چند راهکار ساده برای به کرسی نشاندن حرف خود

به کرسی نشاندن حرف خود
   

آیا شما هم جز آن دسته افرادی هستید که دوست دارید حرف شما در بحث ها و جمع ها مورد توجه قرار گیرد؟ اگر علاوه بر مورد توجه قرار گرفتن صحبت هایتان برای شما به کرسی نشان حرف هایتان نیز حائز اهمیت است، این مقاله می تواند برای شما مفید باشد. ما در این مقاله به بررسی راهکارهای ساده برای به کرسی نشاندن حرف خود خواهیم پرداخت.

پیروزی در بحث ها و به کرسی نشاندن حرف های خود، معمولا یک چالش بزرگ است. خوشبختانه با چند راهکار ساده می توانید یک مبارز حرفه ای در بحث ها را از خود بسازید.

برای به کرسی نشاندن حرف خود : بحث را دو طرفه پیش ببرید.

این احساس را در مخاطب خود خود ایجاد کنید که شما فردی هستید که :

  • نگاه های نو را می پذیرد.
  • آن ها را بررسی می کند.
  • بر اساس علایق خود و اطلاعات قبلی و همچنین شنیده های جدید تصمیم می گیرد.
  • به نظر خود احترام می گذارد و از صحیح بودن آن به طور نسبی اطمینان دارد. زیرا که حاصل تفکر اوست.
  • و مهمترین نکته : به علایق و نظرات دیگران احترام می گذارد.

مهمترین نکته در بحث این است که فرد شما را چگونه می بیند؟ آیا یک لجباز که تنها استدلال خودش مهم است ؟ در این صورت شما نمی توانید امیدی برای به کرسی نشاندن حرف خود داشته باشید. بهتر است فرد اطمینان حاصل کند که شما شخصی قابل احترام هستید. همین مسئله بسیار در دید فرد می تواند موثر باشد. اینکه او شما را فردی ببنید که با استدلال و استنباط صحیح به نتیجه فعلی رسیده است می تواند او را نیز برای همراه بودن با شما متقاعد کند.

به کرسی نشاندن حرف خود تان کار راحتی نیست. این مسئله معمولا نیاز به تمرینات طولانی دارد. حتی شکست های متوالی در بحث ها و همچنین بررسی دوباره و حتی چند باره این شکست ها می تواند به شما کمک زیادی کند. زیرا که هیچ چیزی مانند بررسی شکست های گذشته و درس گرفتن از نقاط ضعف و قوت خودتان  در آن موقعیت ها نمی تواند به شما برای رسیدن به نقطه دلخواه کمک کند.

 

برای به کرسی نشاندن حرف خود : موقعیت فیزیکی او را به طور مشابه اجرا کنید.

به این مسئله خاصیت آینه می گویند. سعی کنید پوزیشن بدنیتان مشابه با فردی که با آن بحث می کنید، باشد. به طور مثال اگر نحوه ایستادن و یا نشستن خاصی را دارد سعی کنید شما نیز مشابه آن عمل کنید. اما نه به نحوی مستقیم که فرد متوجه این موضوع شود. تحقیقات نشان داده است که افراد بیشتر با کسانی که موقعیت بدنی مشابه ای دارند موافقت می کنند. از آنجا که هدف به کرسی نشاندن حرف خود است، قرار گرفتن در موقعیت بدنی مشابه با مخاطبتان می تواند به شما کمک زیادی کند.

 برای به کرسی نشاندن حرف خود : شواهد منطقی و مستند برای حرف های تان نشان دهید.

به کرسی نشاندن حرف خود

از شواهدی قبیل مطالعات، تجربه و دلایل منطقی برای استدلال درست بودن نوع فکر خودتان استفاده کنید. سعی کنید از به مرور مخاطب خود را تلقین کنید که او فردی است که نمی خواهد واقعیت را ببیند اما قطعا نه به صورت مستقیم. به طور مثال مستقیم نگویید “تو نمیخواهی واقعیت را ببینی؟” هر فردی با شندین این جمله گارد خواهد گرفت. پس نزاع را با سیاست به نحو خودتان جلو ببرید. بهترین زبان، زبان احترام است.

بهتر است فراموش نشود که بالا بردن صدا در طول بحث تاثیر معکوس دارد.

برای به کرسی نشاندن حرف خود : از مخاطبانتان بخواهید دلایل خود را با استدلال توضیح دهند.

بدون هیچ گونه ایجاد وقفه ای به حرف های مخاطب خود گوش کنید. گوش دادن یک سمت دیگر برنده شدن در بحث است. از حرف های او سعی کنید نکاتی را به نفع خودتان استخراج کنید تا در زمان نیاز از آن ها برای حمله به مخاطب استفاده کنید.

توصیه اکید می شود که در بحث ها اگر می خواهید موفق عمل کنید هنگامی که مخاطب شما در حال صحبت است بهتر است به چشم های او نگاه کنید. ارتباط چشمی مستقیم می تواند اعتماد به نفس شما را بالاتر جلوه دهد.

برای به کرسی نشاندن حرف خود : نشان دادن موافقت با مخاطب در برخی نقاط.

به طور مثال بگویید : من با این بخش از حرف تو کاملا موافق هستم اما ….
دقت کنید در این مرحله نیازمند آن هستید که اطلاعاتتان درباره مسئله ای که نظر خود را میخواهید در رابطه با آن بیان کنید، باید کامل باشد.

برای به کرسی نشاندن حرف خود : شروع کننده صحبت باشید.

اگر مخاطبان شما زیاد هستند و یا مخاطب شما نظری مخالف شما دارد. بهتر است بحث را شما شروع کنید. زیرا در بحث های جمعی دیدگاه های موافق با شما در ابتدا بحث می تواند برگ برنده ای برای شما باشد.

  • نحوه ی بیان مسئله اهمیت دارد
  • و از آن مهمتر نحوه بیان نوع تفکر خود و استدلال هایتان می تواند بسیار مهم باشد.
  • از این رو بهتر است پش از بحث در مورد مسائلی که می خواهید صحبت کنید، فکر کنید.
  • استدلال های مختلف برای رد و تایید آن را در نظر بگیرید
  • و پاسخ مناسب برای مواردی که باعث رد حرف شما می شوند را نیز بیابید.
مقالات پیشنهادی مجیب

به کرسی نشاندن حرف خود تان کار راحتی نیست. این مسئله معمولا نیاز به تمرینات طولانی دارد. حتی شکست های متوالی در بحث ها و همچنین بررسی دوباره و حتی چند باره این شکست ها می تواند به شما کمک زیادی کند. زیرا که هیچ چیزی مانند بررسی شکست های گذشته و درس گرفتن از نقاط ضعف و قوت خودتان  در آن موقعیت ها نمی تواند به شما برای رسیدن به نقطه دلخواه کمک کند.

به کرسی نشاندن حرف خود

سخن اخر

در اخر ممکن است اشاره به چندین نکته حائز اهمیت باشد.

  • اعتماد به نفس داشته باشید هنگام صحبت کردن.
  • افراد موافق با نظر خود را نیز در طول بحث پیدا کنید و از انها تایید بگیرید.
  • با احترام صحبت کنید.
  • تن صدایتان را بالا نبرید. اما تغییر تن صدا را رعایت کنید.
  • برای بیان نظر خود عجله نکنید.
  • به صحبت های فرد مقابل گوش دهید و از آن ها برای قانع کردن او استفاده کنید
  • و …

 

سایت زندگی ما ارائه دهنده خدمات مشاوره روانشناسی با تجربه ای طولانی است. مشاوران متخصص در سایت زندگی ما از اهمیت سخنوری فردی در زندگی اجتماعی پر تنش امروزی آگاه هستند. آنها به شما کمک می کنند تا با تمرین های زیاد و فراگیری اوصول و قواعد صحبت تاثیر گذار، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه