سفر و تاثیر آن بر روابط خانوادگی چیست؟

سفر و تاثیر آن بر روابط خانوادگی
   

سفر و تاثیر آن بر روابط خانوادگی چیست؟ اکثر ما روزهای زیادی را در محل کار خود صرف می کنیم و ساعت ها در خانه می خوابیم. به همین دلیل است که ما کمتر صحبت می کنیم ، و گاهی باعث سوء تفاهم و ایجاد مشکلات زیادی می شود. از سوی دیگر، زندگی شهری مستلزم استرس است و روابط ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

بنابراین، ما باید راهی برای حفظ روابط خانوادگی خود از یک چنین شرایط استرس زا و دشوار پیدا کنیم. سفر یکی از راه حل هایی است که همیشه برای سالم بودن توصیه می شود. این مقاله نیز سفر و تاثیر آن بر روابط خانوادگی را بررسی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

سفر و تاثیر آن بر روابط خانوادگی

سفر و تاثیر آن بر روابط خانوادگی

تعطیلات آخر هفته، تعطیلات هفتگی و تعطیلات نوروز و به طور کلی هرگونه تعطیلات ویژه (مانند مسافرت، مهمانی، و غیره) می تواند امور زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد. این موضوع را می توان از دو دیدگاه بررسی کرد. در نگاه اول و از دیدگاه بسیاری از زوج ها، تعطیلات و برنامه های ویژه، فعالیت های زیادی وجود دارد که می تواند روابط زناشویی و عاطفی را به دلایل مختلف، از قبیل خستگی خانه، مهمان نوازی و مهمان نوازی، و غیره تحت تاثیر قرار دهد.

نگاه دوم متفاوت از اول است و معمولا به عنوان یک برنامه آموزشی برای ارتقاء روابط زناشویی استفاده می شود. از یک نگاه دیگر، تعطیلات یک زمان عالی برای بهبود و تعمیر روابط زناشویی است. داشتن روابط زناشویی در یک محیط جدید مانند یک هتل، کلبه جنگلی و غیره، داشتن زمان کافی برای بحث و گفتگو، وقت کافی برای همکاری بیشتر و … برای این افراد مهم است.

اما قبل از اینکه به هر یک از این دو دیدگاه رسیدگی شود، همسران باید سه مورد بسیار مهم و موثر را مورد توجه قرار دهند:

نکته اول

طبق گفته های بسیاری از زوج ها، داشتن روابط زناشویی ماهیت “همه یا هیچ” نیست و معتقد است که آنها باید یا نباید روابط زناشویی داشته باشند، قطعا باید به اوج لذت برسند. دلیل آن، متاسفانه، تصورات غلط آنها است که انتظارات غیر منطقی را ایجاد می کنند و در اغلب موارد باعث نارضایتی آنها می شود، اما امکان انجام روابط ازدواج بسیار لذت بخش و بدون تجربه ارگاسم وجود دارد. زوج باید به این واقعیت که اهداف روابط زناشویی برای لذت بردن از هم بودن، اهمیت دارد، چه در حال انجام شدن در رابطه جنسی و چه در طول ازدواج هستند. البته باید اشاره کرد که داشتن مهارت های جنسی می تواند کمک به ازدواج لذت بخش تر کند، اما زن و شوهر می توانند روابط خوب با سطح مناسب از روابط زناشویی و با توافق داشته باشند.

نکته دوم

این است که زن و شوهر رابطه ای با یکدیگر دارند و می توانند روی برنامه های مختلف تاثیر بگذارند. زوج هایی که مدت ها ازدواج کرده اند می توانند با زمان و به دلایل مختلف اشتباه بگیرند (مشغول، مراقبت از کودکان و غیره)، با ارتباطات مشکل دارند و یا عادت به امور زناشویی داشته باشند. طبیعتا، نوع برنامه ریزی چنین زوج هایی برای تعطیلات باید به بررسی روش های جدید در روابط زناشویی باشد. از سوی دیگر، زوج هایی که روابط کوتاه مدت دارند و از وضعیت جدیدی برخوردار هستند، باید برنامه های مختلفی برای تقویت روابط نیز داشته باشند.

نکته سوم

این است که هر گونه برنامه ریزی برای داشتن روابط زناشویی در هر زمان (تعطیلات و بیرون از منزل) لزوما باید توسط هر دو طرف هماهنگ باشد. برای ایجاد این رابطه لذت بخش و با بهترین نتیجه، هیچ کس نباید به هیچ یک از طرفین اعمال شود. از این رو تنها نارضایتی رخ خواهد داد. این به خاطر برنامه های ویژه آن در طول تعطیلات بسیار مهم است. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

سفر و تاثیر آن بر روابط خانوادگی

 

سفر ما را نزدیک تر می کند

بسیاری از ما درگیر هستیم و روال روزانه ما رشد کرده است. اکثر والدین ساعات زیادی را از خانه می گذرانند و فرزندانشان هم با دوستان خود مشغولند یا با فضای مجازی درگیر هستند و وقت کمتری را با خانواده می گذرانند. به گفته بسیاری از روانشناسان، سفر به ما فرصت بیشتری برای صحبت و همکاری می دهد. هنگامی که ما سفر می کنیم، ما با یکدیگر همکاری می کنیم، و این به روابط ما کمک می کند و ما را نزدیک تر می کند.

سفر از نگرانی ها ما را دور می کند

محققان دانشگاه واشنگتن، که ویژگی های ازدواج های سالم را مطالعه کرده اند، می گویند که بسیاری از افراد به دلیل فشار کاری یا مسئولیت های خانوادگی برای خود وقت کافی ندارند؛ این فشار و عدم زمان برای خود اختلاف نظر را ایجاد می کند. محققان بر این باورند که سفر به شما فرصتی برای ایجاد شادی و عمر طولانی در زندگی، زمان برای خود و ایجاد روابط صمیمی بیشتری می دهد. محققان می گویند که آرامش در جاده ها هستند، آنها کمتر نگران زندگی روزمره خود و خلق و خوی بهتر هستند. سفر به دور از نگرانی های روزمره اکسیتوسین یا هورمون های ارتباطی را آزاد می کند و این به ازدواج کمک می کند.

تجارب جدید سفر به زندگی کمک می کند

درست است که تعطیلات نمی توانند مشکلات جدی را حل کنند، اما ماندن در محیط جدید فرصت های جدیدی را در زندگی ما ایجاد می کند. سفر آن را کمی دورتر از آنچه ما برای خودمان ایجاد کردیم، نگاه کردن به مسائل بازتر، دیدن افراد جدید و مقایسه رفتار آنها در زندگی با رفتار خودمان می کنیم. سفر فرصتی است برای تغییر نگرش.تجربیات جدید می توانند تغییرات مثبتی در مغز ایجاد کنند و کسانی که تجربه های متفاوت دارند احساسات مثبت بیشتری نسبت به سایر زوج ها تجربه می کنند.  برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

مقالات پیشنهادی مجیب

سفر به عزت نفس کمک می کند

هنگامی که ما سفر می کنیم، ما از لایه های فردی بیرون می آییم و به عنوان یک تیم فکر می کنیم. در سفر، ممکن است چیزهایی وجود داشته باشد که ما درک نکنیم و ما برای آنها برنامه ریزی نکرده ایم. اکثر کودکان رشد می کنند در محیط خانه و خانواده و درک دنیای خارج را ندارند، اما زمانی که از این فضا ظهور می کنند، تجربه های جدیدی را تجربه خواهند کرد. کودکان در حال سفر برای حل مشکلات جدید قوی هستند و آنها مجبور به انطباق با شرایط جدید هستند، آنها با افراد جدید آشنا خواهند شد که این امر به استقلال و اعتماد به نفس آنها کمک خواهد کرد.

مشاوره مجیب برای سفر و تاثیر آن بر روابط خانوادگی

سفر و تاثیر آن بر روابط خانوادگی

سفر و تاثیر آن بر روابط خانوادگی را خواندید، باید بدانید که ما برای سفر به مسافرت می رویم تا خاطراتی را به اشتراک بگذاریم که حتی می تواند زندگی خوبمان را یادآوری کند و لبخند بزند. بیایید به آلبوم عکس یا فیلمی که ما ضبط کرده ایم نگاه کنیم و یکبار دیگر روزهای خوبی را یادآوری کنیم. این خاطرات خوب می تواند نور امید را در قلب ما در زمان های سخت حفظ کند که تلخی و تردید تلخ و بی اعتمادی روابط ما را نفوذ می دهد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای سفر و تاثیر آن بر روابط خانوادگی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه