رنگ های آرامش بخش اتاق خواب را می شناسید؟

Bedroom soothing colors رنگ های آرامش بخش اتاق خواب را می شناسید؟
   

رنگ های آرامش بخش اتاق خواب را فقط نیازی نیست که یک طراح داخلی بداند و بشناسد؛ بد نیست که شما هم به عنوان یک انسان  قرن حاضر که به حالات و احوال خودش اهمیت می دهد و در عصر کنونی با وجود استرس ها و اضطراب هایی که گاه دست خودمان نیست،به سراغمان می آیند، حداقل رنگ های آرامش بخش اتاق خواب خود را بهتر و بیشتر بشناسیم و آن را برای طراحی خانه و حتما اتاق خوابمان استفاده کنیم.

برای این منظور جهت بهبودی حال مخاطب تصمیم داریم در این مقاله  رنگ های آرامش بخش اتاق خواب را به صورت کلی توضیح دهیم تا در آخر متوجه شوید این رنگ ها کدام یک هستند و کدام یک مناسب حال و احوالات شما می باشند.

رنگ های آرامش بخش اتاق خواب :  ضرورت رنگ ها

رنگ های آرامش بخش اتاق خواب

شاید پیش خودتان اینگونه فکر کنید که چه لزومی دارد حتما از رنگ های آرامش بخش استفاده کنید؛ مگر تا چه اندازه این رنگ ها بر اعصاب و روان ما تاثیر می گذارند که بتوانند استرس و اضطراب را از ما دور کنند؟

برخی از این سوالات ممکن است در ذهن شما به وجود آید، اما به راستی چقدر رنگ ها بر روحیه و اعصاب ما تاثیر گذار هستند.

روانشناسان معتقدند هر رنگی یک تاثیر خاص بر روحیه و در نهایت جسم شما دارد. مثلا رنگ آبی و سبز می توانند در کنترل و آرامش اعصاب شما تاثیر گذار باشند و به دنبال آن برخی از متابولیسم و نوسانات بدنی مثل فشار خون را کاهش دهند و از بیماری های قلبی – عروقی و انواع سکته های مغزی جلوگیری کنند.

برای همین است که دنیای رنگ ها در علم روانشناسی هم چنان یکی از مباحث اعجاب آور است که باید آن ها را دست کم نگیریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رنگ های آرامش بخش اتاق خواب به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

رنگ های آرامش بخش اتاق خواب : رنگ های  منتخب

رنگ ها به همراه خود ارتعاشاتی را ارسال می کنند که بر روند کارکرد مغز و فرکانس های مغزی اثر گذار هستند، بنابراین وقتی از رنگ های که ارتعاشات و بازتاب های پر قدرت دارند، مثل رنگ قرمز تا حدودی بر روند کارکرد مغز اثر گذاشته و به دنبال آن مغز هم پیام هایی را برای به سایر قسمت های بدن می فرستد که هر چه که هست در بالا بردن هیجان، افزایش سیستم متابولیسم بدنی(سوخت و ساز) و ضربان قلب است، اما ما در اتاق خواب می خواهیم استراحت کنیم و آرامش بگیریم؛ پس بهتر است از رنگ های آرامش بخش اتاق خواب لذت ببریم.

رنگ آبی فیروزه ای جز رنگ هایی است که در طبیعت زیاد دیده می شود و اصولا رنگ های آرامش بخش موجود در طبیعت در تنظیم ذهنی آرام و خواب کافی و با کفیت بسیار موثر هستند.

رنگ اسطوخدوسی یا بنفش کم رنگ

رنگ اسطوخدوسی یا همان بنفش کم رنگ در طراحی داخلی زیاد استفاده می شود و البته نظر های متفاوتی راجع به  ترکیب نهایی این رنگ موجود است؛ ولی به طور کلی این رنگ ترکیبی از رنگ قرمز و آبی است، سایه ای که از آن به وجود می آید بنفشی است که آن را در بلور های یخ گاهی می توانید با دقت تمام ملاحظه بفرمایید.

این بنفش به طرز اعجاب آوری کاهنده استرس است و وقتی شما وارد اتاق می شوید انگار که از یک حرارت داغ و عصبی کننده وارد یک فضای سرد –متعادل- آرامش بخش شده اید.

سبز کم رنگ

رنگ سبز کم رنگ بسیار مناسب برای اتاق خواب است؛ به این دلیل که  توناژ سرد و گرم را با هم دارد و دیواره های سبز اتاق خواب؛ احساسی از آرامش و رضایت خاطر را برای شما به ارمغان می آورد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رنگ های آرامش بخش اتاق خواب به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

رنگ آبی

با توجه به بیشتر مطالعات و نظرسنجی ها، سایه های آبی برای تقویت احساسات آرام بسیار مهم و کلیدی هستند. گفته شده است که سرعت ضربان قلب را کاهش می دهد و حتی کاهنده خوبی برای فشار خون است، بنابراین برای مکان هایی  که به ارامش احتیاج داریم، مناسب است  تا روحیه ای متعادل را برای خود فراهم کنیم. این آبی می تواند به رنگ آبی آسمان باشد، اما از نوع رنگ پریده که با ابرهای آسمان ترکیب شده اند یعنی نه خیلی پر رنگ هستند و نه به سفیدی و بی میلی گرایش دارد.

 خاکستری

رنگ خاکستری کم رنگ هم یکی از رنگ هایی است که برای جلوگیری از استرس و اضطراب های روزانه می تواند موثر باشد، تنها باید دقت کنید نوع لامپ ها و نورپردازی، همچنین وسایلی که استفاده می کنید دارای رنگ های مکمل باشند تا اتاق خواب حالتی یکنواخت، سرد و کسل کننده به خود نگیرد،  در غیر اینصورت می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

 آبی فیروزه ای

رنگ های آرامش بخش اتاق خواب

این نوع آبی که  البته باید در حالت متعادل باشد. یعنی بهتر است متمایل به آبی  کم رنگ باشد، تا پر رنگ ؛همچنین ترکیباتی از رنگ سبز می تواند در خود رنگ استفاده شود و یا در تزیینات و نورپردازی اتاق قرار بگیرد.

رنگ آبی فیروزه ای جز رنگ هایی است که در طبیعت زیاد دیده می شود و اصولا رنگ های آرامش بخش موجود در طبیعت در تنظیم ذهنی آرام و خواب کافی و با کفیت بسیار موثر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رنگ های آرامش بخش اتاق خواب به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

در سایت زندگی ما در ارتباط با انواع بیماری های روحی و اعصاب؛ پژوهش ها، درمان ها و مطالعات گسترده ای انجام شده که در بخش درمان بیماری های روحی و اختلالات عصبی تقریبا تجربه کافی  و وافی دارد.

از طرفی مرکز درمانی مجیب سعی دارد در زمینه برخورد با بیماری ها چه در حالت خفیف باشند و چه در حالت شدید و نیازمند به مراقبت های ویژه به سر ببرند، سعی دارد با درمان های ریشه ای  با بیماری ها مقابله کند.

از این جهت در این مرکز به همراه روانشناسان متبحر و با تجربه  با هر نوع بیماری متناسب با شرایط روحی و وضعیت زندگی فردی مقابله می شود تا درمان به خوبی و با نتیجه انجام بگیرد.

نکته ای دیگر که در مورد سایت زندگی ما باید اذعان کرد این است که پیگیری درمان جز الویت های درمانی مرکز است و تا حد امکان سعی دارد با درمان های رفتاری و روحی بیماری را ریشه کن کند تا اینکه تنها بر روش های داروی بسنده کند.

برای این منظور و برطرف کردن انواع بیماری های روحی و عصبی می توانید با شماره تماس zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه