آیا باید به همسرتان بگویید که خیانت کرده اید؟

خیانت زناشویی
   

آیا باید به همسرتان بگویید که خیانت کرده اید؟

همانطور که هیچ رازی در پشت پرده نمی ماند و گذر زمان باعث آشکار شدن حقایق می شود. خیانت زناشویی هم تا ابد از طرف مقابل مخفی نمانده و عاقبت روزی به آن پی خواهد برد و زمانی که متوجه چنین امری شود عواقب بسیار وحشتناکی روابط زناشویی و زندگی خانوادگی و آن فرد را تهدید خواهد کرد.

کلمات کلیدی:(خیانت |خیانت زناشویی|روابط زناشویی|اعتراف به خیانت )
زمان مظالعه: ۶ دقیقه

اعتراف به خیانت در زندگی زناشویی مسئله ای است که بر سر آن اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. گروهی معتقدند که این امر باعث میشود که فرد به طور کلی اعتماد خود را به همسرش از دست بدهد و منجر به از هم پاشیدگی زندگی شود، عده ای هم باور دارند که اعتراف و اظهار پشیمانی راهی برای جبران و ترمیم روابط آسیب دیده است.

خیانت زناشویی

توصیه ما به شما این است که اگر خیانت کرده اید قبل از اینکه تصمیم جدی در مورد بیان یا پنهان کردن آن بگیرید با مشاور صحبت کنید. از رابطه ی پنهانی خود و دلایل آن بگویید و از اینکه همسر شما چه خصوصیاتی دارد. مشاور با دانستن این موارد راهکار مناسب تری به شما ارائه خوهد داد.

در این مقاله از چه می گوییم؟

قصد ما از ارائه این مقاله ارائه شرحی مختصر از آنچه که به دنبال خیانت زناشویی رخ می دهد و نحوه ی برخورد مناسب همسر خیانتکار در چنین شرایطی می باشد.

بعد از خیانت در روابط زناشویی چه رخ می دهد؟

خیانت زناشویی

هرگونه تجربه لذت های زندگی که باید در کنار همسر فرد به آنها دست یابد با یک فرد به غیر از همسرش باشد خیانت زناشویی محسوب می شود و این می تواند از یک مهمانی یا تفریح ساده باشد تا روابط جنسی.

وقتی همسر شما متوجه این خیانت می شود، باز گرداندن زندگی به شکل قبل کاری بسیار سخت و حتی در مواردی غیر ممکن است. فردی که مورد خیانت واقع شده اعتماد و باورهایش از بین رفته است و دیگر نمی تواند همسر خود را همانند گذشته بپذیرد. زندگی برایش غیر قابل تحمل می شود و تنها به دنبال رهایی و دوری از همسر خیانتکار خود می باشد. در این شرایط گاه فرد هرگز به دنبال پیدا کردن دلیل خیانت و حل مسئله نمی گردد و تمام رابطه ی خود را از دست رفته می بیند.  

خیانت در روابط تمام باورها، نگرش ها، اعتماد، هویت و … فردی که به او خیانت شده است را از بین می برد و انتظار بازگشت این فرد به شرایط عادی و تفکر منطقی کمی سخت می شود. اما این دلیلی برای عدم تلاش فرد خیانتکار برای جبران و پذیرش عواقب این خیانت نمی باشد.

توصیه ما به شما این است که اگر خیانت کرده اید قبل از اینکه تصمیم جدی در مورد بیان یا پنهان کردن آن بگیرید با مشاور صحبت کنید. از رابطه ی پنهانی خود و دلایل آن بگویید و از اینکه همسر شما چه خصوصیاتی دارد. مشاور با دانستن این موارد راهکار مناسب تری به شما ارائه خوهد داد.

ما نیز در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب همراه شما هستیم تا از طریق گفتگوی آنلاین و تلفنی و بدون نیاز به حضور در مرکز مشاوره که ممکن است به دلایل مختلفی مثل شرم از آنچه که انجام داده اید یا کمبود وقت و مسئله ی ترافیک، به گفتگو و شرح ماجرا بپردازید. شماره ثابت zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل پاسخگوی شما خواهد بود تا با راهنمایی های مشاوران دلسوز و با تجربه ی ما بهترین راه حل را برای بازگشت به زندگی و روابط زناشویی خود بیابید.

اعتراف به خیانت زناشویی، ترمیم رابطه یا تیر خلاص

به عنوان همسر خیانت کرده اید و پشیمان هستید و حالا بر سر دو راهی قرار گرفته اید که باید سکوت کنید و خیانت خود را به دست فراموشی بسپارید یا باید اعتراف به خیانت کنید و از همسر خود طلب بخشش کنید و بخواهید که به شما فرصتی دوباره بدهد.

خیانت زناشویی

نمی توان به طور دقیق بیان کرد که باید به خیانت در روابط اعتراف کرد یا آن را برای همیشه در سینه ی خود دفن نمود. این مسئله به موارد بسیاری باز می گردد. مدت زمانی که از زندگی زناشویی شما می گذرد، نوع خیانت زناشویی که مرتکب شده اید، شرایط روابط زناشویی شما، دلایل خیانت، نوع شخصیت، تفکر و گاه سطح تحصیلات همسر شما، باورها و نگرش های خانوادگی طرف مقابل و … همه ی این موارد در آنچه که پس از خیانت و اعتراف به آن پیش می آید موثر است.

آنچه که در اینجا بسیار حائز اهمیت است احساس پشیمانی کامل از خیانت زناشویی و تلاش واقعی برای جبران است. اگر عاشق همسر و زندگی خود هستید باید اعتماد او را باز گردانید و هم در حرف و هم عمل ثابت نمایید از اینکه به او خیانت کرده اید پشیمان هستید.

در هنگام اعتراف به خیانت با صداقت از همسر خود عذر خواهی کنید. به دنبال بهانه تراشی و متهم کردن او نباشید چرا که حتی اگر دلیل شما منطقی و واقعی هم که باشد شما می توانستید به جای خیانت و فرار از مشکل با همسر خود آن را مطرح نموده و برای رفع آن کمک بخواهید.

فرد سوم را به طور کامل از ذهن، قلب و زندگی خود حذف نمایید و این را به همسر خود اثبات کنید.

گروهی از روانشناسان معتقدند تلاش برای مخفی نگه داشتن خیانت زناشویی به منظور جلوگیری از آسیب دیدن همسر نه تنها صحیح نیست بلکه شرایط را بدتر کرده و افرادی که خود متوجه خیانت همسرشان می شوند آسیب های بسیار جدی تری خواهند دید.

تمام ماجرای خیانت خود را برای همسرتان در یک مرحله و به طور کامل شرح دهید منظورمان بیان ریز به ریز اتفاقات و جزئیات نیست، بلکه شرح نوع خیانت، محدوده ی روابط و مدت آن است. وقتی شما هر دفعه بخشی از آن را بیان کنید فرایند اعتماد سازی بسیار دشوار خواهد شد.

هرگز انتظار نداشته باشید روابط زناشویی شما به سرعت مثل سابق شود و همسرتان هیچ واکنش منفی از خود نشان ندهد و حتی برای اعتراف به خیانت از شما ممنون باشد! شما دنیای زیبای او و عشقش را بر سرش آوار کرده اید. به خود و همسرتان زمان دهید و برای حل مشکلات پیش آمده وقت بگذارید و در نهایت آرامش به حرف ها و ناراحتی های همسرتان گوش دهید و به او این اطمینان را بدهید که نهایت سعی خود را برای حفظ زندگی و روابط زناشویی خود خواهید کرد.

طبق داده های آماری که از تحقیقات گروهی از روانشناسان بدست آمده است معلوم شده که در زندگی هایی که  اعتراف به خیانت اتفاق می افتد یک سوم کمتر منجر به طلاق می شود.

اما مواردی هم وجود دارد که اعتراف به خیانت را در آن شرایط به شما توصیه نمی کنیم:

زمانی که شما یا همسرتان تمایلی به ادامه دادن رابطه در هیچ شرایطی ندارید.

همسرتان هیچ تمایلی به گوش دادن و دانستن دلایل رفتار و خیانت زناشویی شما ندارد.

همسر شما به لحاظ جسمی و روحی قابلیت پذیرش چنین حقیقتی را ندارد.

دریافت اطلاعات از شما توسط همسرتان تنها به عنوان مدارکی برای انجام طلاق بدون مشکل و سریع باشد.

خیانت زناشویی

در نهایت با توجه به اینکه مسئله ی خیانت زناشویی یک مشکل بزرگ در روابط خانوادگی است بهتر است حتماً به مشاور مراجعه فرمایید چون هم شما و هم همسرتان که به او خیانت کرده اید دچار سردرگمی و استیصال شده و نمی توانید بدون موضع گیری تصمیم درستی برای زندگی خود بگیرید. شما با تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید امید بیشتری برای بازگشت به زندگی عاشقانه ی خود داشته باشید. مشاوران ما به شما خواهند گفت که خیانت در روابط لزوماً به دلیل عدم وفاداری نیست و شاید شما چیز مهمی را در زندگی و روابط خود مانند عشق، محبت و توجه گم کرده اید. شما از تمامی نقاط دور و نزدیک کشور بدون نیاز به گرفتن کد یا صفر و از طریق شماره تلفن zendeghima.ir می توانید از خدمات مرکز ما بهره مند شوید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه