تنبلی جنسی و حقایق پیرامون آن

تنبلی جنسی
   

تنبلی جنسی یکی از انواع مشکلات و اختلالات جنسی بین زوج ها می باشد که مرد تمایل خودش را برای ایجاد رابطه جنسی با همسرش از دست می دهد، حال این سردی می تواند مشکلات روانی باشد یا جسمی، که طبق تحقیقات و آزمایشات روانشناختی مشکلات تنبلی جنسی بیشتر مربوط به بخش روحی و روانی مرد است.

کلمات کلیدی:(تنبلی جنسی| روانشناختی مشکلات تنبلی |اختلالات جنسی|حنسی و زناشویی)
زمان مظالعه: ۶ دقیقه

او به دلیل اینکه همسرش آنگونه که می خواهد نیست پس احساس خود را نسبت به او از دست می دهد و از برقراری رابطه جنسی امتناع می کند.

هدف از نوشتن این مطلب روشن کردن مطالب وسوالات زیر است

  • دلایل تنبلی جنسی مردان
  • تنبلی جنسی مردان و خیانت زنان
  • درمان تنبلی جنسی مردان

در ارتباط با تبلی جنسی مردان موارد زیادی می تواند دخیل باشد، که می توانند قدرت و توانایی یک مرد را در ارتباط با مسئله جنسی  زیر سوال ببرند و  تمایلات و خواسته های او در برابر همسرش به شدت کاهش یابد.

دلایل تنبلی جنسیی مردان

تنبلی جنسی

دلایل تنبلی جنسی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود

  • مشکلات فیزیکی
  • مشکلات روحی – روانی

در برخی مواقع زن ومرد تصور می کنند که هر دو تمایل به رابطه دارند؛ ولی به هنگام عمل اتفاق خاصی نمی افتد و این سردی  می تواند از سوی هر دو طرف باشد که در نهایت به تنبلی جنسی مردانه منتقل می شود.

مشکلا فیزیکی

مشکلات فیزیکی که در تنبلی جنسی دخیل هستند، می تواند متعدد و گوناگون باشند، مثلا

اختلال عملکرد جنسی

اختلال عملکرد جنسی از مشکلات شایع در بین مردان است که خود به دلایل گوناگونی اتفاق می افتد. مثل:

  • اختلال نعوظ (مشکل گرفتن یا نگهداری نعوظ)
  • انزال زودرس (رسیدن به ارگاسم خیلی سریع)
  • کمبود میل جنسی (کاهش میل جنسی)
  • انزال مهار نشده

این دلایل  می توانند در کاهش میل جنسی و تنبلی جنسی مردانه موثر باشند که باید با مراجعه نزد پزشک متخصص درمان را به موقع انجام داد.

تنبلی جنسی: مشکلات روحی – روانی

اگر مشکلات فیزیکی را بررسی کردید و از نظر پزشک متخصص مشکلی از این بابت ندارید، پس مشکل اصلی را باید در بین اختلالات روحی دنبال کنید، دقت شود که مشکلاتی از این دست، بیشتر از بیماری های جسمی نیاز به مراقبت دارند، به دلیل پیچیدگی و متنوع بودن این قبیل مشکلات، هر چه سریع تر بررسی و حل شوند؛ بهتر است،به ان دلیل که زندگی زناشویی از خطر زوال در امان می ماند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • نگرانی در مورد عملکرد جنسی
  • مشکلات زناشویی یا رابطه زناشویی
  • افسردگی
  • اثرات ترومای جنسی گذشته
  • استرس و اضطراب مرتبط با کار

در ادامه توضیحات مختصری راجع به هر یک داده می شود.

نگرانی در مورد عملکرد جنسی

فراموش نشود که اقتدار و قدرت مردانه در نوع عملکرد جنسی اوست و اگر در این میان اختلال، ضعف و هر چیز دیگری به وجود آید که احساس کند این قدرت را ندارد تا با همسرش معاشقه کند و او را ارضا کند، عواقب چندان خوبی در بر ندارد و یکی از نشانه های این ضعف به صورت تنبلی جنسی خود را نشان می دهد.

نکته اینکه مردی که مبتلا به تنبلی جنسی شده، ممکن است هیچ گونه مشکل فیزیکی نداشته باشد، اما با دیدن سایر خانم ها در بیرون از خانه به شدت تحریک شود ولی با همسر خود با اختلالاتی همراه است که شاید از نگرانی عملکرد جنسی او نسبت به همسرش نشات می گیرد.

مشکلات زناشویی یا رابطه زناشویی

تنبلی جنسی

این مورد از مواردی است که  در نهان خانه رابطه زناشویی به سر می برد و فوق العاده مهم و کلیدی است اما متاسفانه در بین زن و مرد ها نادیده گرفته می شود.

در برخی مواقع زن ومرد تصور می کنند که هر دو تمایل به رابطه دارند؛ ولی به هنگام عمل اتفاق خاصی نمی افتد و این سردی  می تواند از سوی هر دو طرف باشد که در نهایت به تنبلی جنسی مردانه منتقل می شود.

در صورتی که رابطه زناشویی در بیرون از اتاق خواب:

  • سرد باشد
  • فاقد احترام باشد
  • فاقد گرمای اولیه باشد
  • و عدم درک حکمفرما باشد

مطمئنا در تختخواب هم این سردی خود را به مرور نشان می دهد تا بلاخره یکی از آن ها کم می آورد.

افسردگی  و تنبلی جنسی

بین تنبلی جنسی و افسردگی می تواند رابطه نزدیکی باشد، افسردگی در یک رابطه به گونه ای است که اگر یک نفر هم به آن مبتلا باشد و درمانی صورت نگیرد؛ فرد مقابل هم  مبتلا می شود و رابطه زناشویی به سردی می گراید.

به خصوص زمانی که زن رابطه افسرده باشد، پس در واقع انگیزه اصلی  رابطه وجود ندارد و همین موضوع در سرد شدن مرد و و تنبلی جنسی بی ارتباط نیست.

اثرات ترومای جنسی گذشته

ترومای جنسی می تواند مربوط به اتفاقات ناخوشایندی باشد که در گذشته اتفاق افتاده است، از تجاورات جنسی، خاطرات تلخی که از رابطه در گذشته داشته است هر دو می تواند منجر به کاهش گرمای رابطه شود.

این تروما می تواند برای هر دو نفر رابطه یعنی مرد و زن شکل بگیرد و رابطه را تحت تاثیر قرار دهد و تنبلی جنسی را آشکارا ایجاد کند.

استرس کار

بخشی از مشکلات جنسی مردانه می تواند در افزایش کار آن ها نهفته باشد وآن ها  نمی توانند زمان زیادی را در خانه در کنار همسر باشند و از لحاظ روحی و هیجان همدیگر را حمایت کنند. این موضوع هم بی تثیر نخواهد بود.

تنبلی جنسی مردان و خیانت زنان

قاعدتا زمانی که مرد نتواند نیاز های همسر خود را در رابطه جنسی و عاطفی  برآورده کند، همسر او این کمبود ها را در جای دیگری جستجو می کند.

شاید به همین دلیل است که آمار های طلاق و فروپاشی خانواده ها در حال افزایش است.همگی دلایل بالا می توانند در سردی و تنبلی جنسی دخیل باشند،که بهتر است هر چه زودتر و در بهترین شرایط ممکن درمان شوند.

درمان تنبلی جنسی

با توجه به آنچه که گفته شد، اگر در بین زوج ها رابطه جنسی به هر دلیلی چون تنبلی جنسی کاهش یافته، پس بهتر است یکی از مشکلات بالا را در خود بیابند و اگر جسمی است، باید نزد پزشک متخصص بروند و اگر روحی است به مشاور و یا روانشناس مراجعه کنند و درمان را جدی بگیرند.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

مراجعه به مراکز مشاور درمانی یکی از بهترین راه حل هایی است که می تواند یک رابطه زناشویی را به گرما وحرارت گذشته بازگرداند.

در مراکز درمانی به دلیل وجود تیم های تحقیقاتی و روانشناسان با تجربه مشکلاتی مربوط به روابط زناشویی به راحتی و رسان تر از ان چه که فکر کنید قابل درمان است، تنها نیاز به مراجعه شما دارد تا درمان ها آغاز گردند و مشکل هر چه سریع تر حل گردد.

اگر  زندگی و روابط شما با همسرتان سر شده است و از تنبلی جنسی همسرتان رنج می برید، بهتر است با شماره تماس  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید البته اگر شاغل هستید مرکز در روز های تعطیل هم اماده پاسخگویی است.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه