چه رفتارهایی اقتدار شما را به عنوان یک مرد زیر سوال می برد؟

اقتدار مردانه
   

برای تقویت اقتدار مردانه ما نه تنها باید بدانیم که اقتدار چیست، بلکه باید بدانیم چه چیزی اقتدار یک مرد را تضعیف می کند. بسیاری از رفتارهای ما در زندگی مخرب هستند و اعتماد به نفس درون ما را تضعیف می کنند. در این مقاله، ما چند مورد مخرب را توصیف می کنیم که اقتدار یک مرد را کاهش می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات مشاوارن برتر کشور به صورت تلفنی بهره مند شوید.

عوامل کاهش اقتدار مردانه

تکمیل کمال گرایی دشمن اقتدار سالم است. آنهایی که کمال گرا هستند به صفر و صد هر چیزی نگاه می کنند، یا اینکه همه چیز باید کامل و بی نقص باشد یا نه. در این مورد، اغلب دو حالت وجود دارد:

  • حالت اول:

آنها تمام کارها را از نظر خود کاملا انجام می دهند. اما همانطور که گفتیم، آنها همه چیز را از نظر خود به درستی انجام می دهند و نه واقعا کامل. این وضعیت امور به آنها اعتماد به نفس می دهد، اما بسیاری از آنها زمانی که نارضایتی از همراهان خود را متوجه می شوند، از دستشان بر نمی آید. از آنجا که کمال گرا ها، در بسیاری موارد، باعث آسیب به مردم اطراف خود می شود. بنابراین، آنها فکر می کنند که به عنوان مثال، فرد منظم، قابل قبول و استانداردی هستند، در حالی که آنها نیستند و این به معنای اقتدار مردانه نادرست و کاذب است.

  • حالت دوم:

آنها هیچ کاری انجام نمی دهند زیرا از اشتباه می ترسند. به این ترتیب، اقتدار مردانه آن ها ضعیف خواهد شد.

اقتدار مردانه

برچسب های منفی

بعضی از افراد از برچسب های منفی استفاده می کنند و خودشان را به آنها می چسبانند. به عنوان مثال، زمانی که آن ها چیزی را اشتباه انجام می دهند، می گویند: من یک احمق هستم! یا من خیلی گنگم! و …

برچسب زدن به خود و اشاره به این برچسب ها، در طول زمان، اقتدار یک مرد را کاهش می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات آن ها حتی در ایام تعطیل نیز استفاده نمائید.

وقتی اهداف زندگی خود را تعیین می کنید، اما شما این برنامه و استراتژی را دنبال نمی کنید، در واقع با اعتماد به نفس خود جنگیدید و اقتدار مردانه خود را زیر سوال برده اید.

مقایسه کردن و تضعیف اقتدار مردانه

خودت را با دیگران مقایسه نکن، بسیاری از مردان عادت دارند درون خود را با ظاهر دیگران مقایسه کنند و سپس دست به خود تخریبی می زنند. عادت در مقایسه با دیگران، اگر به برتری نرسد، قطعا منجر به نابودی اعتماد به نفس، اضطراب، غم و اقتدار مردانه خواهد شد. شما لازم نیست خودتان را با دیگران مقایسه کنید، فقط باید خودتان را با آنچه که از دیروز تا امروز بوده اید، مقایسه کنید.

سپس خودتان را با آینده خود مقایسه کنید و ببینید که اهداف شما چه زمانی و چه چیزی باید انجام شود. اگر مقایسه خود را با خودتان قرار دهید و با آنها ارتباط برقرار کنید، می دانید که اشتباه شما کجاست.

  • عدم رسیدگی به ظاهر خود

یکی از چیزهایی است که می تواند اقتدار مردانه شما را زیر سوال ببرد همین موضع است، لباس نامناسب پوشیدن و نگاه نکردن به ظاهرتان است. رسیدگی به ظاهر شما به این معنا نیست که ما هر روز خود را در یک شکل قرار دهیم، اما این به معنای پاکیزگی و آراستگی است. به عبارت دیگر، بوی خوب، رسیدن به سلامت و تناسب اندام ، تمیز کردن دندان ها، لباس های مناسب و تمیز و در نهایت ظاهر خود را بپذیریم و دوست داشته باشیم.

زیر سوال رفتن اقتدار مردانه

دوستان نامناسب یا اعتماد به نفس نادرست به ما می دهند یا اقتدار ما را به عنوان یک مرد از ما سلب می کنند. اگر شما در میان افرادی هستید که هیچ ارتباط و تناسبی با شما ندارند یا شما افسرده یا مضطرب هستید، اقتدار مردانه خود را از دست می دهید. بودن با برخی افراد باعث می شود ما از آنچه که هستیم فرار کنیم و خودمان را با آنچه که نیستیم، بدانیم، یعنی اعتماد به نفس کاذب داشته باشیم. بعضی از دوستان نیز شما را با رفتارها یا حرفه ها صدمه می زنند. برای تقویت اعتماد به نفس خود، باید با افرادی که از شما حمایت می کنند و مثبت و حامی شما هستند رابطه برقرار کنید. دوستانی را انتخاب کنید که اعتماد به نفس سالم داشته باشند و سعی کنید آنچه را که می خواهید انجام دهید.

  • رفتارهای هیجانی و نامناسب

به عنوان مثال، زمانی که ما کاری را انجام می دهیم که از روی خشم، غم و اندوه یا ترس است بعد از آن به سرزنش و خود تنبیهی دچار می‌شویم. این نه تنها اعتماد به نفس ما را تضعیف می کند بلکه باعث تضعیف عزت نفس و اقتدار مردانه ما نیز می شود.

برای کنترل این وضعیت، باید هوش هیجانی خود را تقویت کنید تا احساسات خود را مدیریت کنید و رفتار خود را کنترل کنید. ضمنا می توانید در رابطه با این مسئله با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمائید و از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوید.

مقالات پیشنهادی مجیب

نداشتن هدف به عنوان یک مرد

بدون هدف بودن، هنگامی که اهداف خاصی در زندگی خود ندارید، این کار کم کم اقتدار مردانه شما را از شما می گیرد و احساس بی ارزش بودن می کنید. تعیین اهداف در زندگی به شما پویایی، سرزندگی و اعتماد به نفس می دهد. تعریف یک هدف برای زندگی به شما یک حس مفید و حیاتی می دهد.

  • عدم پیگیری در اهداف

وقتی اهداف زندگی خود را تعیین می کنید، اما شما این برنامه و استراتژی را دنبال نمی کنید، در واقع با اعتماد به نفس خود جنگیدید و اقتدار مردانه خود را زیر سوال برده اید. برای انجام این کار، پس از تعیین هدف، شما باید برنامه و استراتژی مناسب برای آن را داشته باشید و از این برنامه برای دستیابی به اهداف خود پیروی کنید.

اقتدار مردانه

  • چشم پوشی از موفقیت ها

معمولا دیدن نیمه خالی لیوان برای ما بسیار آسان تر از یادآوری نیمه پر و موفقیت های ماست. مردم اغلب بسیار راحت می توانند درباره کمبودهای و نارسایی های خود صحبت کنند و زمانی که در مورد موفقیت های خودشان می گویند، نمی توانند بیش از چند جمله بیان کنند. نوشتن موفقیت های گذشته سبب افزایش اقتدار مردانه می شود . همه پیروزی ها و موفقیت ها را بر روی کاغذ بنویسید و بابت این کار‌های انجام شده برای خود جشن بگیرید.

مشترکین و کاربران گرامی می توانند برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما به صورت همه روزه تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور در زمینه رفتار هایی که اقتدار مردانه را زیر سوال می برند مشاوره تلفنی با کیفیت دریافت نمایند حتی در ایام تعطیل نیز این خدمات ارائه می شود. ضمنا برای برقراری ارتباط از سراسر ایران از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد و زدن صفر اقدام نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه