گویند.

کلمات کلیدی:(اختلال نعوظ|نعوظ|اختلالات جنسی در مردان |دلایل اختلالات جنسی در مردان )

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اکثر مردان گاهی وقت ها، بعضی از مشکلات سخت به حالت نعوظ رسیدن یا نعوظ ماندن آلت تناسلی را تجربه کرده اند، اما به این حالات، اختلال نعوظ گفته نمی شود که باعث نگرانی شود. تنها در صورتی که در روابط و عملکرد جنسی مشکل ایجاد کند و آن را غیر ممکن و سخت سازد و سبب نارضایتی زوجین شود، اختلال نعوظ نامیده می شود.

در دیدگاه کلی، دو نوع اختلال نعوظ می تواند زندگی جنسی مردان را تحت تأثیر قرار دهد. علت اصلی این اختلال، پزشکی یا روانی است. علت روانی به معنای اثرات روانی، مانند اثرات روابط اجتماعی بر عملکرد جنسی مرد است. گاهی شرایط پزشکی نیز روی سلامت روانی فرد تأثیر می گذارد. در حالی که علت اصلی ناتوانی جنسی، علل پزشکی یا روانی است، بین این دو مورد می تواند هم پوشانی وجود داشته باشد.

علل مختلف اختلال نعوظ

اختلالات جنسی در مردان دارای گستره وسیعی هستند که اختلال نعوظ یکی از مهم ترین آن ها می باشد. اختلال نعوظ دارای علل زیادی است و هر علت درمان مخصوص خودش را دارد. یک سری از علت ها دارای اثرات مضر شدیدی روی عملکرد جنسی مردان می باشند و با برطرف کردن این علل می توان از ایجاد اختلال نعوظ جلوگیری یا آن را برطرف کرد.

اختلال نعوظ به دلیل مصرف الکل

الکل با ضعیف کردن سیستم عصبی مرکزی، نعوظ در مردها را دچار مشکل می کند. مردانی که در حالت عادی مشکل نعوظ ندارند، ممکن است با مصرف الکل در به دست آوردن و نگه داشتن نعوظ مشکل پیدا کنند.

افسردگی، یکی از علل اختلال نعوظ

از علل اختلال نعوظ در مرد ها می توان به افسردگی اشاره کرد. برای یک نعوظ خوب در مرد ها باید سیستم عصبی به صورت طبیعی باشد. در افرادی که دچار افسردگی هستند، این بیماری روانی، میل و برانگیختگی جنسی را از بین می برد. علاوه بر آن افسردگی، سبب تأخیر در ارگاسم نیز می شود.

 

اختلال نعوظ

خشم، سبب اختلال نعوظ

خشم سبب برافروختگی چهره به علت ورود خون زیاد به صورت می شود. خشم، جریان خون دستگاه تناسلی را کم می کند. اگر این خشم در مقابل شریک جنسی باشد، برقرار کردن رابطه جنسی به صورت کامل غیر ممکن خواهد بود.

اختلال نعوظ از جهت اینکه در چه زمانی به وجود آمده باشد، انواع مختلفی دارد: اختلال دائمی: این نوع اختلال از زمانی که فرد از لحاظ جنسی فعال شده بوده، وجود داشته است. اختلال اکتسابی: این نوع اختلال بعد از یک دوره عملکرد جنسی تقریبا عادی و معمول، شروع شده است.

استرس از علل اختلال نعوظ

استرس، از عوامل موثر بر اختلال نعوظ است. در واقع استرس، با آزاد کردن موادی بنام کاتکول آمین ها سبب از بین رفتن نعوظ در مردان می شود. استرس امروزه جزیی از زندگی انسان ها شده است و بسیاری از این استرس ها توسط خود ما و اطرافیان ما ایجاد می شوند. تعدادی از استرس ها در زندگی روزمره اجتناب ناپذیر هستند ولی روش برخورد و واکنش افراد در مقابل آن ها متفاوت است. بدهی، وجود بیمار در خانواده، بیکاری، مرگ عزیزان و … سبب وارد شدن استرس های بزرگ بر انسان ها می شوند. گاهی اوقات تغییر در سبک زندگی باعث کاهش استرس ها و بهبود عملکرد جنسی مردان می شود.

چاقی و اختلال نعوظ مردان

چاقی و اضافه وزن، از جهات مختلف اثر بدی روی عملکرد جنسی مردان دارد و منجر به اختلال نعوظ در آن ها می شود. چاقی باعث کم کردن اعتماد به نفس، دیابت، کاهش هورمون های مردانه، کم تحرکی، افزایش فشار خون، تنگی عروق و کاهش جریان خون ناحیه تناسلی می شود.


درمورد مشکلات روحی سردمزاجی مردان و درمان آن بیشتر بخوانید.

درمان هورمونی سردمزاجی مردان را کشف کنید.

شاید مطالعه درمورد خیانت زنان و رابطه جنسی برای شما جذاب باشد.


انواع اختلال نعوظ

اختلال نعوظ از جهت اینکه در چه زمانی به وجود آمده باشد، انواع مختلفی دارد:

اختلال دائمی: این نوع اختلال از زمانی که فرد از لحاظ جنسی فعال شده بوده، وجود داشته است.

اختلال اکتسابی: این نوع اختلال بعد از یک دوره عملکرد جنسی تقریبا عادی و معمول، شروع شده است.

 

نشانه های اختلال نعوظ

مردانی که دچار اختلال نعوظ هستند، هنگام فعالیت جنسی به وضعیت نعوظ دست پیدا نمی کنند. در این مواقع بعضی از مردان، علی رغم دست پیدا کردن به نعوظ، در حفظ آن تا پایان فعالیت جنسی به مشکل بر می خورند. حالت دیگری از اختلال نعوظ کم شدن سفتی آلت تناسلی هنگام نعوظ است که رابطه جنسی را با مشکل و سختی رو به رو می کند.

کسانی که به اختلال نعوظ دچار هستند، نعوظشان فقط در مواقعی که مقاربت مد نظر نیست ایجاد می شود. مثلا ممکن است مرد در هنگام خود ارضایی نعوظ پیدا کند و آن را در طی خود ارضایی حفظ کند. در اختلال نعوظ تورم و بزرگ شدن اندام تناسلی به هیچ وجه ایجاد نمی شود و لیز شدن اگر در ابتدای کار ایجاد شود میزانش کم بوده و به رابطه جنسی کمک نمی کند.

 

اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ در مرکز مشاوره تلفنی مجیب

بهترین راه درمان اختلال نعوظ در مردان، ارتباط گرفتن با اشخاص باتجربه و خبره برای مشاوره، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب است. اختلال نعوظ در مردان، مشکلی است که تنها از راه صحبت و مشاوره حل می شود. و اگر این امر توسط شخص ماهر و متخصصی انجام نشود، ممکن است فرد بیمار را دچار مشکلات بیشتری کرده و نتواند او را درمان کند. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، با بهره گیری از بهترین و خبره ترین روانشناسان کشور، در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما مراجعین محترم است. متخصصان سایت زندگی ما، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متد های علم روانشناسی، به معاینه و صحبت با بیماران می پردازند و در نهایت پس از تشخیص درست بیماری، مراحل درمان را آغاز می کنند. مشاورین سایت زندگی ما، مانند دوستی دلسوز، برای مراجعین خود وقت گذاشته و با حوصله فراوان پای صحبت های شما مراجعین عزیز می نشینند. آن ها بدون هیچ محدودیت زمانی پاسخگوی شما هستند و مشکلاتتان را با حفظ امنیت کامل، حل می کنند. یکی از مزیت های مرکز مشاوره تلفنی مجیب این است که شما عزیزان، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید. همچنین می توانید مشاور یا متخصص موردنظرتان را باتوجه به مشکل خود انتخاب کرده و با مشاورین آقا یا خانم صحبت کنید. هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، برای رعایت حال شما دوستان گرامی طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا روابط زناشویی رضایت بخشی در کنار هم داشته باشید.

برای صحبت با مشاورین مرکز ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه