چگونه به داماد محبوب خانواده عروس تبدیل شویم؟

داماد محبوب
   

در این بخش شما را با نحوه ارتباط و تبدیل شدن به داماد محبوب آشنا خواهیم کرد. هنگامی که دو نفر ازدواج می کنند، در واقع تعداد زیادی از ارتباطات اجتماعی را تشکیل می دهند. بخش عمده ای از روابط بین شوهر و همسر، پس از آن بستگان، دوستان و آشنایان و تا حدودی با خانواده های زن و شوهر، پس از شروع زندگی مشترک با هم مرتبط می شوند. در این میان رابطه بین عروس با خانواده شوهر و ارتباط داماد با خانواده همسر در فرهنگ ما مهم است.

کلمات کلیدی:( داماد محبوب|ویژگی های داماد خوب| خوب بودن داماد)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

طبیعی است که یک عضو جدید در هر خانواده باید پذیرفته شود. اما گاهی اوقات اتفاق می افتد که به دلایل مختلف، خانواده ها با یکدیگر تفاهم زیادی ندارند. لازم به ذکر است که شما می توانید برای کسب آگاهی بیشتر در این رابطه به صورت همه روزه و تلفنی با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات مشاوران ما در این زمینه بهره مند شوید.

بررسی اجمالی داماد محبوب

با توجه به مطالب فوق این جایی است که پذیرش عروس یا داماد جدید با مشکل مواجه می شود و ممکن است باعث اختلاف جدی و درگیری های خانوادگی شود. از این رو، طبیعی است که انتخاب مناسب همسر و توجه به طبقه اجتماعی و درک متقابل میان خانواده نقش مهمی در کاهش اختلافات احتمالی داشته باشند. آنچه که این تنش را بدتر می کند این است که اساسا والدین و اعضای خانواده در همه طبقات اجتماعی جامعه ناخودآگاه به دختران خود یاد می دهند که مواظب رفتار های مادر شوهر و خواهر شوهر خود باشند در مقابل آن ها سر خم نکنند.

احترام به همسرتان زمانی که والدین او حضور دارند سعی کنید با یکدیگر با احترام بیشتری نسبت به زمانی که والدین همسر حضور دارد برخورد کنید. با همسر خود با پیشوند (آقا) یا (خانم) صحبت کنید.

برای تبدیل شدن به داماد محبوب باید صلح را میان آن ها بتوانید ایجاد نمائید. به عبارت دیگر، از آنجا که توجه به مردان در خانواده های ایرانی بیشتر از زنان است، مردان کمتری با خانواده های همسر خود دچار مشکل می شوند، اما رابطه بین عروس و مادر شوهر اغلب با کمترین سوء تفاهم و اختلاف نظرها تغییر می کند. از سوی دیگر، فقدان مهارت های ارتباطی، سن پایین و عدم مهارت حل مسائل می تواند کوچک ترین مسئله زوج جوان در ابتدای زندگی را تبدیل به معضلی  بزرگ در خانواده های دو طرف کند. بنابراین، برای یک عروس و داماد جوان، بهتر است از نقاط قوت برای جلوگیری از تنش بین خود و خانواده هایشان استفاده کند.

داماد محبوب

احترام رکن اصلی داماد محبوب

احترام رکن اصلی، احترام به خانواده همسر یکی از نکات کلیدی است. رابطه ای که در آن احترام گذاشته می شود هرگز منجر به تنش، درگیری و دعوا نمی شود. دو طرف باید سعی کنند از رفتارهایی که حساسیت دیگران را افزایش می دهند، خودداری کنند. عروس خانم و آقا داماد  خانم باید سعی کند این مسائل را با هوش و انعطاف پذیری خود بدون نیاز به شنیدن کلمات همسر خود شناسایی و با رعایت آن ها و جلب احترام، از بروز تنش ها جلوگیری نمایند. ضمنا می توانید برای چگونگی تبدیل شدن به داماد محبوب از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور که در سایت زندگی ما حاضر هستند به صورت تلفنی بهره مند شوید.

دادن هدیه کوچک و احترام

با دستان پر به خانه خانواده همسر خود بروید، دو گل یا یک بسته شکلات هزینه زیادی ندارد، اما با این کار، به طور غیرمستقیم به آنها می گوییم که آن ها را دوست دارید و ارزش آن ها را می دانید. این تأثیر زیادی بر رابطه محبت آمیز نسبت به یکدیگر و تبدیل شدن به داماد محبوب دارد.

احترام به همسرتان زمانی که والدین او حضور دارند سعی کنید با یکدیگر با احترام بیشتری نسبت به زمانی که والدین همسر حضور دارد برخورد کنید. با همسر خود با پیشوند (آقا) یا (خانم) صحبت کنید. وقتی پدر و مادر فکر می کنند که احترام فرزندشان پا برجا می شود، والدین به احتمال زیاد توانایی انعطاف پذیری خود را نسبت به رفتارهای شخصی که به تازگی وارد خانواده شان شده کمتر خواهد شد و سریع‌تر با او صمیمت پیدا می کنند.

شناخت برای داماد محبوب شدن

هر کس به خانواده خود پاسخ دهد، هر فرزند دوست داشتنی و محبوب پدر و مادر خود است و پدر و مادرش با شادی فرزندشان خوشحال هستند و با ناراحتی او غمگین هستند. تجربه ثابت کرده است که والدین به خواسته های فرزندان خود پاسخ سریع تری نسبت به هر شخص دیگری به غیر از فرزند خود می دهند. به عنوان مثال، اگر والدین همسر شما از سفر ناگهانی شما در آخر هفته که می خواهید بروید انتقاد می کنند اجازه دهید همسر شما به آن ها پاسخ دهد. نمونه ای از ویژگی داماد محبوب احترام گذاشتن به نظر همسر در مقابل والدین او است.

اگر همسرتان در یک جمله به آن ها بگوید (به خاطر خستگی من به یک سفر آخر هفته ای نیاز دارم) بدون تردید، آنها موافقت خواهند کرد و ممکن است شما را تشویق به سفر کنند. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات لازم در این زمینه می توانید به صورت همه روزه حتی در روزهای تعطیل نیز با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید، برای برقراری تماس نیز می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب اقدام کنید.

مقالات پیشنهادی مجیب

داماد محبوب

مشورت کردن با خانواده همسر

برای تبدیل شدن به داماد محبوب با والدین همسر خود مشورت کنید، اگر قصد دارید کاری را انجام دهید که بعدها خانواده ی همسرتان را مطلع سازید و از طرف دیگر باید مشورت کنید، سعی کنید با والدین همسر خود مشورت کنید حتی اگر به پیشنهاد آنها عمل نمی‌کنید. به عبارتی مشورت با آن ها یعنی اهمیت دادن، ضمنا شاید آنها یک راه حل عالی برای شما ارائه دهند.

احساسات خانوادگی را نسبت به همسرمان بپذیریم، طبیعی است که والدین همسر ما و به ویژه مادر او احساس عاطفه ای به او دارند، بنابراین ما باید به این امر احترام بگذاریم و حتی تشویق کنیم که رابطه خانوادگی خود را با آن ها تقویت کنیم. با گذشت زمان، این خلق و خو باعث افزایش وابستگی خویشاوندان همسر به شما می شود.

آزادی عمل دادن نسبت به رفتار همسرمان با والدینش، علاوه بر تعهد زوجین به یکدیگر، آنها باید قبول کنند که آنها نیز با خانواده و والدین خود یک تعهدی دارند، بنابراین اگر همسر شما برخورد شایسته و خوبی با شما داشته باشد، اجازه دهید او هر کاری را که او برای والدینش آزادانه دوست دارد انجام دهد. در حقیقت، هرچقدر به همسرمان آزادی عمل بیشتری بدهیم، آزادی بیشتری خواهیم داشت. اجتناب از سختی و خودخواهی کنید.

مشترکین و مردان و شوهران گرامی که قصد تبدیل شدن به داماد محبوب خانواده همسر خود را دارند می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل نیز با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی و آنلاین بهره مند شوند. ضمنا جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه