مراسم بله بران و راه و رسم برگزاری آن

مراسم بله بران
   

مراسم بله بران مجلل تر از خواستگاری است و معمولا چند روز پس از آن اتفاق می افتد. میزبان مراسم، مانند خواستگاری، خانواده عروس است. با این حال، فامیل عروس و داماد، همراه با وعده نهایی برنامه عروسی، بیشتر بستگان خود را به مراسم دعوت می کنند.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اساسا، در سنت ما، ایرانیان نامزدی رسمی را با بله بران آغاز خواهند کرد، اما این مراسم، مانند سایر دنگ و فنگ ها، حاوی نکته هایی است که باید دنبال کنید.

زمان مناسب برای مراسم بله بران

مراسم بله بران

بله بران در طول شب بیشتر با حضور بزرگان دو خانواده دختر و پسر و در خانه پدر دختر برگزار می شود. هدف از این مجلس تعیین شرایط مادی و معنوی ازدواج و پذیرش شرایط خانواده عروس از خانواده داماد است. بله بران، پس از رفتن به خواستگارب، معمولا یک هفته تا یک ماه به پایان می رسد

برای برخی از زمان ها، دفترچه های زیبا وجود دارد که با نام دفترچه بله بران می آیند. هنگامی که در مراسم، بله، هنگامی که شما در مورد ازدواج صحبت می کنید و وظایف خود را تقسیم می کنید بهتر است همه آنها را در دفتر یادداشت بنویسید و از بزرگان که در مراسم شرکت می کنند بخواهید امضا کنند.

هدیه خانواده داماد به عروس در بله بران

از قدیمی ترین پیشنهاد مردمی در این ، یک قطعه پارچه پیراهنی و یک حلقه برای عروس است. با این حال، در برخی از خانواده های مذهبی معمولا یک تکه پارچه پیراهن پوشیدنی هدیه می شود. با این حال، معمولا سفید پوش با گل های رنگارنگ برای این منظور انتخاب می شود.

پذیرایی بله بران

پذیرایی در بله بران، معمولا با چای، شربت و میوه شروع می شود و سپس شیرینی توزیع می شود. به همین دلیل است که گاهی اوقات به شیرینی خوران هم معروف است. برخی از همان شب، بله بران، تمام مهمانان را در خانه پدرشان با شام می برند.

معمولا این ها در بله بران تعریف می شوند:

  • مهریه
  • اعلام میزان تقریبی جهزیه عروس
  • برپا کردن آداب و رسوم قدیمی مانند درخواست شیرینی در مورد مرسوم بودن در خانواده عروس
  • وضعیت شغلی داماد
  • موقعیت دقیق مسکن را تعیین کنید
  • اجازه کار برای ادامه تحصیل عروس
  • درخواست حق انتخاب خانه برای طلاق و کار برای دفتر، اگر آن در خانواده عروس معمول است
  • معرفی آداب خانوادگی مانند امضای خانواده عروس توسط داماد و اعضای بزرگترش اگر در خانواده عروس عادی باشد
  • تعیین زمان مراسم عروسی در صورت پذیرش خانواده عروس و فاصله آن تا زمان عقد
  • زمان دقیق قرارداد عروسی و تعهد یا تفکیک آن و جزئیات این برنامه ها مورد بحث قرار خواهد گرفت. پیش خودتان آماده کنید.
مقالات پیشنهادی مجیب

میزان مهریه چقدر باشد؟

مراسم بله بران

همانطور که گفتید، مهریه مهمترین چیز است که در مراسم عروسی صحبت می شود. نیازی به گفتن نیست، به دعاوی و دادگاه های دادگاه نگاه کنید تا ببینید که شعار “مهریه را کی داده و کی گرفته” شعار داد. از آنجا که شما بعضی از مردم اطراف خود را دیده اید، یا داستان هایی از کسانی که با این معضل درگیر هستند شنیده اید. بنابراین درباره این بحث شوخی نکنید.  هر دو پسر و دختر باید قبل از مراسم با مقدار مهریه موافق باشند.

در حقیقت، ابتدا در مورد خودتان بحث کنید و تعیین کنید که چقدر می خواهید جشن را در نظر بگیرید. خانواده ی  دو طرف دیگر متوجه می شوند که بین آنها در این زمینه تفاوت وجود دارد و همه چیز خوب نیست.  خانواده پسر باید بدانند که چقدر میتوانند پرداخت کنند و خانواده عروس از طریق عجیب و غریب به دلیل این واقعیت که اگر زندگی مشترک و طلاق یک مشکل وجود داشته باشد، برای هر دو طرف عجله خواهد کرد. تعداد و میزان مهریه را با توجه به آداب و رسوم، تنظیمات خانوادگی و قدرت مالی خود در نظر بگیرید. این خیلی جالب نیست که بتوانید با چانه زنی معامله کنید و معمولا باعث ناراحتی زیادی می شود که در هر مورد برای سال های زیادی وجود دارد. و اختلاف میان زنان و مردان وجود دارد.

بنابراین یک رقم معقول البته، اگر خانواده ای که انتخاب می کنید ازدواج کنید، سطح خودتان است و شما اختلافات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زیادی ندارید، معمولا میزان حضور شما در حال نزدیک شدن به یکدیگر است و شما تفاوت زیادی نخواهید داشت. انتخاب همسر و انتخاب شریک شما در اینجا تعیین می شود.

نگاهی به دفترچه بله بران

برای برخی از زمان ها، دفترچه های زیبا وجود دارد که با نام دفترچه بله بران می آیند. هنگامی که در مراسم، بله، هنگامی که شما در مورد ازدواج صحبت می کنید و وظایف خود را تقسیم می کنید بهتر است همه آنها را در دفتر یادداشت بنویسید و از بزرگان که در مراسم شرکت می کنند بخواهید امضا کنند. نوشتن این وعده ها یک کار اصولی است که بهترین کار در شب بله بران است، پس مطمئن باشید که این کار را انجام دهید تا بعدا فرد فراموش نکنید که وعده ها و قرارهای این شب  را.

مشاوره مجیب برای مراسم بله بران

رسم این چیزهاست. اما گاهی آسان نیست که از پشت برگردیم هر خانواده دارای آداب و رسوم خاصی است که باید با آن برخورد کنید. بنابراین اجازه دهید درباره آداب و رسوم صحبت کنید. بحث در مورد آداب و رسوم بسیاری از خانواده ها مانند مراسم عروسی، و حتی مراسم نامزدی و عقد. اما بعضی ها امیدوارند دوره نامزدی نسبتا طولانی داشته باشند. مهربرون یا مراسم بله بران یکی از ازدواج های سنتی در ایران است که مردمی است که عروس و داماد توسط خانواده عروس و داماد تعیین می شود.

پس از مراسم خواستگاری به پایان رسید و دو خانواده بسیار اطمینان داشتند که ازدواج حتمی است، خانواده عروس از جلسه “مهربران” خواسته اند. در گذشته، عادت داشتتند که خانواده ی عروس هر زمان که خانواده ی داماد گفتند، یک روز پس از آن اعتراض می کردند. دلیل این امر این بود که خانواده عروس عجله نداشت تا دخترش ازدواج کند. در روز منصوب، داماد به همراه بزرگان محترم خانواده اش به خانه عروس می رفت. پدر عروس نیز مردان معتبر از خانه اش را دعوت کرد. زنان در مراسم مهربران این روزها حضور دارند.

هدف از جلسه این است که در مورد میزان مهریه عروس موافقت کنید. به طور کلی، محصول توافق بین دو خانواده بر روی برگ با خط نوشته شده است و داماد به علامت و تعهدات اعطا متعهد می شود. دیگران نیز با امضا این معامله را تایید می کنند. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای مراسم بله بران از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه