چگونه با افسردگی پس از سقط جنین کنار بیاییم؟

افسردگی پس از سقط جنین
   

تحقیقات زیادی در مورد پیامدهای روانی سقط جنین وجود ندارد. افسردگی پس از سقط جنین بحث برانگیز است که به حوزه پزشکی محدود نمی شود. هنوز مشخص نیست که سقط جنین باعث افسردگی می شود، اما مشخص است که سقط جنین در زنان با واکنش های عاطفی همراه است. سقط جنین برای هر زن متفاوت است. فرد پس از سقط جنین احساسات پیچیده ای دارد که ممکن است مثبت، منفی یا ترکیبی از هر دو باشد. با ما باشید، این مقاله به شما در مورد این احساسات و مسائل روانشناختی پس از سقط بیشتر کمک خواهد کرد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صورت همه روزه با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات مشاوران در روزهای تعطیل نیز برخوردار شوید.

کلمات کلیدی:(افسردگی پس از سقط | سقط جنین|عوارض سقط جنین)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مشکلات افسردگی پس از سقط جنین

زنانی که سقط جنین عمدی را انتخاب می کنند معمولا این کار را به خاطر اثرات منفی بارداری بر روی زندگی خود، فرزندان و دیگران انجام می دهند. اکثریت قاطع این زنان پس از سقط جنین احساس آرامش می کنند. کسانی که پشیمان هستند کسانی هستند که بیشتر تحت تأثیر نشانه های اجتماعی هستند و توسط همکارانشان حمایت نمی شوند. زنان با افسردگی پس از سقط جنین و اضطراب و احساسات زیاد مواجه می شوند. در برخی از فرهنگ ها و ادیان، بحث در مورد آن سخت است. بعضی از زنان به دلیل اعتقادات مذهبی بیشتر احساس گناه و اضطراب می کنند.

افسردگی پس از سقط جنین

ورزش نه تنها روحیه بخش است بلکه دارای بسیاری از مزایای سلامتی است و همچنین یک راه خوب برای برقراری ارتباط با دیگران است و از نگرانی، افسردگی پس از سقط جنین و اضطراب شما را خلاص می کند. رویکردهای دیگر مثل یوگا  نیز در برخورد با افسردگی موثر است.

احساسات شایع در زنان بعد از سقط جنین

طیف وسیعی از احساسات که زنان پس از سقط جنین تجربه می کنند عبارتند از:

  • غم و اندوه و فقدان احساس
  • احساس گناه
  • پشیمانی و عذاب وجدان
  • اضطراب، کاهش توانایی برای مقابله با شرایط
  • کاهش عزت نفس
  • رهایی، اضطراب
  • افسردگی

کسانی که سابقه مشکلات سلامت روانی دارند بیشتر احتمال دارد افسردگی پس از سقط جنین و این مشکلات را تجربه کنند. مادرانی که در طول دوره پری ناتال آسیب پذیر هستند و نسبت به هر دوره دیگری در زندگی خود حساس هستند و در این زمان به دلیل مشکلات سلامت روان، میزان مرگ و میر بیشتر است.

بررسی افسردگی پس از سقط جنین

طول دوره پریناتال پس از تولد نوزاد (پس از ۲۰ هفته) شروع می شود و ۲۸ روز پس از زایمان به پایان می رسد. اگر دوره های پریناتال براساس وزن هنگام تولد به جای سن حاملگی باشد، یک دوره پریناتال از ۵۰۰ گرم برای جنین شروع شود. زنان قبل و بعد از زایمان بیشترین آسیب پذیری روانشناختی را دارند. این زمانی است که افسردگی پس از سقط جنین اضطراب و حتی افکار خودکشی بیشتر احتمال دارد. قربانیان خشونت، بارداری ناخواسته یا اضطراب، دسترسی محدود به سقط جنین، احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می دهند. مشترکین می توانند برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی از طریق تلفن ثابت با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمایند.

حمایت روانی و عاطفی خانواده پس از سقط جنین

خانواده باید از یک مادری که تازه سقط انجام داده و از یک مادری که تازه زایمان کرده و سالم است حمایت دقیقی داشته باشند و از هر دو به یک اندازه حمایت کنند. از این رو، زنانی که زایمان می کنند و دارای یک فرزند سالم هستند، با فرزندش خوشحال است و به دلیل این واقعیت که پس از ۹ ماه از زندگی سخت، او در نهایت پسر یا دختر سالم دارد و از آینده اش خوشحال است، احساس آرامش می کند. به همین دلیل، فردی که جنین خود را از دست می دهد نیاز به حمایت بیشتر از خانواده دارد چرا که افسردگی پس از سقط جنین شایع است. بنابراین سعی کنید اطمینان حاصل کنید که این چیزی است که اغلب زنان بدون آنکه در مورد موضوع بحث می کنند اتفاق بیفتند. شما باید این کار را بکنید و برای بارداری بعدی او را آماده کنید.

تاثیر مردان در افسردگی پس از سقط جنین

مردان سعی کنند شرایط شاد و زیبایی را برای همسران خود فراهم کنند و اگر احساس کنند که با تغییر روحیه همسران مواجه شدند، صبر داشته باشند و تحمل خود را افزایش دهند. سرگرمی های روزمره، ترک نکردن و تنها نگذاشتن کسی که فرزند خود را تازه از دست داده از افسردگی پس از سقط جنین جلوگیری می کند و ایجاد اعتقاد بر این که وجود او و ادامه زندگی مشترک مهمتر از آن است و او هیچ سرزنش نمی کند و مقصری وجود ندارد، می تواند به خانم امید و آرزو را برای آینده و او را برای بارداری بعدی آماده کند.

  • متخصصان زنان و زایمان

متخصص زنان و زایمان توصیه می کند ۳ ماه پس از سقط جنین به طور فیزیکی برای حاملگی بعدی مناسب است، اما افراد مختلف از نظر روانشناختی متفاوت هستند. مادرها حتی ممکن است پس از چند بار سقط روانشناختی بیشتری پیدا کنند و در زمان کوتاهتر آن را بپذیرند، آن را بپذیرید و دوباره به بارداری بپردازند، اما این فرد دیگر اینطور نیست و آماده بودن برای بارداری بعدی دشوار است. جهت کسب اطلاعات لازم از برترین مشاوران و روانشناسان کشور با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس بگیرید.

درمان افسردگی پس از سقط جنین

افسردگی یک بیماری روحی قابل درمان است و ۳ گزینه درمانی موجود وجود دارد:

  • پشتیبانی و حمایت از رفتار
  • جلسات گفت و گو درمانی
  • دارو

پشتیبانی و حمایت از رفتار، رفتار محافظتی پزشک در قالب مشاوره و نظارت در درمان افسردگی خفیف موثر است.

علائم به تدریج حل و فصل و با تایید قرار ملاقات منظم با پزشک رفع خواهد شد.

  • جلسات گفت و گو درمانی

جلسات گفت و گو درمان در درمان افسردگی در همه سطوح موثر است.

این جلسات شامل گفت و گو با روانپزشک برای درمان شناختی-رفتاری (CBT) است.

CBT به شخصی کمک می کند تا افکار و احساساتش را درک کند و راهی برای پاسخ به آنها پیدا کند.

صحبت کردن در مورد سقط جنین و آنچه که به فرد اتفاق می افتد معمولا برای افسردگی پس از سقط جنین مفید است.

مقالات پیشنهادی مجیب

افسردگی پس از سقط جنین

دارو برای افسردگی پس از سقط جنین

بسیاری از گزینه های دارویی برای درمان افسردگی وجود دارد.

برای درمان افسردگی، می توانید از داروهای ضد افسردگی مختلف برای کمک به خود استفاده کنید.

درمان دارویی معمولا برای افسردگی شدید و متوسط ​​توصیه می شود.

افسردگی ممکن است یک مشکل طولانی مدت باشد.

رژیم غذایی خوب و ورزش کمک به مقابله با افسردگی و بهبودی خواهد کرد.

ورزش نه تنها روحیه بخش است بلکه دارای بسیاری از مزایای سلامتی است و همچنین یک راه خوب برای برقراری ارتباط با دیگران است و از نگرانی، افسردگی پس از سقط جنین و اضطراب شما را خلاص می کند. رویکردهای دیگر مثل یوگا  نیز در برخورد با افسردگی موثر است.

هموطنان عزیز و گرامی می توانند برای دریافت مشاوره از برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات آنها از طریق تلفن ثابت بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص افسردگی پس از سقط جنین نیز با شماره زیر تماس بگیرید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه