وقتی بچه ها با ازدواج مجدد والدین مخالف هستند

مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین
   

در این بخش در رابطه با مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین بحث خواهیم کرد اما فرزندان باید بدانند ازدواج مجدد حق طبیعی و قانونی همه مردان یا زنان است، اما در این شرایط موانعی وجود دارد که اگر به موقع و با دقت بررسی نشود، می تواند بسیار مشکل ساز باشد و زندگی مردم را تلخ کند و حتی منجر به سقوط زندگی جدید شود.

کلمات کلیدی:(ازدواج مجدد والدین|مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین|ازدواج مجدد )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

  • جدا شدن زن و مرد به هر علتی

اگر یک زن و یک مرد به هر دلیلی از هم جدا شده باشند و هر دو فرزند ندارند، تقریبا هیچ مشکلی وجود ندارد، اما اگر یکی از آن ها یا هر دو طرف فرزندان یا فرزندی داشته باشد، علاوه بر مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین ازدواج آنها موانعی دیگری نیز دارد که هر کدام باید قبل از رفتن به زیر سقف حل شود، اما مسئله کلیدی این است که چگونه می توان با داشتن فرزند ازدواج مجدد موفقی داشته باشیم؟ جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات بهترین مشاوران کشور به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوید.

مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین

مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین

هر اندازه که کودکان هر دو طرف دارای سن بالاتری داشته باشند، یعنی (جوانی خود را سپری کرده اند)، ازدواج مجدد ساده تر خواهد بود زیرا آنها با دلیل و منطق فکر می کنند و موضوع را راحت تر می کنند و با آن کنار می آیند.

  • سن کم فرزندان

هر چقدر سن فرزندان کمتر باشد مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین نیز بیشتر است.

به ویژه نوجوانان بیشتر در این موارد مشکل و موانع زیادی را در راه والدین ایجاد می کنند.

در کودکان نیز یک واکنش شدید به ازدواج پدر و مادر وجود دارد، اما این واکنش ها معمولا موقت و کوتاه مدت است.

کودکان زودتر از نوجوانان به سیستم جدیدی متصل می شوند.

البته والدین باید در مورد رفتار خود دقت داشته باشند و بسیار متعهد و محتاط باشند.

پنج سالگی فرصتی مناسب برای ازدواج مجدد والدین

  • تنهایی
  • بار مالی خانواده
  • سرکوب نیازهای عاطفی
  • اجتناب از حضور اجتماعی
  • تحمل کلمات و دیدگاه آزار دهنده ها
  • افسردگی
  • ناامیدی
  • فشار

و شوک زدگی گوشه های تلخ زندگی زنان و مردان پس از فقدان همسرانشان است. بنابراین صرف نظر از مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین و بروز واکنش های فوری آن ها باز هم اگر خود را نادیده بگیرند، به نظر می رسد که تنها ماندن بدترین و آخرین راهکار برای انتخاب است. البته، حساسیت کودکان در چنین شرایطی نباید نادیده گرفته شود و باید تلاش کرد تا کمترین آسیب را متحمل شوند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل فرمائید.

سن مناسب فرزندان برای ازدواج مجدد والدین

طبق شواهد، کودکان تا سن ۵ سالگی تغییرات والدین و تغییر خانواده را به رسمیت نمی شناسند و خود را سریع تطبیق می دهند به شرایط جدید، بسیاری از ما حوادثی را که در ۲ سالگی  برای ما افتاده است به یاد نداریم و ما هیچ فکری در مورد مادر و پدر نداریم. به همین دلیل است که می گویند تا سن ۵ سالگی بهترین زمان است برای یک پدر و مادر برای ازدواج مجدد.

  • بحرانی ترین سن

بحرانی ترین سن و مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین برای پذیرش پدر و مادر جدید ۱۲ تا ۱۱ سالگی تا ۱۹-۱۸ سالگی در نظر گرفته اند، اما در همان زمان می گویند که پس از ۵ سالگی پدر و مادر را فرزند خوب می داند و تشخیص می دهد، اما این شناخت ازدواج را از بین نمی برد. به عبارت دیگر، پدر یا مادر بین ۵ تا ۱۱ سالگی نباید فرصت ازدواج را از دست بدهند، با این مفهوم که او نمی تواند پدر و مادر جدید را بپذیرد. برای دریافت مشاوره تلفنی با کیفیت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت همه روزه می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید.

مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین

جلب رضایت مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین

سعی نکنید فرزندتان به سرعت به توافق برسد که مجددا ازدواج کنید، شما باید اجازه دهید فرزند شما با مسئله ازدواج جدید شما مقابله کند و پدرش یا مادرش را بپذیرد. باید در نظر داشته باشید که این مورد با توجه به چگونگی خسته شدن و گام به گام، احتمال توافق و رضایت بالاتر خواهد بود. مهم این است که فرزندتان بداند که شما قصد ندارید او را به موقعیت جدیدی تحویل دهید و انتظار داشته باشید که او خود را با این شرایط سازگار کند.

  • به او بگویید که افراد نمی توانند جایگزین شوند

اکثر مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین وقتی است که با ازدواج دوم پدر و مادرشان، از خود می پرسند: (آیا این شخص بین من و مادرم می رود؟) یا (آیا حضور این تازه وارد باعث می شود که عشق مادر به من کم و یا تقسیم شود) هیچ چیز مهم تر از این نیست که فرزند شما عشق شما را برای همیشه داشته باشد و این موضوع را درک کند. شما باید بگوئید که هیچ شخص جدیدی نمیتواند جای شما را برای او پر کند. به فرزندتان بگویید: به خاطر داشته باش که هیچکس نمیتواند جای تو را در قلب من پر کند. عشق به کودک با هیچ عشق قابل مقایسه نیست.

  • دقت کنید که همسر جدید بتواند شما و فرزندتان را خوشبخت کند

اگر مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین درست باشد و ازدواج دوم شما پایدار نباشد.

این بار نه تنها آسیب جدی برای خودتان است بلکه همچنین برای آینده فرزندان شماست.

ما تاکید می کنیم که شما در انتخاب خود دقت لازم را به عمل بیاورید.

والدین و پدر و مادرهایی که قصد دارند ازدواج مجدد داشته باشند می توانند برای دریافت مشاوره با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی بهره مند شوند. ضمنا جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مخالف بودن بچه ها با ازدواج مجدد والدین نیز می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با این مرکز تماس حاصل فرمائید. برای برقراری تماس از سراسر ایران با شماره زیر اقدام نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه