هوش هیجانی پایین را با این ۹ نشانه تشخیص دهید.

هوش هیجانی پایین
   

هوش هیجانی پایین مشکلی است که می تواند بر طیف گسترده ای از روابط اجتماعی تأثیر بگذارد. بعضی از کارشناسان حتی  اعتقاد دارند که که هوش هیجانی در تعیین موفقیت کلی  زندگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

هوش هیجانی می تواند نقش مهمی در نحوه ارتباط با دیگران داشته باشد. گاهی اوقات همکاران، کارفرمایان، دوستان، اعضای خانواده و سایر آشنایان ممکن است با مهارت های عاطفی ضعیف روبرو  باشند که موقعیت های اجتماعی آن ها  را دشوار و پر از تنش می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش هیجانی پایین به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

سطح هوش هیجانی فرد را با عنوان EQ  می شناسند و در این مقاله ما قصد داریم تا نشانه های هوش هیجانی پایین را با ۹ نشانه اصلی بیان کنیم.

هوش هیجانی پایین : مشارکت نادرست در بحث های گوناگون

هوش هیجانی کم

افرادی که هوش هیجانی بالا دارند، معمولا در مباحث و نظرات مختلف درگیر استدلال و بحران در بین اعضای خانواده،همکاران و هر جای دیگر می شوند،که البته با در نظر گرفتن احساسات طرف مقابل به بحث وگفتگو می پردازند، اما در مورد افراد با هوش هیجانی پایین این گفتگو و استدلال شاید انجام شود اما بدون اینکه احساسات دیگران در نظر گرفته شود، بحث ادامه می یابد و معمولا پایان خوش و نتیجه مطلوبی  را در بر ندارد.

هوش هیجانی پایین : عدم درک احساسات دیگران

افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند،معمولا در درک دیگران و احساسات آن ها  ضعیف هستند، آن ها نمی فهمند که همسرشان ممکن است از چه چیزی عصبانی باشد و یا  از چه  چیزی خوشحال شود.

یا نمی توانند در موقعیت کاری با همکاران خود ارتباط خوبی برقرار کند چون از درک احساسات پایین برخوردار هستند و از درک عواطف افراد پیرامونش عاجز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش هیجانی پایین به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

هوش هیجانی پایین می تواند در تمامی ابعاد زندگی فرد رخنه کند و روابط،کار و حرفه، مدرسه و رابطه های عاطفی با خانواده و همسر را  تحت تاثیر قرار دهد. برای این کار بهتر است در بالا بردن و تقویت هوش هیجانی بهره لازم را ببرید چون در غیر اینصورت مشکلات بسیار زیادی تهدید کننده زندگی خواهند بود، که بهتر است جدی گرفته شوند.

هوش هیجانی پایین : عدم تشخیص موقعیت

افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند، درک درستی از موقعیت ندارند و طبیعتا نمی توانند مکالمات و رفتار های خود را با موقعیت پیش رو همسان و هماهنگ کنند، مثلا در یک مراسم خاکسپاری بعد از شرایط خاکسپاری از شوخی های رفتاری و کلامی استفاده می کنند.

و زمانی که افراد به او واکنش نشان می دهند، گمان می کند که افراد حساسیت بیش از حدی دارند و نمی توانند درک درست از موقعیت داشته باشند.

بنابراین آن ها تناقض های احساسی پیرامون را هم نمی توانند به خوبی درک کنند.

هوش هیجانی پایین : عدم گوش کردن به حرف دیگران

افرادی که هوش هیجانی پایین دارند، احساس می کنند که رفتار آن ها درست است و با قدرت تمام از موقعیت خود دفاع می کنند در حالی که به احساسات دیگران اهمیت نمی دهند، به جای اینکه به حرف های شخص مقابل گوش کنند، به جای دیگری تمرکز می کنند و تازه وقتی از کار او انتقاد می کنید، فرد منتقد را هم محکوم به حساس بودن بیش از حد می کنند.

هوش هیجانی پایین : سوء استفاده از دیگران برای اشتباهات خود

هوش هیجانی کم

 

در بسیاری از مواقع این افراد به دلیل هوش هیجانی پایینی که  دارند، بینش کمی هم نسبت به اوضاع و شرایط پیرامون خود دارند، به خاطر همین اگر در زندگی با مشکلات عدیده ای مواجه شوند اصلا آن را به خود و مشکلات وکوتاهی خود ربط نمی دهند و درعوض دیگران را  عامل ناکامی و اشتباهات خود می دانند.

او معمولا توجیهاتی در برابر شکست خود دارد که  منطقی نیستند و گاهی حتی مسخره به نظر می رسند اینکه چرا شرایط دیگری برای انتخاب نبود تا بتوانم موفق شوم و همین عدم ادراکات درست و هوش هیجانی پایین باعث سایر ناکامی ها در زندگی می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش هیجانی پایین به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

هوش هیجانی پایین : ناتوانی در مقابله با موقعیت های عاطفی

معمولا در شرایط مختلف هم در مورد خود و هم در مورد دیگران در جهت اشتراک گذاری احساسات ناتوان هستند، آن ها یا در شرایطی که احساس ضعف شخصیتی می کنند به جای اینکه با مشکلات مقابله کنند فرار می کنند و این هم در واقع یکی دیگر از ضعف های آن هاست.

هوش هیجانی پایین :  رعد و برق ناگهانی هیجان انگیز

توانایی و تنظیم احساسات یکی از پنج عامل حیاتی و ضروری هوش هیجانی می باشد که در افراد با هوش هیجانی پایین معمولا کنترل آن کم است و ممکن است با هیجانات غیر منتظره ای و غیر قابل کنترل در فضای خاص بروز کنند.

مثلا گاهی در ابراز علاقه نسبت به کسی و یا چیزی کنترلی اتفاق نمی افتد و خود فرد مقابل در رابطه با مسائل عاطفی و احساسی بیش تر شکست می خورد.

هوش هیجانی پایین : دشواری حفظ دوستی

افرادی که هوش هیجانی پایین دارند معمولا در حفظ و درک دوستی های پایدار و صمیمی دچار اشتباهات و سرخوردگی هستند و نمی توانند معمولا به طور طبیعی و طولانی مدت آن را حفظ کنند.

هوش هیجانی پایین : فاقد حس همدلی

از آنجا که افراد مبتلا به هوش هیجانی کم احساسات دیگران را درک نمی کنند، آنها احساس همدلی کمی برای دیگران دارند. آنها دیگران را درک نمی کنند، بنابراین  خیلی نمی توانید روی آن ها حساب باز کنید.

هوش هیجانی پایین می تواند در تمامی ابعاد زندگی فرد رخنه کند و روابط،کار و حرفه، مدرسه و رابطه های عاطفی با خانواده و همسر را  تحت تاثیر قرار دهد. برای این کار بهتر است در بالا بردن و تقویت هوش هیجانی بهره لازم را ببرید چون در غیر اینصورت مشکلات بسیار زیادی تهدید کننده زندگی خواهند بود، که بهتر است جدی گرفته شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش هیجانی پایین به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره درمانی مجیب

در مرکز مشاوره تلفنی مجیب روش ها و مطالعات گسترده ای توسط روانشناسان متبحر صورت گرفته است، طیف بیماری های روحی و روانی آنقدر زیاد است که گاهی ممکن است یک بیمار به دلیل اهمال و کوتاهی خود در درمان های اولیه مثل اضطراب، افسردگی و سایر بیماری ها مبتلا به بیماری های پیچیده شده باشد،که بعد ها برای حل کردن اینگونه مشکلات باید از مرز چندین بیماری مختلف گذشت تا بتوان افسردگی های شدید روحی و بیماری ها مخرب را حل و فصل کرد و بیمار را به شرایط عادی برگرداند.

بسیاری از اختلالات روحی برای فرد شاید بیماری نباشد و یکی از این موارد هوش هیجانی پایین است که البته عدم مهارت فرد در موقعیت های مختلف زندگی می باشد و باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشد تا بتواند بهترین عملکرد را در تمامی وجه زندگی پیاده کند.

این گونه اختلالات رفتاری تا حد زیادی توسط مشاور قابل درمان است و می توان کنترل کرد.

در سایت زندگی ما هوش هیجانی پایین بسیار مورد مطالعه و درمان قرار گرفته که می توانید برای این امر با شماره تماس zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب و حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه