ورزش زومبا بهترین روش لاغری و تناسب اندام

ورزش زومبا
   

ورزش زومبا نوعی برنامه تناسب اندام  است که از انواع مختلف رقص با موسیقی لاتین تشکیل شده است. این فرم تمرین معمولا در کلاس های ورزشی به همراه گروه انجام می شود که در آن حرکت ها از پیش برنامه ریزی شده اند تا موسیقی متناسب با برنامه تناسب اندام افراد صورت بگیرد.

ورزش زومبا با هیجان و تکاپوی زیادی ازبالا و پایین پریدن همراه است تا با افزایش ضربان قلب، تکان دادن ماهیچه ها و سوختن کالری زیاد به طورهمزمان همگی با هم انجام شوند. سهولت انجام این ورزش و لذتی که در نهایت عاید فرد می شود، باعث شده که در کل جهان طرفداران ویژه ای را نسبت به خود جذب کند.

جالب است بدایند این ورزش نیازی به تجهیزات سنگین و سایر مخلفات ورزشی ندارد و به گونه ای است که تقریبا در هر جایی می توان زمینه ورزش زومبا را برای لاغری و تناسب اندام فراهم کرد. انواع مختلف رقص زومبا عبارتند از  سالسا، جاز، هیپ هاپ، تانگو، مامبو، فلامنکو، سامبا و رقص شکم  می باشد.

ورزش زومبا و انواع آن

ورزش زومبا

زومبا

این تمرین شامل رقص پایه  به همراه موسیقی  پر انرژی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ورزش زومبا به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

زومبا طلا

این نوع ورزش زومبا برای شرکت کنندگان مسن، سالمند ویا کسانی که از تناسب اندام خوبی برخوردارند اما جهت پیشگیری و جلوگیری از اضافه وزن اقدام به لاغری کرده اند،که بسیار مناسب است.

زومبا تونینگ

این نوع تمرینات با  انرژی بالا همراه هستند، که به منظور قدرت دهی به عضلات انجام می گیرند، همچنین  کاهش وزن هم مورد هدف این تمرین ها می باشد.تمرین ها بر روی بازوها، ران ها تمرکز بیشتری دارند.

مزایای متعددی از ورزش زومبا وجود دارد اما مهم است که احتیاط های لازم را هم رعایت کنید. مهم است که از تکنیک های مناسب پیروی کنید.یعنی از تکنیک های اضافی جلوگیری کنید و اگر پا درد، کمر درد و دیسک کمر دارید، رعایت نکات ویژه الزامی است.

زومبا آکوا

این نوع ورزش زومبا با ایروبیک ترکیب شده است.

زومبا برای کودکان و نوجوانان

نوعی از ورزش زومبا که متناسب با شرایط فیزیکی و روحی کودکان ونوجوانان است؛بین سنین ۴ تا ۱۲ سال ا انجام می شود،که در عین ورزش و تقویت یافتن عضلات سرگرمی خوبی هم می باشد.

ورزش زومبا بهترین روش لاغری و تناسب اندام

در ادامه چند دلیل موجه را برای شما ارائه می دهیم تا متوجه شوید که چرا این ورزش برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مناسب است. ساده و تکراری است، شما فقط باید نگاه کنید و پیروی کنید. رقص و موسیقی آن را سرگرم کننده، پر نشاط وپر هیجان است.

هر کس می تواند  ورزش زومبا را انجام دهد.،مثلا برای زنان، کودکان، سالمندان کلاس های جداگانه ومخصوصی وجود دارد. همچنین آگاهی از شکل و سبک رقص هیچ گونه پیشینه خاصی نمی خواهد.

حداقل چیزی که شما احتیاج دارید،یک جفت کفش خوب است و شما می توانید بدون نیاز به هیچ تجهیزات دیگری ورزش زومبا را شروع کنید. ورزشی که تمامی عضلات و ماهیچه های بدنی را درگیر می کند و همین باعث تناسب اندام و لاغری سریع می شود. به علاوه نیرو و انرژی  را تا چند برابر افزایش می دهد.

محدودیت مکانی ندارد می توانید در سالن ورزش مخصوص یا در پارکینگ منزل خود این ورزش را انجام دهید. قابل تنظیم برای سلامت عمومی بدن و همچنین پیشگیری در انواع بیماری های قلبی- عروقی، فشار خون و اضافه وزن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ورزش زومبا به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مناطق مورد هدف ورزش زومبا جهت کاهش وزن

  • هسته اصلی تمرکز این رقص بیشتر بر روی باسن، شکم و بخش ران است که  در فرم دادن به این اجزا خوب عمل می کند. ران ها و باسن ها هنگام انجام حرکات ورزشی کاملا درگیر می شوند.
  •  این ورزش همانند یک اسلحه قدرتمند عمل می کنند که چربی های تجمع یافته در بازو،ران ها و اطراف شکم و پهلو ها را مورد هدف قرار می دهد و چربی سوزی خوبی را به عمل می آورد.
  • حرکت منظم پاها، بازوها و مفصل ها و رباط ها باعث بهبود انعطاف پذیری و سلامت عمومی بدن می شود.
  •  با حرکات بیشتر، بالا وپایین پریدن می توان هم هیجان بیشتری گرفت و به طبع انرژی بیشتری را ارسال کرد وهم اینکه چربی و کالری زیادی سوزانده می شود.
  •  حرکت  در اطراف زانوها و بازوها به طور صحیح  و آزادانه در حال حرکت رفت و برگشت است و این موضوع در انعطاف بدنی بسیار موثر است.

ورزش زومبا و دیگر مزایا

مصرف بیش از میزان استاندارد کالری مورد نیاز باعث رسوب آنها در بدن می شود، که خود را به شکل چربی نشان می دهند.این یکی از دلایل اصلی افزایش وزن در میان افراد است. به  علاوه، برنامه های استرس زا و عدم زندگی مفرح بخش و به دور از استرس دلیل دیگری از افزایش وزن است.

مطالعات نشان می دهد که ورزش زومبا به عنوان یک فعالیت فیزیکی بسیار موثردر بهبود ظرفیت هوازی موثر است، که بالا رفتن این ظرفیت در کاهش وزن بدن بسیار موثر ست. همچنین در زمینه  روحی و اجتماعی سودمند است.

  •   تقویت قلب و عضلات بدن به طرز چشمگیری افزایش می یابد.
  •  انعطاف پذیری را بهبود می بخشد، زیرا حرکت ها شامل مراحل پرقدرت از جمله تند دویدن و پریدن را زیاد تکرار می کند.
  •   به کاهش سطح قند خون و افزایش سطح انرژی بدن کمک می کند.
  • با کاهش فشار خون، کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب، خطرات تهدید کننده سلامتی را کاهش می دهد.
  • حرکات رقص ورزش زومبا چربی ها  در منطقه شکم، جایی که رسوبات چربی معمولا ذخیره می شوند، مورد هدف قرار می  دهد.
  • این یک ورزش قلبی است که با قدرت  دادن به قلب همراه است.
  • رقص و موسیقی هر دو با هم موجب افزایش روحیه و کاهش شدید استرس می شوند که دوباره در کاهش وزن  موثر می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ورزش زومبا به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.
مقالات پیشنهادی مجیب

هشدارها در ورزش زومبا

مزایای متعددی از ورزش زومبا وجود دارد اما مهم است که احتیاط های لازم را هم رعایت کنید. مهم است که از تکنیک های مناسب پیروی کنید.یعنی از تکنیک های اضافی جلوگیری کنید و اگر پا درد، کمر درد و دیسک کمر دارید، رعایت نکات ویژه الزامی است.

داشتن یک مربی ویژه و با تجربه کاملا ضروری است؛ اگر مشکل قلبی، عضلانی و غیره … دارید، قبل از شروع ورزش زومبا با پزشک مشورت کنید.

 مرکز مشاوره تلفنی مجیب

ورزش زومبا

داشتن یک برنامه صحیح جهت کارهای روزمره به گونه ای که بتوانیم فعالیت های ضروری و سالم مثل ورزش را در آن بگنجانیم کاملا ضروری و مهم است.اما گاهی آنقدر غرق در کار های روزمره و پول می شویم که دیگر نیاز های اساسی و اولیه را فراموش می کنیم و ناغافل زمانی از خواب بیدار می شویم که به کلی  همه چیز را از دست داده ایم و با کلی امراض در حال مبارزه هستیم.

پس بهتر است وجود نکات و ارزش های مهم مثل ورزش کردن و داشتن تندرستی را جز الویت های همیشگی خود قرار دهیم تا به مرحله پشیمانی نرسیم. جهت برنامه ریزی و خلاصی از سر درگمی بهتر است با یک جلسه مشاوره خود را از هر چه که آزار دهنده است  رها کنید، سعی کنید با کمک مشاور کارهای نیمه تمام خود را که به امروز و فردا می افتند،  به اتمام برسانید.

جهت مشاوره گرفتن از سایت زندگی ما با شماره تماس zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه