اتانازی ، قتل یا بخشیدن آرامش مرگ

اتانازی
   

اتانازی ، مرگ آرم، مرگیاری

همیشه شنیده ایم که می گویند مرگ دست خداست و هیچ کس نمی تواند زمان مرگ خود را تعیین کند. اما گاهی افراد بر اثر بروز بیماری های سخت و صعب العلاج، به خاطر هزینه های مالی و روانی که در پی دارد و به دلیل نداشتن کوچکترین روزنه ی امید برای بهبودی و درمان  تصمیم می گیرند که به زندگی خود پایان دهند و خود و اطرافیان را از رنج هایی که به آنها تحمیل شده است نجات دهند.

به اقدامی که این افراد انجام می دهند اتانازی یا مرگ آرام می گویند. 

به یاد داشته باشید که دانش و تجربه ی مشاوران سایت زندگی ما آنقدر گسترده است که شما در هر زمینه ای از مشکلات خانوادگی،بیماری های جسمی و  روحی روانی مسئله ای داشته باشید حتماً می توانند شما را برای حل آن یاری کنند. شما می توانید برای انجام مشاوره در زمینه مرگ آرام یا مرگیاری از تمامی نقاط ایران بدون نیاز به گرفتن کد یا صفر با شماره تلفن ثابت zendeghima.irتماس حاصل نمایید.

این مقاله حاوی چه مطالبی می باشد

ابتدا با مفهوم اتانازی و روش های آن آشنا می شویم و سپس آن را از دیدگاه های مختلفی بررسی می نماییم.

از مفهوم اتانازی چه می دانید؟

اتانازی

اتانازی یا مرگ آرام یا مرگیاری شرایطی است که در آن فرد مبتلا به بیماری های سخت و غیر قابل درمان یا حتی بیماری های روانی حاد به درخواست خود با اقدامات پزشکی و به کمک دیگران به زندگی خود خاتمه می دهد.

برای انجام اتانازی روش های مختلفی وجود دارد. گاهی  فرد با کمک پزشک یا پرستار خود و با استفاده از تزریق دارو می میرد. در مواردی قطع تغذیه وریدی و سرم منجر به مرگ فرد می شود. جدا کردن دستگاه های حمایتی از ارگان های حیاتی بدن در مواردی مانند کما یا دستگاه های دیالیز هم نوعی اقدام برای اتانازی است.

در مواردی هم فرد اقدام به قطع و عدم پیگیری روش های درمانی می نماید تا هرچه سریعتر مرگ وی اتفاق بیافتد.

بیماری های سخت مانند انواع سرطان، آلزایمر، فلج و قطع نخاع و حوادثی که به دنبال آن فرد به کما می رود می تواند زندگی فرد مبتلا و اطرافیانش را از جهات بسیاری تحت تاثیر قرار دهد. قطعاً که تحمل این شرایط بسیار سخت خواهد بود اما می توان با تقویت ایمان و اراده و بخشیدن انگیزه ی زندگی حتی در حد شعار و کلام شرایط را تا حدودی به نفع خود و دیگران تغییر داد.

یکی از دلایل مخالفان مرگ آرام ترویج فرهنگ خودکشی در برابر مشکلات عدیده ای است که افراد جامعه با آن رو به رو می شوند و این پدیده پرورش اخلاقیاتی مانند صبر، انگیزه ی مثبت، ایمان و باور را در افراد از بین می برد.

از این رو از شما می خواهیم برای کمک به خود و اطرافیانتان با ما تماس بگیرید و در این راستا نظرات مشاوران ما را جویا شوید. مرکز مشاوره تلفنی مجیب با برخورداری از کادری مجرب و حرفه ای که همگی از بهترین متخصصان کشور هستند می توانند به شما در تغییر روند زندگی و ایجاد انگیزه ی زیستن  راهنمایی های ارزشمندی را ارائه دهند.

شماره تلفن ثابت zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در طول هفته آماده ی شنیدن صحبت ها و مشکلات شما عزیزان و ارائه خدمات مشاوره ای کارآمد برای شما می باشد.

 

دیدگاه های پیرامون اتانازی

اتانازی

نظریات پیرامون اتانازی را در سه دسته می توان بررسی کرد. اول از دیدگاه ادیان مختلف به آنها می پردازیم و از سوی دیگر نظر مخافان و موافقانی که خارج از توجه اخلاقیات دینی است و از دیدگاه انسانی و اجتماعی به آن نگاه می نمایند را مرور می کنیم.

  1. ادیان

در تمامی ادیان زندگی یک موهبت الهی از سوی خداوند است که باید آن را پاس داشت و به خوبی مراقبت کرد و باید از آن نهایت استفاده و بهره را جست. از دیدگاه مذهبی زندگی آمیخته ای از شادی ها و غم ها، سلامتی و بیماری ها است و بشر باید این را بپذیرد و با تمام وجود به زندگی ادامه دهد تا زمانی که موعد مرگ او از سوی خداوند برسد.

بنابراین تمامی ادیان اتانازی یا مرگ آرم را امری به شدت نکوهیده می دانند. البته در بعضی از کشور ها یا ایالت های آنها مرگیاری انجام می شود اما در بیشتر موارد غیر قانونی می باشد.

ادامه دیدگاه های پیرامون اتانازی

  1. موافقان

موافقان اتانازی بر این عقیده هستند که این یک مسئله ی کاملاً شخصی و از حقوق انسانی هر فرد می باشد و وقتی روح و جسم خود را در عذاب می بیند مختار است که برای ادامه ی حیات خود یا اتمام آن به تنهایی تصمیم بگیرد. همچنین آنها تاکید دارند که مرگ با شرافت و با حفظ عزت انسانی بسیار با ارزش تر از زندگی است که در آن در تک تک نفس های خود فرد به دیگران محتاج باشد و عذاب و رنج این جسم نابوده شده را به دوش بکشد.

ضمنا می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایید.

  1. مخالفان

در نقطه ی مقابل مخالفان اتانازی به شدت معتقد هستند که پذیرش چنین امری در جامعه باعث از بین رفتن انگیزه و کوتاهی جامعه پزشکی برای کشف راه های درمانی جدید شده و مانع پیشرفت این علم می شود. از سوی دیگر آنها اذعان می دارند که رواج اتانازی یا مرگیاری در جامعه باعث شکل گیری قتل های بسیار و عمدی در سایه ی آن می شود.

چرا که همه متعهد و دلسوز نیستند و گاه برای رهایی خود از مشکلات اقدام به پایان دادن به زندگی اطرافیان خود با بهانه ی راحتی و آرامش آنها می کنند.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب اتانازی یا مرگیاری

یکی از دلایل مخالفان مرگ آرام ترویج فرهنگ خودکشی در برابر مشکلات عدیده ای است که افراد جامعه با آن رو به رو می شوند و این پدیده پرورش اخلاقیاتی مانند صبر، انگیزه ی مثبت، ایمان و باور را در افراد از بین می برد. آنها این نظریه را هم بیان می کنند که قبول پدیده ی مرگیاری باعث کوتاهی و شانه خالی کردن افراد مسئول در بخش های درمانی مانند پزشکان، پرستاران، بهیاران و … از زیر بار مراقبت از بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی می شود.

ما پیشنهاد می کنیم که همیشه این را در نظر داشته باشید که مرگ و زندگی به دست حکمت خداوند است و ما تنها وظیفه داریم امانت دار درستی برای آنچه که به ما ارزانی داشته است باشیم. در پس مشکلات همیشه به دنبال نکات منفی آنها نگردید و با دید عمیق تری به آنها نگاه کنید شاید وقوع هر یک برای ظهور نیرویی بزرگ در وجود شما که نهان شده است باشد.

اگر احساس می کنید در برخورد با مشکلات و سختی ها تحمل خود را از دست داده اید و نمی توانید با امید ادامه دهید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس بگیرید. دانش و تجربه ی مشاوران ما آنقدر گسترده است که شما در هر زمینه ای از مشکلات خانوادگی،بیماری های جسمی و  روحی روانی مسئله ای داشته باشید حتماً می توانند شما را برای حل آن یاری کنند. شما می توانید برای انجام مشاوره در زمینه مرگ آرام از تمامی نقاط ایران بدون نیاز به گرفتن کد یا صفر با شماره تلفن ثابت zendeghima.irتماس حاصل نمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه