تسلیم شدن در بحث های زناشویی خجالت آور نیست

تسلیم شدن در بحث های زناشویی
   

تسلیم شدن در بحث های زناشویی یکی از مهارت های مهم  زن و مرد رابطه است،که خیلی خوب می شود اگر زوجین به خصوص زوج های جوان این مسئله را به خوبی درک کنند و اتفاقا در زمینه تسلیم شدن در بحث های زناشویی و مسائل مرتبط با آن آموزش های لازم را ببینند و معلومات خود را بالا ببرند.

کلمات کلیدی:( تسلیم شدن در بحث های زناشویی| مهارت های مهم  زن و مرد)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

برای همین موضوع در این مقاله نحوه هوشمندانه تسلیم شدن در بحث های زناشویی را آموزش می دهیم و همچنین خواهیم گفت که تسلیم شدن در بحث های زناشویی نه تنها خجالت ندارد بلکه بر آرامش زندگی شما بسیار پر اهمیت است.

یکی از ویژگی های مهم رابطه های زن  و شوهری احترام گذاشتن به یکدیگر است، همیشه سعی کنید در کنار شوخی هایی که با یکدیگر دارید و یا بحث های که انجام می شود چه در بین خودتان و چه در بین دیگران احترام یکدیگر را نگاه دارید،

کجا باید بحث کنید

تسلیم شدن در بحث های زناشویی

همان طور که گفته شد تسلیم شدن در بحث های زناشویی قدری مهارت می خواهد که همه زوج ها آن را دارند تنها باید چند استرتژی را بدانند تا در کنار آن مهارت های به کمکشان برسند.

ابتدا باید مکان بحث کردن را بدانید، یعنی اینکه این موضوع یعنی  بحث کردن دقیقا در کجا باید برای شما و همسرتان اتفاق بیفتد.

کاملا درست است، خانه بهترین مکان امن و راحت برای راحت بحث کردن است، پس باید این موضوع برای شما و همسرتان از ابتدای زندگی مشخص باشد که این بحث های زن و شوهری کاملا طبیعی هستند، اما فقط برای شما دو نفر طبیعی هستند و برای دیگران اصلا قابل هضم نیست، پس یعنی اینکه حتی بحث های کوچک و به حالت شوخی هم به بیرون از منزل خارج نشود، زیرا دامنه بحث هم مفصل تر می شود و هم از لحاظ طولانی شدن زمانی شاید به سال های بحث کردن امتداد پیدا کند، زیرا دیگران از دخالت در زندگی شما و مسائل زناشویی شما لذت می برند.

پس اگر بدانید که در مکان های غیر از خانه تسلیم شدن در بحث های زناشویی چقدر به زندگی شما کمک می کند، بهترین روش است.

تسلیم شدن در بحث های زنشویی و زمان بحث

بعد از مکان بحث ما باید زمان و لحظه ای را که بحث می کنیم به خوبی بدانیم، تا به مشکلات حاد و غیر قابل حل برخورد نکنیم.

یعنی چی؟ یعنی اینکه گاهی شما از سر کار آمده اید و یا در محل کار هستید، همسر شما چه تلفنی و چه حضوری در حال بحث کردن با شماست، این یک مهارت است و کوتاه آمدن و یا کم آوردن نیست، شما به راحتی و کمی قاطعیت به همسر خود بفهمانید که اکنون در شرایطی نیستید که صحبت کنید و یا تازه از سر کار آمده اید، به محض رفع خستگی و یا تمام شدن کار زنگ می زنم و یا به خانه می آیم تا مشکل را حل کنیم.

مطمئن باشید در این فاصله زمانی همسر شما از همین رفتارکه شما با او داشته اید؛ شرمگین است و بحث گذشته را فراموش کرده و به دنبال این است که چگونه از شما عذر خواهی کند.

البته شما هم سر قول خود باشید و با آرامش موضوع را جویا شوید، نگذارید سوتفاهمات باقی بمانند.

رفتار های زن و شوهر ها به راحتی بین یکدیگر سرایت داده می شوند؛ وقتی شما خوشرویی کنید و تعمل داشته باشید، برای مرحله بعد او نیز رفتار شما را الگو قرار می دهد و این چرخه در زندگی شما ادامه می یابد.

احترام گذاشتن

یکی از ویژگی های مهم رابطه های زن  و شوهری احترام گذاشتن به یکدیگر است، همیشه سعی کنید در کنار شوخی هایی که با یکدیگر دارید و یا بحث های که انجام می شود چه در بین خودتان و چه در بین دیگران احترام یکدیگر را نگاه دارید، محترم شمردن طرف مقابل،خواه نا خواه در کاهش بحث های زناشویی موثر است و از به دنبال آن تسلیم شدن در بحث های زناشویی برای هر کدام از شما خجالت اور نمی شود، زیرا هر دو می دانید که طرف مقابل از سر احترام تسلیم شده ایت نه مسئله ای دیگر..

مصالحه پیشه گرفتن

تسلیم شدن در بحث های زناشویی

اگر در زمینه بحث های زناشویی واقعا دچار مشکل هستید و می دانید که با هر کدام از روش های مذکور اتفاق خاصی نمی افتد، شما درگیر مسئله ریشه ای هستید.

بسیاری از مرد ها و زن ها گمان می کنند که ادامه دادن بحث های زناشویی  و کم نیاوردن نشان از قدرت طرف مقابل دارد و اینگونه می توانیم برای همیشه حرف های خود را با قدرت تمام در خانه حکمفرما کنیم.

مقالات پیشنهادی مجیب

اگر تصور شما از خانه و خانواده چیزی مثل  میدان جنگ است، شما در یک بحران رفتاری و اخلاقی در قبال همسر خود هستید.

گمان نکنید این موضوع تنها به ناحیه مرد ها خطاب می شود، بلکه زنان بسیاری هم  هستند که از تسلیم شدن در بحث های زناشویی خجالت می کشند و گمان می کنند اگر کوتاه بیایند برای همیشه باخته اند.

برای این قبیل مشکلات هیچ گونه چاره ای نیست جز اینکه به مراکز روانشناسی و مشکلات زناشویی مراجعه کنید، اگر خودتان و همسرتان را دوست دارید و نگران رابطه هستید که به اتمام نرسد.

سایت زندگی ما

مراکز روانشناسی با توجه به مسائل پیچیده و بحرانی دوره کنونی به شدت پیشرفت کرده اند و مطالعات گسترده و تحقیقات پایه ای و پیشرفته در مورد هر یک از مشکلات زناشویی انجام می شود.

طبق آمار ها و پژوهش هایی که اخیرا بدست امده، حاکی از آن است که بیشتر مشکلات زوج ها به دلیل اختلافات و بحران های زندگی مربوط به مسائل ساده و ابتدایی هستند که هنوز حل نشده اند و برخی  آن ها را از دوران کودکی یدک می کشند.

مثل لجبازی و لجاجت که زن و شوهر ها آن را در زندگی خود اعمال می کنند و اینگونه می شود که تسلیم شدن در بحث های زناشویی را خفت بار و یا خجالت اور تعبیر می کنند و  به ناگاه خود را در مخمصه طلاق می یابند.

برای حل اینگونه مشکلات مشابه خیلی خوب است که ابتدا با یک مشاور صحبت کنید، مشاور به خاطر آشنای کامل با اینگونه مشکلات نوع اختلاف و دغدغه شما را شناسایی می کند و متناسب با آن راه حل می یابد.

بسیاری از مشکلات به راحتی و خیلی ساده تر از آنچه که فکرش را بکنید قابل حل است، البته اگر به موقع اقدام کنید.

جهت این قبیل مشکلات همسر داری و زناشویی می توانید با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با شماره تماس zendeghima.ir ارتباط برقرار نمایید.

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه