برای درمان وابستگی ناسالم به خودتان نزدیک تر شوید

درمان وابستگی ناسالم
   

رابطه شما با خودتان مسلما مهم ترین رابطه برای درمان وابستگی ناسالم در زندگی است. ارتباط با خود پایه و اساس هر چیز دیگری است. به راحتی می توان جنبه های آسیب شناختی و وابستگی‌های ناسالم خود, احساس شرم در مورد خود, ناتوانی در ارتباط با دیگران و غیره را شناسایی کرد. ارتباط فرد با خود برای توسعه مناسب رفتارهای او با دیگران بسیار مهم است. این موضوع مربوط به عشق سالم است. ما از افراد خانواده خود مانند والدین, خواهر و برادر, خانواده, همسالان و افراد دیگر می توانیم در مورد نحوه نزدیک تر شدن و ارتباط با خودمان را یاد بگیریم.

اگر ما رابطه با خودمان را بتوانیم شکل دهیم در این صورت روابط با دیگران را هم بهتر می‌توانیم داشته باشیم. گرایشات ذاتی نیز در ارتباط با خود وجود دارد که می تواند در درمان وابستگی های ناسالم شما را یاری کند. همان طور که رشد می کنیم, شیوه ای که ما با دیگران رفتار می کنیم, و نحوه برخورد ما با دیگران به عنوان عامل مهمی برای تاثیر گذار بودن به خودمان می باشد.

|درمان وابستگی ناسالم|روش‌های درمان وابستگی ناسالم|دلایل درمان وابستگی ناسالم|

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

درمان وابستگی ناسالم

برای درمان وابستگی ناسالم نیاز است که رابطه خوبی با خود داشته باشید. به این منظور که خود را بسیار دوست بدارید و بهترین دوست برای خود, خود شخصیتان باشید. منصفانه است بگوییم که رابطه فرد با خود, نزدیک ترین ارتباط فردی است که تا به حال داشته اید.

چگونه می توانیم در درمان وابستگی ناسالم رابطه خوبی با خود داشته باشیم؟

۱- قصد داشته باشید که خودتان را پرورش دهید, هدف نهایی این است که طی چندین سال, با ادامه حرکتی که به سوی رابطه خوب با خودتان برقرار می کنید به این موضوع برسید که می خواهید در طی این سال ها تغییر کنید و هر سال رابطه نزدیک تری از سال قبل را با خود تجربه کنید.

۲- برنامه های خود را هم کوتاه مدت, متوسط و بلند مدت برنامه ریزی کنید. به عنوان تفکر در مورد اینکه یک رابطه عالی با خود دارید مهم است که, اولویت های خود را برای فریم های مختلف تعیین کنید. داشتن اهداف واقع بینانه و تعیین مراحل برای هر هدف, روش اثبات شده ای است که شما را می تواند در مسیر صحیح ارتباط با خود قرار دهد.

۳- تغییرات را باید بپذیرید, درک کنید که تغییر اجتناب ناپذبر است, و به طور کلی خوب است که بدون ترس منتظر تغییرات در خود برای ارتباط بهتر با خودتان باشید. با این وجود مراقب تغییرات باشید, تا موجب نشوند که شما را از خود واقعیتان دور کنند. چون هدف شما از این رابطه با خود این است که وابستگی های ناسالم خود را با نزدیک تر شدن به خود درمان کنید.

مراقبت اولیه خود را باید در اولویت قرار دهید

۴- خواب, تغذیه, فعالیت, استراحت, تفریح و عادات ذهنی از پایه های خود مراقبتی می باشد. این ها سازه های بسیار پایه های برای ارتباط با خود هستند. عادت های روحی هم نوعی رفتار هستند و می توانند در مدتی تغییر کنند و  مهم است که آنها را نادیده نگیریم زیرا تمام رفتارهای ما به این نوع رفتارهای روحی ختم می شوند.

۵- با خودتان مهربان باشید, این بدان معنا نیست که خودتان را از قلاب بیرون بیاورید یا مسئولیت در مورد خودتان را از بین ببرید, این بدان معناست که کار خود را بدون ارزیابی و انتقاد مخرب در مورد خودتان انجام دهید.

زیرا اغلب مردم عادت دارند که مدام خود را مورد اتهام و سرزنش قرار می دهند. سرزنش بیش از حد منجر می شود که تغییرات کمتری را در خود بتوانید ایجاد کنید. اما اگر با مهربانی و ملایمت با خودتان رفتار کنید, می توانید مهربان ومسئولیت پذیر باشید و این امر شما را به خودتان نزدیک تر می کند و وابستگی های ناسالم شما را می تواند درمان کند.

یک طرح بحران شخصیتی داشته باشید

۶- گاهی اوقات زندگی برای ما اتفاق های بدی را رقم می زند که ما به خاطر آن موضوع از خودمان نفرت داریم و یا پشیمان هستیم. در این زمان, لازم است که یک طرح بحران شخصیتی داشته باشید, زیرا این ها باعث می شوند که ما طرح هایی بلند مدت برای خود داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم گذشته و آسیب هایی که به ما وارد شده است را فراموش کنیم و در جهت بهتر شدن خود گام برداریم. تا از این طریق بتوانیم ارتباط با خودمان را افزایش دهیم.

درمان وابستگی ناسالم

عادت های خوب را برای خود ایجاد کنید

۷- سعی کنید روز خود را به گونه ای شروع کنید هدفمند باش و رابطه با خودتان را افزایش دهد. بعضی از مردم شبها اهداف خود را می نویسند و صبح روز اول آنها را بررسی می کنند. بعضی دیگر این ایده ها را در ذهن نگه می دارند و می توانند از لحاظ ذهنی آنها را بررسی کنند. البته من پیشنهاد نمی کنم که حتما همه چیز برنامه ریزی شده و به شدت کنترل شده باشد. اما خوب است که اهدافمان را در ذهنمان نگه داریم, به طوری که بتوانیم به شیوه ای آنها را انجام دهیم که باعث شود که رابطه با خود را افزایش دهیم و از این طریق وابستگی های ناسالم خود را درمان کنیم.

سایت زندگی ما

سایت زندگی ما با استفاده از همین راه هایی که به شما عرضه می کنیم به شما آموزش می دهد که بهتر بتوانید در درمان وابستگی ناسالم و ارتباط مناسب با خود ارتقا پیدا کنید تا از این طریق بیشتر بتوانید خود را دوست داشته باشید و از این رو وابستگی های ناسالم خود را کاهش دهید و درصدد درمان آنها بربیایید.

سایت زندگی ما می تواند به شما در این خصوص مشاوره دهد و برنامه ریزی های روزانه و تمرین هایی را برای شما طراحی کند تا براساسی آنها بتوانید خودتان را بیشتر دوست بدارید وبه خودتان نزدیک تر شوید.

سایت زندگی ما همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبلح تا ۱۲ شب پاسخ گوی شما می باشد.

شماره تماس این مرکز zendeghima.ir می‌باشد و شما به صورت تلفنی می توانید با این مرکز تماس بگیرید و مشکلات خود را تلفنی مطرح کنید و از راهنمایی های مشاوران مرکز مجیب بهره مند شوید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه