آیا رابطه جنسی برای مردان سالمند مضر است؟

رابطه جنسی برای مردان سالمند
   

رفتار جنسی و رابطه جنسی برای مردان سالمند در افراد مسن، ظاهر تغییر شکل یافته زندگی جنسی است. سن زیاد و پیری یکی از مهم ترین عوامل در عملکرد جنسی افراد است. سالمندی مرحله ای است که معمولا با تغییرات بیولوژیکی خاص مرتبط است. سن پیری برای مردان و زنان دارای ویژگی های خاصی در رفتار جنسی آن ها است.

کلمات کلیدی:(رابطه جنسی برای مردان سالمند|رابطه جنسی در سن بالا |مشاوره جنسی)
زمان مظالعه: ۶ دقیقه

تغییرات فیزیکی، تغییرات در هورمون، کاهش سطح انرژی و بسیاری از عوامل دیگر بر رفتار جنسی در سالمندان تأثیر می گذارد و رفتار جنسی و عملکرد آن ها را تعیین می کنند. در ضمن هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت زندگی ما به صورت همه روزه تماس حاصل نمایند و از خدمات بهترین مشاوران و روانشناسان حتی در ایام تعطیل نیز به صورت تلفنی بهره مند شوند.

روانشناسی رابطه جنسی برای مردان سالمند

نتایج سال ها تحصیل در رشته روانشناسی در این زمینه در نهایت منجر به نتیجه گیری عمومی می شود که رفتار جنسی و عملکرد جنسی زنان و مردان در پیری تحت تأثیر عوامل فیزیولوژیکی، روانشناختی و بین فردی قرار می گیرند. با این حال، نتایج مطالعات نشان داده است که رفتار جنسی و عملکرد جنسی در مردان به طور عمده توسط عوامل فیزیولوژیکی تحت تاثیر قرار می گیرد و در زنان بیشتر تحت تأثیر عوامل روانی و بین فردی قرار می گیرند در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت و برای شما شرح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

رابطه جنسی برای مردان سالمند

عوامل موثر بر زندگی جنسی در مردان سالمند، همان طور که بدن انسان با افزایش سن تغییر می کند، گرایش جنسی فرد  نیز تغییر می کند. این تغییرات فیزیکی در هر دو جنس مردان و زنان به عنوان کاهش سطح هورمونی و همچنین تغییرات در گردش خون و سیستم عصبی است

بررسی رابطه جنسی برای مردان سالمند

مطالعات اخیر نشان داده است که خطر ابتلا به حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته مغزی در مردان مسن با فعالیت جنسی بیشتر است. گزارش مربوط به فعالیت جنسی مردان مسن در مجله سلامت و رفتار اجتماعی منتشر شده است که شما خلاصه آن را می خوانید. مردان سالمند با فعالیت جنسی بالا در معرض خطر بیماری قلبی عروقی هستند. محققان می گویند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی خطرناک از لحاظ رابطه جنسی برای مردان سالمند که فعالیت های جنسی زیادی دارند و از رابطه زناشویی بهره می گیرند شایع تر است. جالب توجه است که فعالیت جنسی در زنان سالخورده هیچ ارتباطی با بیماری قلبی ندارد. مشترکین و کاربران گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع با سایت زندگی ما به صورت همه روزه تماس حاصل نمانید و از خدمات آن ها به صورت تلفنی و آنلاین بهره مند شوند.

تحقیقات رابطه جنسی برای مردان سالمند

محققان دانشگاه میشیگان در این مطالعه اطلاعات بیشتری را درباره بیش از ۲۱۰۰ سالمند در پروژه ایالات متحده بررسی کردند. زندگی اجتماعی، بهداشت و پیری همه این افراد سالخورده بین سنین ۵۸ تا ۸۶ ساله بودند. نتایج نهایی نشان می دهد که خطر ابتلا به حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته مغزی در مردان مسن تر که  یک بار در هفته یا بیشتر رابطه جنسی دارند بیشتر از مردان مسن تر است که از نظر جنسی فعالیتی ندارند. با این حال، دکتر فونارو متخصص قلب دانشگاه کالیفرنیا، معتقد است باید در مورد رابطه جنسی برای مردان سالمند و یافته های این مطالعه دقت بیشتری به عمل آید. این متخصص تأکید می کند که یافته های این مطالعه نیاز به تحقیق بیشتری برای اعتبار دارد و باید قبل از پذیرش آن ها تکرار شوند.

زندگی جنسی در میانسالی

جامعه معمولا اهمیت زیادی برای جوانان دارد و به همین دلیل است که خود به خود این تصور دروغین که افراد مسن علاقه مند به داشتن رابطه جنسی نیستند، به وجود می آید. افرادی که به طور طبیعی عادت می کنند به پذیرفتن آنچه که جامعه به آنها می دهد، به همین دلیل در میانسالی از برقراری رابطه جنسی دست می کشند. هموطنان عزیز و گرامی برای بهره مندی از خدمات متخصصان و روانشناسان سایت زندگی ما می توانند به صورت همه روزه اقدام به دریافت مشاوره نمانید تا از طریق تماس تلفنی بدون مشکلات ترافیکی اطلاعات بیشتری در خصوص رابطه جنسی برای مردان سالمند نیز کسب کنند. ساعت برقراری ارتباط از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب می باشد.

عوامل رابطه جنسی برای مردان سالمند

عوامل موثر بر زندگی جنسی در مردان سالمند، همان طور که بدن انسان با افزایش سن تغییر می کند، گرایش جنسی فرد  نیز تغییر می کند. این تغییرات فیزیکی در هر دو جنس مردان و زنان به عنوان کاهش سطح هورمونی و همچنین تغییرات در گردش خون و سیستم عصبی است. این تغییرات معمولا منجر به مشکلات جنسی، از جمله اختلال عملکرد نعوظ در مردان و خشکی واژن در زنان می شود. در حال حاضر درمان های زیادی برای این مشکلات جنسی و یا مشکلات زناشویی وجود دارد. شواهد در رابطه جنسی برای مردان سالمند نشان داده است که گاهی اوقات افزایش سن با کم شدن اعتماد به نفس در روابط جنسی همراه است. تقریبا همه مردم همین تغییر را تجربه می کنند. اما این قضیه در اغلب افراد مسن پایانی برای زندگی جنسی آنها نخواهد بود.

رابطه جنسی برای مردان سالمند

مقالات پیشنهادی مجیب

فاکتورهای جنسی در میانسالی

هر دو فاکتور فیزیکی و روحی می تواند تاثیر منفی بر رابطه جنسی افراد مسن داشته باشد. گاهی اوقات این دو عامل برای شکست دادن رابطه میان زوج ها و نیز ایجاد موانعی است که می توانند اختلالات جنسی و روحی ایجاد کنند. اما این مشکلات را می توان حل کرد و شما نباید بقیه زندگی خود را با آنها صرف کنید. درمان های بسیاری برای رابطه جنسی برای مردان سالمند وجود دارد که به شما کمک می کند تا سلامت جسمی و روحی خود را بهبود ببخشید و زندگی جنسی خود را نیز بهبود ببخشید.

هموطنان عزیز و مشترکین گرامی می توانند برای دریافت مشاوره از بهترین و برترین مشاوران و روانشناسان سطح کشور به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل نمایند و از خدمات آن ها حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوند. ضمنا جهت دریافت و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه جنسی برای مردان سالمند نیز می توانید از طریق تماس تلفنی با شماره زیر از سراسر ایران اقدام نمائید و لازم به ذکر است که جهت برقراری تماس نیازی به گرفتن کد یا زدن صفر نیست. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه