چگونگی کنترل وابستگی عاطفی زنان و امنیت مالی

102596815 چگونگی کنترل وابستگی عاطفی زنان و امنیت مالی
   

وابستگی عاطفی و مالی زنان به همسرانشان یک مشکلی است که همه خانوم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. بسیاری از خانوم ها به دلیل استقلالی که تز خود ندارند هیچ وقت مالی هم از خود ندارند و همیشه از این نظر به همسرشان وابسته هستند و این برای خیلی از خانوم ها دردناک است.

خیلی از خانوم ها خودشان تصمیم می گیرند که استقلال مالیشان را از دست بدهند. به گفته روانشناسان این موضوع بسیار دردناک است که در زندگی فقط مرد نان آور خانواده باشد. به گفته آنها زنان بدون درآمد در ازدواج هایشان قدرت کمتری دارند.

اشتباهاتی که وابستگی عاطفی و مالی زنان را درگیر می کند:

امروزه استقلال مالی داشتن خانوم ها بسیار مهم است مخصوصا در کشور ایران. یکسری اشتباهاتی است که امکان دارد  استقلال مالی خانوم ها را به خطر بیندازد. بسیاری از نکات وجود دارند که به زن ها کمک می کنند که استقلال مالیشان به خطر نیفتد و برای همیشه امنیت مالی داشته باشند.

| وابستگی عاطفی زنان و امنیت مالی | وابستگی از نظر مالی | وابستگی مالی زنان |

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اشتباهات رایج زنان در خصوص نداشتن استقلال مالی

یکسری نکاتی که به شما می گوییم برا یاین است که زن ها تشویق شوند که توجه بیشتری به خود داشته باشند و مدیریت خوبی در سرمایه مالی خود داشته باشند.

دومین اشتباه زنان در نداشتن امنیت مالیشان, غیرمنطقی بودن در حساب کتابشان است. بسیاری از زنان مدام همه چیز را یادداشت می کنند و همه چیز را که رد و بدل می کنند می نویسند. این کار خوب است اما باید تقسیم منطقی برای درآمد خود داشته باشد. و بهتر است که مبلغی از آن را در بانک نگهدارد, که همه پول برای خانه خرج نشود و همیشه پس انذازی داشته باشند.

یک اشتباه دیگر خانوم ها که امنیت مالیشان را به خطر می اندازد و وابستگی عاطفی و مالی برایشان ایجاد می کند, از خود گذشتگی بیش از حد آنان در زندگی است. زنان مجرد نسبت به زنان متاهل با اینکه درآمد کمتری دارند اما همیشه پس انداز بیشتری دارند. زیرا زنان متاهل همیشه به علت از خود گذشتگی زیادی که دارند, دارو ندارشان را برای خانه و زندگی خرج می کنند.

خیلی از خانوم ها هیچ چیزی برای خودشان نمی خرند یا اینکه وسایل ارزان می خرند که زود خراب می شود و برای همین هم دوباره باید آنها راتعمیر کنند که این خود هزینه های اضافی تری را هم برای آنها در پی دارد.

وابستگی عاطفی و مالی

استقلال مالی خانوم ها چه فوایدی دارد؟

استقلال مالی خانوم ها باعث می شود که از وابستگی عاطفی و مالی آنان کم شود. این استقلال مالی باعث می شود که رفاه خانواده بیشتر باشد و یک باری هم از روی دوش مردان تا حدودی برداشته شود. این امنیت مالی باعث می شود که بدون اجازه همسر خود می توانند خرج کنند, و در هنگام نیاز به خانواده خود و دوستانشان پولی غرض بدهند.

این استقلال مالی باعث می شود که خانوم ها دیگر نگران آینده خودشان نباشند.

سایت زندگی ما هم در این خصوص می تواند به افراد مشاوره دهد و راه های استقلال مالی را به خانوم ها یاد دهد که چگونه می توانند درآمد خود را مدیریت کنند و امنیت مالی در آینده داشته باشند.

چگونه می توان وابستگی عاطفی و مالی را کنترل کرد؟

وابستگی عاطفی یک نوع رابطه ای می باشد که معمولا دوطرفه است که معمولا در خانوم ها به دلیل احساسی بودنشان بیشتر است.

و این خود یک نوع اعتیاد است که خانوم ها به شریکشان دارند و نمی توانند از آنها جدا شوند.

در این وابستگی عاطفی همیشه زن ها به دلیل علاقه و وابستگی بیش از حدی که به همسرشان دارند, همیشه سعی می کنند که در جهت برطرف شدن مشکلات مدام کوتاه بیایند و همیشه سعی می کنند که به تنهایی در جهت برطرف شدن مشکلات بربیایند.

کسانی که وابستگی عاطفی و مالی دارند قدرت تصمیم گیری ندارند.

احساسات خود را همیشه نادیده می گیرند.و همیشه در بحث ها برای اینکه شریکشان ار از دست ندهند کوتاه می آیند.

مدام به تمجید از طرف همسرشان وابسته هستند

ترس از تنهایی و ترد شدن دارند.

خود را مسعول رفتارهای طرف مقابل دانسته اند.

همه این مشکلات عاطفی باعث می شود که زن ها وابستگی مالی هم به شریکشان پیدا کنند. برای این مشکلات راه های درمان وجود دارد که توسط سایت زندگی ما می تواند حل شود.

برای درمان این وابستگی عاطفی و مالی , باید شناخت کامل از وابستگی خود و جنبه های متفاوت زندگیتان پیدا کنید.

وابستگی عاطفی و مالی

سپس باید باورهای غلط خود را درباره عشقی که دارید تغییر دهید.

راه دیگر آن این است که تمرکز خود را از روی عشقتان بردارید و کمی هم به خود توجه کنید.

برای کمتر شدن این وابستگی لازم است که حتما روابط خود را با دوستان و خانواده تان گسترش دهید تا بدانید پشتیبان دیگری هم غیر از همسر خود دارید.

برای دوری از این توجه بیش از حد به شریکتان و وابستگی عاطفی و مالی که به او دارید لاظم است که, کارها و تفریحات و فعالیت های روزانه تان را بیشتر کنید و از انجام آنها لذت ببرید.

تلاش کنید که در زندگی شاد باشید و احساس کنید به قدری خوب هستید که نیاز به کسی ندارید و وابسته به کسی نباشید.

به خودتان و نیازهایی که دارید بیشتر توجه کنید. توجه عاطفی و روانی خودتان از همه چیز مهم تر است که باید به آنها توجه کنید.

عزت نفس خودتان را افزایش دهید و خودتان ار مدام در مقابل شریکتان کوچک نکنید.

روابط خودتان را با شریکتان محدود کنید و حد و مرز برای آن مشخص کنید تا پرده های روابط دریده نشود و همیشه حرمت شما پیش همسرتان حفظ شود.

ارتباط با ما

همیشه برای اینکه بتوانید این وابستگی عاطفی و مالی را کنترل کنید نیاز است که کمک از مشاوره حرفه ای بگیرید. سایت زندگی ما, یکی از بهترین مراکز مشاوره است که می تواند در این امر به شما کمک کند و بهترین راه حل هار ا به شما پیشنهاد دهد.

سایت زندگی ما به صورت تلفنی همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل می تواند به شما مشاوره دهد

شماره تماس این مرکز zendeghima.ir است و شما می توانید هر موقع که نیاز داشتید با این مرکز تماس بگیرید و از راهنمایی های آنها بهره ببرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه