نحوه جبران دروغ هایی که به همسرتان گفته اید

نحوه جبران دروغ
   

نحوه جبران دروغ که به همسرتان گفته اید چگونه میسر می گردد؟ همه ما می دانیم که دروغ اعتماد را از بین می برد. دروغ گفتن به عزیزان ما برای یک رابطه آینده می تواند خطرآفرین باشد. هنگامی که شما دروغ به همسر خود می گویید،باور آن برای او سخت بود. بازسازی اعتماد در رابطه بسیار دشوار است. همه روابط قابل اصلاح نیست، اما بسیاری از آنها درست شدنی است. بازسازی اعتماد نیاز به زمان، یکپارچگی و ثبات دارد. نحوه جبران دروغ هایی که به همسرتان گفته اید، در ادامه آمده است.

کلمات کلیدی:(نحوه جبران دروغ|دروغ گفتن|دروغ گفتن به همسر )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

نحوه جبران دروغ که به همسرتان گفته اید

نحوه جبران دروغ

اگر دروغ گفتن همسر شما یک عادت باشد، به مشاور مراجعه کنید تا به حل این مشکل در فرآیند درمان کمک کنید. شاید زندگی با یک فرد دروغگو، سلامت روانی شما را تهدید کند و باعث اضطراب و افسردگی شما شود.

گام اول:

دروغ گفتن را متوقف کنید. دلیل اینکه شما گرفتار شده اید دروغ است که در گذشته گفته اید. هنگامی که از همسر خود بخواهید که شما را ببخشد، بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که دروغ خود را حفظ کنید. دروغ گفتن، پنهان کردن حقیقت یا پیچ خوردگی آن به اصلاح به رابطه کمک نمی کند، حتی ممکن است وضعیت را از آنچه که هست، بدتر کند. تنها راهی که می توانید به همسرتان نشان دهید این است که واقعا پشیمانی کنید و بخواهید رابطه خود را درست کنید، بنابراین از این به بعد تمامیت خود را کامل کنید.

گام دوم:

تصمیم بگیرید که چه تغییراتی باید انجام شود. شما باید کشف کنید که در آن کار انجام شده است، و چه کاری می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که این چیزها در آینده دوباره اتفاق نخواهد افتاد. به عنوان مثال، آیا دروغ در مورد عدم ارتباط خوب در روابط و عدم آزادی در حرفه شما بود؟ قبل از بازسازی اعتماد، این موارد باید شناسایی شوند.

گام سوم:

به تمام سوالات همسرتان جواب دهید هنگام درخواست چند سوال در مورد دروغ های خود، هماهنگی با سرعت برای این موقعیت لازم است. اگر واقعا میخواهید همه چیز را درست کنید، باید آنرا به خودتان اختصاص دهید. شما باید صدمه ای را که به او زده اید درک کرده و بعضی از نگرانی های خود را با این اطلاعات اضافی که به او داده اید، به او بدهید.

مرحله چهارم:

حالت دفاعی نگیرید، هرگز سعی نکنید از گردن خود باز زنید و گناه خود را به عهده نگیرید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مسئولیت کامل اشتباه خود را بپذیرید. در این زمان، باید ملایم، مهربان و فروتن باشید.

رفتار درست با همسر دروغگو

در زندگی مشترک، پس از درک، راستی، مهمترین دلیل برای پایداری زندگی است. زندگی که در آن زوج ها سعی می کنند یکدیگر را فریب دهند، نمی تواند زندگی خوبی داشته باشند، سپس با یافتن علت، سعی می کنند مشکل را حل کنند.  اعتماد جوهر زندگی زناشویی است و اگر دروغ گفتن سبب شود تا زوجین یکدیگر را به اشتباه بگیرند، زندگی آنها تلخ و از لحاظ عاطفی سرد خواهد شد صمیمیت از بین خواهد رفت.

این احساس دردناکی است که شما از او دروغ می شنوید که شما با او صادقانه و درست برخورد کرده اید و تمام زندگی خود را صرف کرده اید. کاملا طبیعی است که به شدت به دروغ شریک خود واکنش نشان دهید و عصبانی شوید، اما می دانید که به هیچ وجه از این موضوع ناراحت نخواهید شد، بهتر است با این مشکل به طور کامل مقابله کنید.

علت دروغ های همسر خود را پیدا کنید، ممکن است شما مجرم باشید

نحوه جبران دروغ

علت دروغ های همسر خود را پیدا کنید، در برخی موارد دلیل دروغگویی همسرتان، خودتان و نحوه برخورد شما است. پیدا کردن این که همسر شما چرا به واکنش های شما دروغ می گویند سخت نیست. یکی از عواقب دروغ غیر ضروری، حساسیت ناخواسته، کنترل شدید، سرزنش، و … است. در واقع، همسر شما برای برخی از رفتارهایتان دروغگو شده است. به عنوان مثال، ممکن است همسرتان با شما و به خاطر شما از حقیقت صحبت کرده و کار را به تلخی عظیم تبدیل کرده اید. در چنین وضعیتی، دروغ گفتن به یک همسر راهی برای حفظ شخصیت، ایجاد صلح و دوستی است.

بنابراین بهترین راه برای راست گفتن همسرتان این است که با همسرتان احساس امنیت کنید و شرایطی را فراهم کنید که از حقیقت ترس نکند. به جای احساس حسادت به دروغ، به موضوعی حساس باشید که دشوار است در مورد آن قضاوت کنید و توجیه منطقی، مذهبی و عرفی نداشته باشید.

تقویت روابط احساسی می تواند این ترس را از بین ببرد و امنیت لازم را ایجاد کند. اگر او را کمی آزاد کنید و به هر کسی اجازه دهید زندگی کند همانطور که دوست دارد، شما قطعا دو ساعت در یک شب به دیگرانی تبدیل خواهید شد که دیگر دروغ نمی گویند. البته، اگر خودتان در برخی موارد به دلایلی دروغ می گویید، آن را ترک کنید. با خودتان شروع کنید و شما و همسرتان بدون هیچ گونه قید و شرطی دروغ نگویید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای نحوه جبران دروغ

اگر دروغ گفتن همسر شما یک عادت باشد، به مشاور مراجعه کنید تا به حل این مشکل در فرآیند درمان کمک کنید. شاید زندگی با یک فرد دروغگو، سلامت روانی شما را تهدید کند و باعث اضطراب و افسردگی شما شود.

اگر اعتمادتان را از دست بدهید و احساس کنید که دیگر نمیتوانید با دروغهای همسرتان کنار بیایید، بهترین راه حل برای دروغگویی همسرتان صحبت در این مورد است. البته، با انتخاب راه حل مناسب، شما نمی توانید رفتار خوبی داشته باشید، اما شما می دانید که چگونه احساسات خود را مدیریت کنید و آنها را بیان کنید. گفتگو یکی از راه حل ها است. قبل از صحبت کردن با او بهتر فکر کنید و پیش بینی واکنش ها و عکس العمل های او را داشته باشید.

به عبارت دیگر، پیش بینی؛ سپس شروع به صحبت کردن کنید. بدون تردید، اگر شما در مورد پاسخ های احتمالی فکر نمی کنید، هرگز نمی توانید با او صحبت کنید و گفتگو معنی دار داشته باشید. با حدس زدن پاسخ ها و تمامی پاسخ های احتمالی همسرتان، می توانید به راحتی مجهز شوید و به خوبی کار کنید. با انجام این کار، شما می دانید که همسرتان جواب شما را می دهد.

به عبارت دیگر، شما به خوبی می دانید که رفتار شما چیست و بهترین تصمیم شما با پیش بینی رفتارهای همسر شما چیست. البته، باید آماده باشید که هر حقیقتی را بشنوید. شما ممکن است چیزی را بخاطر داشته باشید که شما را شگفت زده یا ناراحت کند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای نحوه جبران دروغ از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

2
برچسب ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • رهام
    3 سال پیش

    سلام من یه دختر هستمو چند ساله با پسری در ارتباطم و قصدمون جدی هست ما خیلی هم رو دوست داریم اما بعد از مدتی و بروز مشکلاتی بهش خیانت کردم اما نه به طور خیلی بدی..اون منو بخشید و از اون به بعد ازم قسم گرفت درمورد هیچی از زندگیش بهش دروغ م و پنهون نکنم.راستش شدیدا حساس شده و میخاد گذشته و حال رو همه بدونه .حالا چند روز پیش یکی از دروغام رو شد و گفت اگه بازم اتفاق بیوفته منو نمیبخشه اما خیلی دوستم داره منم دیگه همه چیو گفتم به نظرشما چیکار کنم که رابطمون گرم تر شه مثل قبل و دوباره بهم اعتماد کنه

  • رهام
    3 سال پیش

    سلام من یه دختر هستمو چند ساله با پسری در ارتباطم و قصدمون جدی هست ما خیلی هم رو دوست داریم اما بعد از مدتی و بروز مشکلاتی بهش خیانت کردم اما نه به طور خیلی بدی..اون منو بخشید و از اون به بعد ازم قسم گرفت درمورد هیچی از زندگیم بهش دروغ نگم و پنهون نکنم.راستش شدیدا حساس شده و میخاد گذشته و حال رو همه بدونه .حالا چند روز پیش یکی از دروغام رو شد و گفت اگه بازم اتفاق بیوفته منو نمیبخشه اما خیلی دوستم داره منم دیگه همه چیو گفتم به نظرشما چیکار کنم که رابطمون گرم تر شه مثل قبل و دوباره بهم اعتماد کنه