تاثیر اعتیاد به موبایل والدین در روند تربیت فرزندانشان

اعتیاد به موبایل والدین
   

بعضی کودکان در خانه هایی زندگی می کنند که در آن زندگی دشوار, غیر قابل پیش بینی و گیج کننده ای دارند. کودکان با هرج و مرج و غیر قابل پیش بینی بودن زندگی خود می توانند پیام های متداولی را دریافت کنند, آنها می توانند احساس گناه و شرم کنند. اغلب آنها به علت عدم دسترسی عاطفی به والدین رها شده اند و در واقع اعتیاد به موبایل والدین در حال نابودی زندگی این کودکان می‌باشد.

اگر کودکان به علت اعتیاد به موبایل والدین ترد شده باشند, بعضی از آنها روح و روانشان به طور کلی از بین می رود و خجالتی می شوند, اما بعضی دیگر از کودکان در این شرایط عصبی و خشن می شوند. کودکان کوچک با توجهی که والدین به آنها می‌کنند با آنها ارتباط دارند. که این هم برای بقای فرزند و توسعه اجتماعی و عاطفی آنها هم بستگی دارد.

|مشاوره اعتیاد به موبایل والدین|نشانه‌های اعتیاد به موبایل والدین|اعتیاد پدر و مادر به موبایل|اثرات مخرب اعتیاد به موبایل والدین|

مدت زمان مطالعه: ۸ دقیقه

اثر اعتیاد به موبایل والدین

تلفن‌ همراه فناوری ارزشمندی هستند که اساسا ارتباطات ما را تغییر داده‌اند اما از آنجا که هر چیزی که خوب است اگر در مصرف آن زیاده روی شود، می تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که نقاط ضعف مختلفی در استفاده از گوشی های همراه و سایر دستگاه مشابه وجود دارد. واقعیت این است که این تکنولوژی ها به طور بی رحمانه ای همه خانواده را از هم جدا می کنند و اثر منفی بر روابط بین فردی و ما می گذارند.

یکی از فاکتورهایی که به طور فزاینده ای در ارتباط با پیوستن به یک تلفن همراه چشم می خورد, فوبینگ یا تلفن زدن است. این روند متاسفانه در حال افزایش است. فوبینگ اساسا به عنوان نگاه کردن به گوشی همراه به جای ارتباط برقرار کردن با فرزندانتان است و تحقیقات نشان می دهد که می تواند ارتباط شما را با فرزندانتان دچار مشکل کند و به آن آسیب برساند.

اعتیاد به موبایل والدین اثرات مخربی بر زندگی کودکان خواهد گذاشت

نوزادان نوپا از کودکان از هفت تا دو ساگی برا ی سلامت, مشارکت اجتماعی, اکتشاف و بازنگری و بهبود پس از اختلال مورد ارزیابی قرار گرفتند. محققان گزارش دادند که کودکان بیش از پیسش دچار افسردگی می شوند و زمانی که والدینشان از تلفن های همراه خود استفاده می کنند فرزندان کمتر دور و اطرافشان را حس می کنند.

اعتیاد موبایل والدین می تواند اثر منفی بر عملکرد اجتماعی عاطفی فرزند و تعاملات والدین و کودک باشد. و از طرفی کودکان احساس بی اهمیتی می کنند و فکر می کنند که باید با با تلفن های هوشمند برا ی توجه والدین رقابت کنند.

اعتیاد موبایل والدین چه تاثیری بر رفتار فرزندان دارد؟

محققان دریافتند که اعتیاد به موبایل والدین بر روی بچه هاییشان تاثیر زیادی می‌گذارد و احتمال بیشتری دارد که بسیار پر سر و صدا باشند. بسیاری از والدین در موقع استفاده از گوشی های خود تحریک پذیر و بدون سرو صدا بودند, که این کار تنها باعث بدتر شدن رفتا رفرزندانشان شد. آنها مشاهده کردند که استفاده والدین از موبایل موجب می شود که کودکان از طریق نگاه کردن به والدین کارهای والدین را یاد می گیرند و توسعه و پیشرفت خود را از دست می دهند.

۵ در صد بچه ها هنگام استفاده موبایل در والدین احساس ناراحتی, دیوانه گی و عصبانی بودن می کنند.

مرکز مشاوره روتنشناسی مجیب راه کارهای موثری را در این زمینه می تواند به والدینی که اعتیاد به موبایل پیدا کرده اند بدهد تا بتوانند در حین استفاده از گوشی ار تباط خوبی هم با فرزندانشان برقرار کنند.

اعتیاد به موبایل والدین

اعتیاد موبایل والدین چه پیامد های درازمدتی بر روی فرزندان دارد؟

اعتیاد به موبایل والدین با افزایش مشکلات رفتار کودکان مرتبط است. تحقیقی در مورد ۲۰۰ خانواده نشان داد که والدینی که اعتیاد به موبایل داشتند و به همین دلیل به مشکلات رفتاری کودکانشان مشکوک شدند. تقریبا ۴۰ در صد از مادران و ۳۲ درصد از پدران برخی از انواع اعتیاد به موبایل را پذیرفته اند. این اعتیاد باعث شده است که تعاملات روزمره آنها با فرزندانشان توسط دستگاه های دیجیتال قطع شود, چه در مکالمات چهره به چهره و چه در هنگام غذا و بازی کردن.

در طول شش ماه تقریبا نیمی از خانواده ها گزارش دادند که چنین تکنو ارقام حداقل سه بار در روز اتفاق می افتد, ۲۴ در صد گفته اند که دو بار در روز و ۱۷ درصد حداقل یک با ر در روز آن را تجربه کرده اند. تنها ۱۱ درصد ادعا کرده اند که چنین وقفه هایی را ندارند.

محققان معتقد بودند رفتارهای بد کودکان بیشتر به ارتباط استفاده از تلفن همراه والدینشان بستگی دارد. این را می توان با این واقعیت توضیح داد که کودکان بیشتر وقت خود را با مادرانی که تعهدات کمتری دارند سپری می کنند.

نتیجه اعتیاد موبایل والدین

متغیرهای شبکه اجتماعی مانند عضویت رسمی سازمانی, کیفیت ارتباط با والدین, اندازه گروه همسالان و حمایت از همسالان, اعتیاد به گوشی های هوشمند را کاهش می دهد. به سادگی داشتن روابط خوب و احساسات متقابل, هیچ تاثیری ذر اعتیاد به گوشی های هوشمند ندارد. هرچه بیشتر والدین اعتیاد به موبایل داشته باشند, کمتر در مشارکت های اجتماعی با فرزندانشان حضور دارند.

همان طور که گوشی های هوشمند به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده اند. محققان نشان داده اند که اعتیاد به موبایل والدین تاثیر منفی بر سلامت روان و جسمی فرندان دارد و عملکرد تحصیلی و کارایی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. به منظور بررسی عوامل موثر بر اعتیاد موبایل والدین , مطالعات قبلی بر روی عوامل روانشناختی تمرکز نموده اند و دریافتند که استرس, خجالت, تنهایی, اضطراب و افسردگی با اعتیاد موبایل والدین در فرزندان ارتباط مستقیم دارد.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

سایت زندگی ما می تواند به صورت تلفنی در موضوع اعتیاد به موبایل والدین و استفاده از گوشی هوشمند مشاوره دهد که تا چه میزان از این گوشی ها اشتفاده کنید که به رابطه خود و فرزندانتان لطمه ای وارد نشود.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب و حتی ایام تعطیل در خدمت شما والدین عزیز می باشد و شما می توانید با شماره تلفن zendeghima.ir با این مرکز مجیب تماس گرفته و مشکلات خود را با مشاوران متخصصی که دارند در میان بگذارید و از آسیب هایی که ممکن است بر روی فرزندانتان به واسطه استفاده از موبایل داشته باشید جلوگیری کنید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه