ازدواج با زنان باهوش در طول عمر مردان چه تاثیری دارد؟

ازدواج با زنان باهوش
   

تحقیقات جدید نشان می دهد مردانی که ازدواج با زنان باهوش و تحصیل کرده را انتخاب می کنند که از لحاظ تحصیل و هوش بالا هستند. دارای عمر طولانی تر و زندگی بهتری هستند. مردان فکر می کنند که هوششان به اندازه کافی برای به دست آوردن یک زندگی مطلوب کافی است، اما این تنها به اندازه لازم کافی نیست، زیرا محققان اخیرا کشف کرده اند که هوش و تعلیم و تربیت یک مرد به کیفیت زندگی او کمک نمی کند، اما در مقابل زنان باهوش می توانند باعث بالا رفتن طول عمر و سلامت شوهران خود شوند.

کلمات کلیدی:(ازدواج با زنان باهوش|زنان باهوش| معیارهای انتخاب همسر)
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات بهترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی بهره مند شوید حتی در ایام تعطیل نیز مشاوران پاسخگوی شما عزیزان هستند.

بررسی ازدواج با زنان باهوش

محققان در یک مطالعه دریافتند و معتقدند که زنان با تحصیلات عالی بیشتر و هوش بالا از رژیم های سالم، درمان های پزشکی و مراقبت های بهداشتی آگاه هستند و بنابراین می توانند کیفیت زندگی همسر خود را نیز بهبود ببخشند و به طور قابل توجهی فرزندان خود را تربیت کنند. محققان می گویند دلیل این است که بیشتر زنان از هوش خود برای حفظ سلامتی استفاده می کنند. ازدواج با زنان باهوش انتخاب درستی است چرا که برنامه رژیم غذایی خوبی برای خود و همسران خود دارند و مراقب عادت هایی هستند که سلامت آنها را تهدید می کند، گرچه اکثر مردانی که با چنین زنانی ازدواج می کنند قدر آن ها را نمی دانند و از محتاط بودن بیش از حد آن ها گله مند هستند.

مطالعات نشان می دهد که مردان اگر با زنانی با تحصیلات دبیرستانی ازدواج کنند در مقایسه با مردانی که با زنان تحصیل کرده و دانشگاهی ازدواج می کنند ۲۵ درصد بیشتر دچار مرگ زودرس می شوند.

ازدواج با زنان باهوش

تحقیقات در مورد ازدواج با زنان باهوش

در یک مطالعه تحقیقاتی در بیش از ۱٫۴ میلیون نفر، میزان تحصیلات زنان و هوش آن ها از لحاظ کیفیت زندگی و موثر بودن در طول عمر مردان بررسی شد و مورد توجه قرار گرفت. زنان به طور سنتی وظایف خانوادگی و تربیتی را بیش از مردان انجام می دهند. بنابراین، آموزش زنان از نظر کیفیت زندگی مؤثرتر از مردان است. برای مثال، اگر زنان اطلاعات کافی در مورد غذاها و خواص آنها داشته باشند، می توانند یک رژیم سالم برای خانواده هایشان فراهم کنند و به این ترتیب به اعضای خانواده کمک می کنند تا سلامت خوبی داشته باشند. ازدواج با زنان باهوش که تحصیلات عالی دارند اطلاعات دقیق تری در مورد داروها و مسائل بهداشتی دارند که می تواند در جلوگیری از بیماری در میان اعضای خانواده بسیار موثر باشد. جهت دریافت مشاوره با سایت زندگی ما از طریق تلفن ثابت اقدام فرمائید.

بررسی مطالعه انجام شده

این مطالعه با استفاده از یک تحقیق که از سال ۱۹۹۱ آغاز شده است به بیش از ۱٫۴ میلیون نفر از سوئدیان بین ۳۱ تا ۵۹ ساله انجامید. این مطالعه که حدودا ۱۲ سال طول کشید، علل مختلف مرگ و میر را شامل موارد زیر می دانند و بررسی می کنند: سرطان، سکته قلبی و سکته مغزی و غیره. مطالعه منتشر شده در نشریات بیماری های عفونی نشان می دهد که ازدواج با زنان باهوش تأثیر بسیار بیشتری بر بهبود زندگی مردان و طول عمر آنها نسبت به زنان دارند.

تاثیر هوش مردان

در حالی که در مورد مردان، درآمد ماهانه برای داشتن زندگی بسیار مهم است. البته هوش ذهنی مردان نیز بر روی خوشبختی همسران و زندگی طولانی مدت شریک زندگی نیز تاثیر گذار است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید در روزهای تعطیل نیز با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات بهترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت آنلاین و تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب بهره مند شوید.

ازدواج با زنان باهوش و طول عمر مردان

تحقیقات نشان می دهد که درآمد مناسب برای مردان می تواند میزان مرگ و میر را برای همسر و هم خود او کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد که مردان اگر با زنانی با تحصیلات دبیرستانی ازدواج کنند در مقایسه با مردانی که با زنان تحصیل کرده و دانشگاهی ازدواج می کنند ۲۵ درصد بیشتر دچار مرگ زودرس می شوند. ازدواج با زنان باهوش و تحصیل کرده  باعث می شود زودتر بیماری را در میان اعضای خانواده و همسرشان تشخیص دهند و بیشتر به مسائل پزشکی توجه می کنند.

نقش زنان باهوش در طول عمر

آموزش زنان نیز تأثیر بسیار بیشتری بر مرگ و میر آنها دارد، به طوری که زنان دارای تحصیلات مدرسه ای و زنان دارای تحصیلات دانشگاهی، آنها ۵۳ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند. این تحقیق نشان می دهد که چگونه شیوه زندگی، امید به زندگی، بهداشت و آموزش و پرورش می تواند موثر باشد. به همین علت می توانیم طول عمر جامعه را با افزایش سطح آموزش در یک جامعه افزایش دهیم و یک جامعه سالم داشته باشیم. نتایج مشابهی نیز در یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه ملی استرالیا به دست آمد. این محققان در یافتند ازدواج با زنان باهوش به طور کلی بهبود سطح رضایت از زندگی را به ارمغان می آورد. میزان این افزایش در مردان بسیار بالاتر است، به طوری که مردان پس از یک ازدواج ۱۳۵ درصد بیشتر از دوران مجردی شادتر هستند.

ازدواج با زنان باهوش

مقالات پیشنهادی مجیب

آمار ازدواج با زنان باهوش

اگر چه آمار برای زنان کم است، در حالی که میزان افزایش رضایت آن ها تقریبا ۵۳ درصد است. این مطالعه همچنین دریافت که هر ساله که به آموزش زنان افزوده می شود، میزان رضایت و خوشبختی مردان از زندگی مشترک نزدیک به ۹ درصد افزایش می یابد. بنابراین، می توان گفت مردی که ازدواج با زنان باهوش و تحصیلات دانشگاهی را انتخاب می کند، ۳۳ درصد شادتر از مردی است که با زن غیر دانشگاهی ازدواج می کند. اگر چه تحقیقات نشان می دهد که این امر برای زنان صادق نیست و تحصیلات مردان تا حد زیادی بر رضایت زنان از زندگی تاثیر نمی گذارد، اما عامل مهم در این رابطه، وضعیت اجتماعی، موقعیت شغلی، و مقدار درآمد است.

کاربران گرامی و عزیزانی که قصد دریافت مشاوره از مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب را دارند می توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمام طول هفته حتی ایام تعطیل با این مرکز ارتباط برقرار نمانید و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ازدواج با زنان باهوش نیز می توانید از طریق تلفن ثابت با برترین مشاوران و روانشناسان کشور ارتباط بگیرید و از خدمات آن ها به صورت تلفنی و آنلاین بهره مند شوید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه