علت درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی در زنان چیست

علت درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی در زنان
   

علت درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی در زنان به دلایل مختلفی  اتفاق می افتد، البته بعد از رابطه جنسی هم مردان و هم زنان از گرفتگی عضلات و درد های شکمی شکایت می کنند

کلمات کلیدی:(درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی|درد زیر شکم بعد از رابطه |حنسی و زناشویی)
زمان مظالعه: ۶ دقیقه

که این درد های شکمی و عضلانی هر کدام به دلایل مختلفی اتفاق می افتند، که در ابتدای مقاله به درد های مشترک زن و مرد بعد از رابطه جنسی می پردازیم و سپس در بخش دوم به درد های شکمی مختص زنان بعد از رابطه جنسی اشاره خواهد شد.

 علت درد زیر شکم  بعد از رابطه جنسی : در هر دو جنس

علت درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی در زنان

کشیدگی عضلات

به طور طبیعی انقباض و کشیدگی عضلات که در ناحیه لگن و شکم به دلیل ارضای جنسی ایجاد می شود، بعد از رابطه و رهایی انقباض، عضلات به شکل اولیه خود باز می گردند و این بازگشت به مرحله قبل مقداری با درد و انقباض های باقی مانده همراه است.

رحم رو به عقب یا رحمی که به سمت معده است،یکی دیگر از مشکلاتی است که می تواند،علت درد زیر شکم  بعد از رابطه جنسی در زنان باشد به این دلیل که آلت تناسلی رحم را تحت فشار قرار می دهد و باعث گرفتگی و درد شکمی می شود.

 ارگاسم

خود عمل ارگاسم همچنین می تواند باعث گرفتگی شود. ارگاسم شامل انقباض غیر ارادی عضلات در لگن و کف لگن می شود.

اگر این عضلات همچنان در طول رابطه شدت یابند، بعد از رابطه گرفتگی و درد عضلات را حاصل می شود.

مسائل مربوط به روده و  سیستم گوارشی

مسائل مربوط به سیستم گوارش می تواند باعث شکم درد شود. یبوست و گاز شکم دو علت شایع درد  شکم بعد از رابطه جنسی در زنان است.  .

از دیگر مشکلات روده، می توان به  سندرم روده تحریک پذیر اشاره کرد که  باعث گرفتگی شکم می شود.

مشکلات ادراری

به همین ترتیب، مشکلات مثانه یا سیستم ادراری می توانند باعث درد بعد از رابطه جنسی شوند. مثانه درست در مقابل رحم قرار دارد و بعضی اوقات مقاربت می تواند آن را تحریک کند.

به خصوص اگر کسی عفونت مجاری ادراری یا وضعیتی به نام کیستیت بینابینی داشته باشد، باعث ایجاد درد و فشار در لگن و سیستم ادراری می شود.


جهت دریافت مشاوره تخصصی روانشناسی در این زمینه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر و از سراسر ایران با شماره ی zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید تا روانشناسان متخصص ما در خدمت شما باشند.


عفونت های منتقله از راه جنسی

برخی از عفونت های منتقله از راه جنسی (STIs)، به ویژه کلامیدیا و گونوره، می توانند باعث گرفتگی شکم، بعد از رابطه جنسی شوند.

بسیاری از STI ها علائم ویژه ای در خود ندارند، بنابراین بهتر است به طور مرتب آزمایش شوند. برخی از STI ها همچنین می توانند باعث آسیب به آلت تناسلی یا واژن، و همچنین درد در هنگام ادرار و یا رابطه جنسی شوند.

آسیب های عاطفی

گاهی اوقات آسیب های روحی و یا یک مسئله عاطفی بر زن و مرد حکمفرما می شود، که  می تواند به عنوان ناراحتی یا درد فیزیکی در طول رابطه  یا بعد از رابطه جنسی  خود را نشان دهد. حتی استرس های روزمره و اضطراب ها می توانند باعث ایجاد تنش عضلانی یا گرفتگی عضلات شوند.

علت درد زیر شکم  بعد از رابطه جنسی در زنان

علت درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی در زنان

نفوذ عمیق

نفوذ عمیق، به ویژه در برابر رحم، می تواند باعث تحریک و گرفتگی شود. آسیب یا عفونت دهانه رحم بیشتر در معرض گرفتگی یا درد حصاصل از ای نفوذ قرار می گیرد.

علت درد زیر شکم  بعد از رابطه جنسی در زنان:کیست های تخمدان

تخمدانها دو اندام کوچک در دو طرف رحم هستند. گاهی اوقات، کیست در این در تخمدان ها رشد می کنند.در حالی که این کیست ها معمولا خطرناک نیستند، می توانند بعد از رابطه جنسی باعث درد یا ناراحتی شوند.

تخمک گذاری

هر ماه از یکی از تخمدانها یک فولیکول رشد می کند که حاوی یک تخمک بلوغ یافته  است. همین موضوع می تواندعلت درد زیر شکم  بعد از رابطه جنسی در زنان باشد.

 

فیبرها

فیبرها در دیواره رحم قرار دارند. آنها معمولا خوش خیم و یا غیرقابل تشخیص هستند. که می توانند علایم مانند خونریزی شدید در دروان قاعدگی، درد شکمی و همچنین گرفتگی های عضلانی را بعد از رابطه جنسی ایجاد کنند.

واژینیسموس

این نوع اختلال یک مشکل جنسی، جسمی و روحی است، که عضلات واژن به یکباره بدون هیچ اتفاق قبلی دچار گرفتگی می شوند و عمل نزدیکی اتفاق نمی افتد و هر گونه تحریک جنسی تاثیری بر ان ندارد.بنابراین برای اینگونه مشکل یک درمانگر جنسی باید به ان ها کمک کند تا اضطراب را کنترل کرده و ارامش را به رابطه برگرداند.

آندومتریوز

آندومتریوز رشد بافت رحمی  مشابهی است، که منتهی این بافت در مکان های خارج از رحم رشد می کند.

این موضوع هم می تواند علت درد زیر شکم  بعد از رابطه جنسی در زنان باشد که  در طول رابطه و بعد از رابطه جنسی ایجاد می شود. سایر علائم آندومتریوز شامل خونریزی شدید در طول قاعدگی و دوره های غیرطبیعی دردناک است.

رحم رو به عقب

رحم رو به عقب یا رحمی که به سمت معده است،یکی دیگر از مشکلاتی است که می تواند،علت درد زیر شکم  بعد از رابطه جنسی در زنان باشد به این دلیل که آلت تناسلی رحم را تحت فشار قرار می دهد و باعث گرفتگی و درد شکمی می شود.

علت درد زیر شکم  بعد از رابطه جنسی در زنان : درمان و پیشگیری

با توجه به دلایلی که در بالا به آن ها شاره شد, معمولا درد های شکمی خانم ها بعد از رابطه جنسی خود به خود از بین می روند.

اما اگر گرفتگی ها  علت خاصی در بر داشته باشند که به صورت مکرر در طول یک ماه بر فرد ظاهر شوند، نیاز به مرقبت ویژه دارد و باید به یک متخصص مراجعه کرد.

اگر  علت درد شکم در حین رابطه جنسیو یا بعد از رابطه جنسی  وجود داشته باشد، فرد می تواند یک درمان ویژه را دنبال کند. که می تواند شامل رمان های زیر باشد:

  • آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت
  • درمان یا مشاوره برای اضطراب
  • جراحی برای حذف فیبروئیدها یا یک کیست
  • قرص های هورمونی برای جلوگیری از تخمک گذاری و یا درمان مشکلات تخمدان

علت درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی در زنان: درمان مشکلات روحی

با توجه به آنچه که در رابطه با درد های شکمی زنان بعد از رابطه جنسی گفته شد، بهتر است که در کنار درمان های فیزیکی و جسمی به مسائل روحی و روانی هم اهمیت بدهیم و مشکلاتی مثل واژینیسموس که با اضطراب و عدم آرامش همراه است و مخل رابطه جنسی می باشد، به نزد یک روان درمانگر رفته و این مشکل را حل کنیم.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

مشکلات روابط زناشویی در جامعه امروزی روز به روز در حال افزایش است، بخشی از این مشکلات به دلایل روابط جنسی نادرست و پر از کمبود و اشکالی است که متاسفانه بسیاری از این اختلالات درمان نمی شوند و یا زوجین تمایلی برای درمان آن ها ندارند.

اما یک رابطه زناشویی قوی و مستحکم زمانی امکان پذیر است که تقریبا تمامی مشکلات رابطه اش بر طرف شود؛ برخی از مشکلات این روابط روحی و عاطفی است که اتفاقا کمتر از مشکلات جسمی مورد اهمیت قرار می گیرند.

در سایت زندگی ما مشکلات زوج ها دسته بندی شده و مطابق با هر یک, استاندارد های درمانی ویژه در نظر گرفته می شود.

اگر شما هم جز زن و شوهر هایی هستید که نیاز به مشاوره درمانی در زمینه روابط جنسی، روحی و به طور کلی زندگی خانوادگی هستید بهتر است با شماره تماس zendeghima.ir از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل با مرکز تماس حاصل فرمایید.


جهت دریافت مشاوره تخصصی روانشناسی در این زمینه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر و از سراسر ایران با شماره ی zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید تا روانشناسان متخصص ما در خدمت شما باشند.


 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه