ازدواج سنتی و میزان آمار طلاق در این ازدواج

ازدواج سنتی
   

ازدواج سنتی چیست؟ ازدواج را می توان مهمترین مرحله زندگی هر دختر و پسر دانست و این پدیده اجتماعی را می توان در جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داد. در هر جامعه، روابط افراد تأثیر زیادی بر ازدواج دارد و ازدواج هایی که در هر جامعه صورت می گیرد واقعیتی را در جامعه منعکس می کند.

کلمات کلیدی:(ازدواج سنتی|ازدواج |مشاوره ازدواج  )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

ازدواج سنتی

ازدواج سنتی پس از انتخاب یک دختر که برای پسر انتخاب می شد، با پسرش ازدواج می کردو سپس عقد می شدند. در این ازدواج، بین دختران و پسران شناختی وجود ندارد و آنها از ویژگی های شخصی و رفتارهای هم قبل از ازدواج آگاه نبودند. با گذشت زمان و تماس با کشورهای اروپایی … نوع دیگری از ازدواج، که از آن ازدواج مدرن به یاد می آید، در جامعه ما درخشان شد. در این ازدواج هایی که بیشتر در میان کشورهای غربی شایع هستند و مطابق با فرهنگ و سنت های این کشورها، دختر و پسر بعد از مدت ها با همدیگر آشنا می شوند، یا با دوستان هم زندگی می کنند یا روابط احساسی برقرار می کنند، و در صورت هماهنگی و رضایت، ازدواج خواهند کرد.

افکار مثبت در زندگی، مهارت فردی است. بعضی افراد خیلی هنرمندانه هستند که می توانند تاثیر مثبتی بر رفتار و کردار داشته باشند. اگر شما در واقع احساسات مثبت از رفتارهای صادقانه و بی پروا داشته اید، آیا به چیزی غیر از عشق رسیدید؟ بنابراین با خودتان تمرین کنید تا مهارتهای تفکر مثبت بدست آورید.

زنان زیادی هستند که پس از ازدواج از دلایل مختلفی از نوسانات ذهنی و احساسی رنج می برند و زندگی مشترک خود را با زندگی زناشویی خود با دوستان و بستگان خود مقایسه می کنند.

شاید این روزها پدر و مادر بسیاری از فرزندان خود می شنوند، که من فقط با کسی که او را دوست دارم ازدواج می کنم. من در عشق پس از ازدواج باور ندارم با ازدواج سنتی، شادی امکان پذیر نیست. و …..

امکان دستیابی به شادی با ازدواج سنتی وجود ندارد؟

ازدواج سنتی

درست است که دوره و زمان تغییر کرده است، اما آیا واقعا امکان دستیابی به شادی با ازدواج سنتی وجود ندارد؟ آیا عاشق شدن و ازدواج مدرن معیار مشترکی برای خوشبختی و پایداری است؟ در این یادداشت، ما این مسائل را بررسی خواهیم کرد.

ازدواج جوانان به دو دسته تقسیم می شود. ازدواج سنتی و ازدواج غیر سنتی. این طبقه بندی به مفاهیم رایج درک شده است. این طبقه بندی مفاهیم مانند عشق، محبت و شادی در دسته از ازدواج های غیر سنتی است، در حالی که در پس ازدواج سنتی اجبار، دلهره و سردی عاطفی به ذهن مردم است. در حالی که هیچ شواهدی برای حقیقت این گزاره ها وجود ندارد. این کلمات به این مفاهیم چسبیده است؟ کدام یک از این زوج ها می توانند ضامن خوشبختی مردم باشند؟عشق قبل یا بعد از ازدواج؟

بسیاری از مردم شادی و خوشبختی را در یک زندگی مشترک بر اساس عشق قبل از ازدواج تصور می کنند. همانطور که هیچ سندی علیه این اعتقاد وجود ندارد، این ثابت نمی کند که در این رابطه حکمی وجود دارد. در واقع، هیچ یک از این دو نوع ازدواج نمی تواند حکم کامل و قطعی را ارائه کند. اما متاسفانه، این راه عامیانه و سکولار دختران را تشویق به ازدواج عاشقانه می کند. در حقیقت، تصمیم بر اساس این ایده است که سن ازدواج را افزایش داده است.

مقالات پیشنهادی مجیب

سوء تفاهم در مورد ازدواج

متأسفانه برخی از جوانان تصور غیرواقعی یا ناقص از روند ازدواج سنتی را دارند و به نوعی فکر می کنند که ازدواج سنتی بدین معنی است که آنها حق انتخاب والدین خود را دارند یا اینکه پیش از ازدواج انتخاب خود را قبول ندارند . همه اینها با روح اسلام تناقض دارد و آنچه که توسط اسلام تایید شده است این است که دختر و پسر، دور از هر گناهی، سه مرحله در ازدواج سنتی دارند: جلسات ارجاع رسمی، تحقیقات و مشاوره قبل از ازدواج برای حق انتخاب.

من سنتی ازدواج نمی کنم

از سوی دیگر، با توجه به مسائل مشابه میان خانواده ها و نسل ها، تناقض و سردرگمی وجود دارد. والدین ازدواج های سنتی را می پذیرند، در حالی که پسران و دختران بر اساس عشق قبلی خود ازدواج می کنند. این امر باعث اختلاف و اختلاف نظر در مورد ازدواج فرزندان در خانواده ها می شود. امروزه جوانان بیشتر به والدین خود در مورد انتخاب آنها ازدواج می کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، زیرا آمار مستند و دقیق در مورد موفقیت و پایداری هر یک از این ازدواج ها وجود ندارد، این اختلافات هیچ برنده ای ندارد از آنجا که برای هر یک از این نوع ازدواج شما می توانید نمونه های بسیاری را با هم توافق و نقض کنید

تقسیم ازدواج به سنتی و مدرن درست نیست

این بسیار ناعادلانه است که ازدواج سنتی و غیر سنتی و ازدواج عاشقانه و شاد با ازدواج غیر سنتی باشد. از آنجا که سفارش و سنت ما هرگز بر این باور نیست که جوانان بدون آگاهی از یکدیگر ازدواج کنند. زنان زیادی هستند که پس از ازدواج از دلایل مختلفی از نوسانات ذهنی و احساسی رنج می برند و زندگی مشترک خود را با زندگی زناشویی خود با دوستان و بستگان خود مقایسه می کنند.

این مقایسه ها باعث می شود زنان روز به روز افسرده شوند. از آنجا که آنها فکر می کنند زندگی چیزی است که آنها در زندگی خود ندارد. عشق و شادی گمشده زندگی خودشان را در نظر می گیرند و آن را به عنوان یک جواهر غیر قابل دسترسی در دست دیگران می بینند. این ها نمی دانند که این احساسات و افکار منفی نتیجه ای غیر از سقوط گرداب افسردگی دارند. این افکار مشابه می تواند یکی از عوامل اصلی سردی رابطه زوج ها باشد.

آیا آمار طلاق در ازدواج های سنتی کمتر است؟

ازدواج سنتی

“مطالعات و آمارها نشان می دهد که ازدواج های سنتی نسبت به ازدواج های مدرن کمتر دچار طلاق می شوند، اما زوج های متاهل از زندگی خود ناراضی هیستند. ازدواج تصمیم شخصی است، اما در نهایت بر جامعه تاثیر می گذارد، نوع و شیوه ازدواج بخشی از ویژگی های جامعه را نشان می دهد: “کاهش میزان ازدواج، افزایش طلاق، یکی از مسائلی است که جامعه ایرانی با آن مواجه است”.

هنجارهای ازدواج سنتی اکنون تغییر کرده است: “مهمترین این تغییرات، وجود روابط قبل از ازدواج است، اما این واقعیت با پرسش مطابقت دارد: آیا جوانان این نگرش را پذیرفته و پس از درونی شدن، این رفتار آنها چیست؟

به منظور تجزیه و تحلیل این و پاسخ به این سوال، ازدواج ایران را به عنوان فرایندی از آشنایی با تبادل اطلاعات  بررسی می کنند: “با توجه به مراحل رشد روحی و اجتماعی که اریکسون مطرح می کند، مرحله بلوغ و شروع از نوجوانی در دختران ۱۱ ساله و پسران ۱۳ سال بعد، در این مرحله، هویت مطرح شده است، که به طور مستقیم با شیوه ازدواج مرتبط است. ”

“نوجوانانی که دارای هویت از پیش تعیین شده هستند و والدین خود را از نظر تحصیل و کار دنبال می کنند؛ ازدواج های سنتی را ترجیح می دهند تا طبق دستور والدین خود ازدواج کنند و با توجه به دیدگاه ها و رای آنها ازدواج کنند”.: “پس از ازدواج، آنها متوجه هستند که جاذبه ای که مهم ترین عامل برای زنده ماندن است نیست و آنها از زندگی خود راضی نیستند؛ البته این زوج ها برای فرزندان خود زندگی خواهند کرد.”

 

مشاوره مجیب برای ازدواج سنتی

اما آنچه در نسل اخیر اتفاق افتاده هویت است؛ نسل جدید، در نوجوانی، دیگر گروه های مرجع را جدا از والدین به خود مدل می گذارد. نوجوانان می دانند که والدین آنها انسان های ایده آل نیستند و این آغاز یک چالش برای خانواده، جامعه و باور های نسل های گذشته است.
“افراد که خود تصمیم گرفته اند و تصمیم گرفته اند زندگی کنند، ازدواج های سنتی را قبول نمی کنند، جوانان به طور فعال در فرایند آشنا شدن با یکدیگر، به رغم نزدیکی یا هماهنگی آنها، و تبادل اطلاعات، و با توجه به ظاهر پنجگانه، شخصیت، اجتماع، تشابه و تمایز انتخاب می شوند. “”زیبایی نسبی است و هر کس در نظر دارد فیزیک شخص مورد نظر را انتخاب کند.”

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه