راه های درمان خود زنی نوجوانان قابل پیشگیری و درمان است

راه های درمان خود  زنی نوجوانان
   

راه های درمان خود  زنی نوجوانان امکان پذیر است، این جمه قابل توجه پدر و مادر هایی است که دیگر از دست نوجوانان خود، از دست کار های آن ها و خود زنی هایی که انجام می دهند خسته شده اند و به مرحله عجز و نیاز رسیده اند.

اما باید گفت که درمان این رفتار یعنی خود زنی نوجوانان امکان پذیر است، که این درمان ها به همکاری اعضای خانواده و گاه مدرسه مورد نیاز است تا این موضوع به صورت کاملا ریشه و پایه ای درمان شود و مشکلی برای دیگر اعضای خانواده و یا خود فرد پیش نیاید.

در این مقاله ابتدا به یک الی دو مورد اصلی از دلایل خود زنی و سپس به راه های درمان خود زنی نوجوانان می پردازیم.

راه های درمان خود زنی نوجوانان: دلایل

راه های درمان خود  زنی نوجوانان

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که نوجوانان دست به خود زنی می برند، برای همین منظور است که معمولا روانشناسان از سن نوجوانی به عنوان یک سن حساس و بحرانی نام می برند که از خانواده ها تقاضا دارند با این موضوع باید ریشه ای برخورد کرد و پیشگیری به عمل آورد، که بد نیست ابتدا دلایلی از این امر را که توسط نوجوانان در جامعه انجام می شود نام ببریم، تا اگر نوجوان در خانه دارید راه های برخورد صحیح و پیشگیری را بدانید.

راه های درمان خود زنی نوجوانان: عدم توجه به او و نیاز هایش

دوره نوجوانی همانند حال و هوای بهاری می ماند که گاهی شاد و سر خوش می باشد و به یکباره غمگین و اندوهگین می شود، این روحیات به دلیل رشد و ترشح هورمون های بلوغ است که کم کم خود را با تغییرات خلقیات و روحیات همچنین ظاهر نوجوان نشان می دهند.

وجود تغییرات بلوغ عاملی از استقلال و گاهی تنهایی را نشان می دهد، که در این مورد بیشتر خانواده ها از درک و حل آن عاجز می شوند.

والدین اولین افرادی هستند که می توانند نوجوان را در برابر بحران های روحی و استرس های که بر او تحمیل می شود، کمک کنند. والدین همچنین باید به احساسات خود و احساسات یکدیگر اهمیت بدهند، تا حتی الامکان از بحث های پر تشنج جلوگیری شود. و  جو خانه را از استرس دور کنند و نوجوان آرامش را در منزل احساس کند.

از اینکه او استقلال می خواهد، دیگر کودک نیست که کنترل شود، اما پدر و مادر به خاطر دلایلی که دارند، ممانعت می کنند و او نیز سر ناسازگاری و سرکش را بر می دارد، که چون از عهده و توانایی اش خارج است و نمی تواند با خانواده مقابله کند دست به خود زنی می برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های درمان خود  زنی نوجوانان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

وجود شکاف بین دو مولفه اصلی نوجوان، مدرسه و خانواده

با توجه به اینکه نسل های پیاپی دارای تفاوت های تربیتی،آموزشی و فرهنگی باشد، وجود شکاف بین نوجوان و والدین، همچنین نوجوان با معلمان مدرسه باعث اختلافات کوچک و بزرگ می شود. که اگر معلمان و والدین طرز برخورد و کمک کردن را ندانند قاعدتا مشکلات زیادی را می تواند به بار آورد.

تا حدی که ممکن است نوجوان در دام اعتیاد بیفتد.

راه های درمان خود زنی نوجوانان

راه های درمان خود  زنی نوجوانان

برای درمان اینگونه رفتار ها از سوی نوجوان بهتر است، خانواده  به یک سری از نیاز ها و احساسات او اهمیت دهند تا بتوانند با او به نرمی حرف بزنند، او را اموزش دهند و یا حتی نصیحت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های درمان خود  زنی نوجوانان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

 درمان خود زنی به کمک والدین

والدین اولین افرادی هستند که می توانند نوجوان را در برابر بحران های روحی و استرس های که بر او تحمیل می شود، کمک کنند. والدین همچنین باید به احساسات خود و احساسات یکدیگر اهمیت بدهند، تا حتی الامکان از بحث های پر تشنج جلوگیری شود. و  جو خانه را از استرس دور کنند و نوجوان آرامش را در منزل احساس کند.

اگر پدر و مادر احترام به خود، جسم خود، روح خود را به خوبی بدانند؛ قطعا احترام به شریک زندگی و در نهایت به بچه ها را هم در نظر می گیرند و این احترام باعث کاهش اختناق و بی حرمتی های خواسته وناخواسته می شود.اینگونه نوجوان یاد می گیرد که باید به خودش یعنی جسم و روحش همچنین دیگر اعضای خانواده  احترام بگذارد و برای او یک سری از ارزش ها قابل اهمیت می شود.

پدر و مادر باید بدانند که آموزش و یاد گرفتن مهارت های اجتماعی جز مواردی است که از سنین ۱۱ سالگی این موضوع پر اهمیت می شود و تعامل با اجتماع و فراگیری فن و حرفه به نوبه خود می تواند در یادگیری، سرگرمی، اشتیاق و کنترل انرژی نوجوانی بسیار پر اهمیت باشد.

رفتن به مسافرت، رستوران و کار های جالب و جذاب هم در نوع خود می تواند در ایجاد دوستی بین شما و فرزند نوجوانتان بسیار تاثیر گذار باشد، پس یک روز در هفته را اختصاص بدهید که بیرون بروید، اگر نوجوان شما پسر است، سعی کنید گاهی با پدرش خلوت کند و به یک مکان دیدنی بروند و یا اگر دختر است با مادرش به تفریح یا کار های مورد سلیقه او بپردازند، که ین رفتار تا حدودی در ایجاد صمیمت و راحتی نوجوان با والدینش تاثیر گذار است.

کمک از مشاور

راه های درمان خود زنی  نوجوانان، در بشتر مواقع با راهکار هایی که در بالا به آن اشاره شد، قابل حل خواهد بود، اما اگر در برخی از موارد، پاسخ گو نبود و با عواملی مانند خود زنی مواجه شدید که تقریبا غیر قابل کنترل می باشد، حتما در این شرایط با روانشناس خانواده صحبت کنید، روانشناسان به دلیل معلومات و تجربه های زیادی که در این زمینه دارند خیلی خوب می توانند با مشورت های کاربردی مشکل شما را به خوبی حل و فصل نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های درمان خود  زنی نوجوانان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

در مورد نوجوانان و تربیت آن ها به خصوص اگر غیر قابل کنترل هستند و در مورد تربیت و تعلیم او از دست شما کاری بر نمی آید، که دست به خود زنی زده و مشکلات متعددی را به بار اورده است، مطمئن باشید که وقتش رسیده که  او را به نزد روانشناس ببرید و اگرموفق نشدید، حتما خود شما با مشاور مورد نظر مشورت کنید و همه چیز را برای او تعریف کنید تا بهترین راه های درمان خود زنی نوجوان را برای شما ارائه بدهد.

پشت گوش انداختن، اهمیت ندادن هیچ چیز را عوض نمی کند تنها شرایط را پیچیده تر خواهد کرد.

برای این منظور می توانید با سایت زندگی ما از ساعت zendeghima.ir از ۸ صبح تا ۱۲ شب تماس برقرار کنید و مشکل موجود را در میان بگذارید.لازم است بدانید مرکز در روز های تعطیل هم آماده خدمت می باشد.

 

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه