روبرو شدن با ترس با انواع عکس العمل ها

روبرو شدن با ترس
   

روبرو شدن با ترس چه عکس العمل هایی در پی دارد؟ واکنش های جالب افراد مختلف زمانی که با ترس مواجه می شوند  چیست؟ بسیاری از مردم در زندگی خود احساس ترس می کنند. بسیاری از این ترس ها لحظه ای و بسیاری دیگر به مدت طولانی در ذهن فرد باقی می ماند و او را آزار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روبرو شدن با ترس می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

ظهور ترس بسیار سریع است. وقتی احساس ترس می کنید، چگونه واکنش نشان می دهید؟ وقتی کسی شخصی را ترساند، روبرو شدن با ترس  به یکی از چهارشکل زیر پاسخ می دهد:

 روبرو شدن با ترس با عکس العمل های مختلف

حالت نگرانی و فلج

روبرو شدن با ترس

در این مورد، شما احساس می کنید که هیچ چیز نمی تواند زندگی شما را تغییر دهد و شما هرگز نمی توانید آنچه را که می خواهید دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر از صحبت کردن ترسیدید، بسیار نگران هستید، اما هرگز برای بهبود مهارتهای ارتباطی خود کاری انجام نمیدهید. نگرانی بزرگترین دشمن عزت نفس است و باعث می شود تا قبل از شروع جنگ، تسلیم شوید.

تسلیم شدن

در این مورد، شما آموخته اید که با همه چیزهایی که در راه خود هستند سازش کنید. در ادامه مثال قبل شما قبول میکنید و سعی نمیکنید مهارتهای ارتباطی خود را بهبود ببخشید. شما دیگر نگران نیستید و نمیتوانید از هر فرصتی برای صحبت استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که مهارت های ویژه ای در هر زندگی ای که شما بر آن غلبه می کنید را یاد خواهید گرفت.

ترس یک پدیده است که اغلب در دوران کودکی شروع می شود و اگر اجتناب ناپذیر باشد، تا زمان بزرگسالی ادامه خواهد یافت. یکی از ترس هایی که بزرگسالان درگیر آن هستند، ترس از تاریکی است.

حالت رد یا انکار

بعضی از مردم هرگز ترس و کاستی های خود را نمی پذیرند. به جای انجام آنچه نیاز دارند، آنها به انجام کارهایی که ساده تر انجام می شوند، ادامه می دهند. این افراد هرگز ترس خود را اعتراف نکردند و بنابراین هیچ کاری برای خلاص شدن از شر ترس ندارند. اگر آنها با این کار ناراضی باشند، همیشه به دنبال فرار از آن هستند تا درد خود را فراموش کنند. این افراد وانمود می کنند که اعتماد به نفس و خوشبختی دارند، اما فقط الکی خوشحال هستند و آزاد هستند تا این ترس را به چالش بکشند.

اصرار، مبارزه و پیروزی

این یک جنگجوی آرام است. هنگامی که به خودتان ایمان می آورید و با ترس مبارزه می کنید آرام خواهید شد. شما همیشه نمی توانید این جنگ را برنده شوید، اما شما در نهایت پیروز خواهید شد. شما می توانید راه های پیروزی خود را با خواندن، تفکر و کتاب ها و دیدن افرادی که بر همین ترس ها غلبه کرده اند، گسترش دهید.

خوب این استراتژی ها را حفظ کنید و ادامه دهید تا نتیجه دلخواه خود را بدست آورید. غلبه بر ترس نیاز به دانش فضایی ندارد! این تنها یک مسئله ساده برای ادامه یادگیری و اصرار است.غلبه بر ترس یکی از عادت های افراد موفق و پایدار است. 

چگونه ترس هایمان را از بین ببریم؟

غلبه بر ترس یکی از عادت های افراد موفق و پایدار است. با این راه حل ها می توانید بر ترس های خود غلبه کنید.

۱٫پیش بینی دقیق از ترس جلوگیری می کند

مطمئنا هیچکس نمی تواند خودش را فریب دهد یا خودش را بترساند. از آنجا که مغز می داند چه اتفاقی می افتد. ترس زمانی رخ می دهد که دانش کامل از رویداد آینده را نداشته باشید یا پیش بینی های شما دقیق نیست. به عنوان مثال، در بازی، شما در حال حرکت دستگاهها با سرعتی هستید که هیچ وقت انتظار نداشتید یا نمیتوانید در این حالت سرعت را در حالت عادی حرکت دهید. بنابراین نادیده گرفتن آینده یا رویداد غیر قابل پیش بینی می تواند ترسناک باشد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه روبرو شدن با ترس با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

۲٫آمار بر کاهش یا افزایش ترس تاثیر نمی گذارد

مهم نیست که چقدر اطلاعات و آمار مربوط به مرگ و میر ناشی از حوادث هوایی منتشر شده است و گفته شده است که در جهان تعداد کمی از مردم در هواپیما می میرند، مردم هنوز هم از سفر با هواپیما به دلیل سرعت بالا آنها بی میل هستند و آنها می ترسند. با این حال، در زمینه کار، آمار دقیقی از موفقیت یک نوع کسب و کار، شروع این کسب و کار به دلیل نوآوری آن می تواند ترسناک باشد.

۳٫اگر می خواهید چیز وحشتناک را فراموش کنید، بازی فکری کنید

روبرو شدن با ترس

بازی های فکری مانند TETRIS، که ذهن شما را به تصاویر و رنگ می اندازند، برای فراموش کردن یک رویداد وحشتناک بسیار مفید هستند. پروفسور امیلی هولمز، استاد دانشگاه آکسفورد می گوید اگر شما یک بازی تکراری و جذاب را تا ۶ ساعت پس از یک رویداد وحشتناک انجام دهید، احتمالا این را فراموش خواهید کرد.

۴٫فریاد و جیغ

شما برای کنترل ترس خود از انرژی زیادی استفاده می کنید. گاهی اوقات شما به سختی تمرکز می کنید تا در شرایط ترسناک فریاد بزنید. در حال حاضر، اگر فضا و جایی برای جیغ کشیدن پیدا کنید، می توانید این انرژی پنهان را رها کنید و با تجربه ترس های احساسی و فریاد ها، فشار روحی خود را تخلیه کنید.

مقالات پیشنهادی مجیب

۵٫ترس در کنار خانواده به تقویت روابط کمک می کند

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که خانواده ها و دوستی ها پس از تجربه یک رویداد هیجان انگیز در کنار یکدیگر، پایدارتر می شوند. احساسات مردم با یکدیگر هم تنگاتنگ می شوند. به عنوان مثال، چیزهای شاد خوشحال می شوند و چیزهای ترسناک. اما همین موضوع مشترک است. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

مشاوره مجیب برای روبرو شدن با ترس

ترس یک پدیده است که اغلب در دوران کودکی شروع می شود و اگر اجتناب ناپذیر باشد، تا زمان بزرگسالی ادامه خواهد یافت. یکی از ترس هایی که بزرگسالان درگیر آن هستند، ترس از تاریکی است. ظهور ترس بسیار سریع است، اما از بین بردن آن، مسئله ای زمان بر است. “شجاعت”، “بی باکی” و “قدرت” اغلب با یکدیگر همراه می شوند. اما مفهوم شجاعت تبدیل به یک مفهوم افسانه ای شده است که تنها می تواند یک قهرمان داستان فوق العاده باشد. بسیاری از مردم غریبه با شجاعت هستند و برای آنها گنگ و مرموز است. اما از بین بردن آن چیزی است که طول می کشد تا خسته شود.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای روبرو شدن با ترس از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه