بررسی درمان کم رویی کودکان

کم رویی کودکان
   

خجالت و کم رویی کودکان دارای حالت های مختلفی است، رها کردن شرایط اجتماعی مانند مدرسه، مهمانی و دوستان. این کودکان سعی می کنند محیط اجتماعی خود را برای کسانی که به خوبی شناخته اند محدود کنند. آنها معمولا در خانه مشکلی ندارند. این کودکان با توجه به تماس های اجتماعی محدود، مهارت های سنی خود را یاد نمی گیرند و این مشکل بزرگتری برای کودک در سنین بالاتر ایجاد می کند. ضمنا شما والدین گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات متخصصان بهره مند شوید.

درمان کم رویی کودکان

برای بچه کوچک خجالتی چه کاری می توانید انجام دهید؟ اگر یک کودک به کم رویی دچار است، والدین باید به آنها کمک کنند و از فرزندان خود در میان دوستان خود مراقبت کنند و از طرد شدن آن ها جلوگیری نمایند. اگر یک کودک در مدرسه خجالتی باشد و والدین از این موضوع آگاه باشند، باید از طریق کمک به معلمان مدرسه و مدرسین مدرسه از فرزندان خود حمایت کنند تا از آسیب رساندن به کودکان اجتناب کنند. مسئله کم رویی کودکان و خجالتی بودن آن ها وقتی که از تعاملات خانوادگی و فعالیت های روزانه خانواده و فرزند جلوگیری کند، نگران کننده تر می شود. به عنوان مثال، یک کودک در برنامه ریزی خانواده یا تولد دوستان به دلیل کم رویی، همیشه از تنهایی و افسردگی شکایت می کند. در چنین مواردی نیاز به مشاوره با یک روانشناس کودک وجود دارد.

کم رویی کودکان

نقش والدین در کم رویی کودکان

نقش والدین در مدیریت کم رویی کودکان بسیار زیاد است. والدین کودکان خجالتی و کم رو باید در مورد دوستی خود با فرزندان خود صحبت کنند و فرزند را به بازی در میان فرزندان دیگر ترغیب کنند و فعالیت های اضافی را ترتیب دهند و … برای کمک به آنها برای درمان. همچنین، اگر کودک از دوست خود شکایت داشته باشد، باید در رابطه او احتیاط کنید تا حل مشکل دوستانه و حفظ دوستی را تشویق کنید. اشتباه است که روابط دوستانه فرزندتان را با دوستانشان متوقف کنید. والدین باید فرزند خود را به دوست یابی تشویق کنند. همچنین می توانید از سایت زندگی ما جهت برترین مشاوره تخصصی در این زمینه بهره مند شوید.

بررسی و درمان کم رویی کودکان

اگر رفتار فرزند شما با تعدادی از ویژگی های کم رویی مشخص شود، می توانید از استراتژی های زیر برای کمک به حل و فصل شرم و خجالت او استفاده کنید. به کودک اجازه دهید نظر بدهد، صرف نظر از اینکه کودک چند سن دارد، سعی کنید او را برای دادن نظر درباره تصمیمات خانوادگی به چالش بکشید. مطمئنا بهتر است که فرزند خویش را در سن کمتر و جوانتر مدیریت کنید. افزایش تعاملات اجتماعی کودک، با انجام این کار، کودک توانایی های خود را آزمایش می کند. البته بهتر است برای درمان کم رویی کودکان شرایطی را انتخاب کنید که کودک بتواند در تجربه اش موفق شود. شرکت در کلاس های ورزشی و تفریحی یکی از این موارد است. البته، با انتخاب مکان هایی که دیگر بچه ها رفتار خصمانه ای با او ندارند، شروع کنید.

یاد دادن مهارت ها برای کم رویی کودکان

مهارت های ارتباطی را به کودک آموزش دهید، در قالب یک بازی یا گفتگو و حتی داستان، مهارت های ارتباطی را به کودک آموزش دهید، سپس هر پیشرفت جزئی را تشویق کنید، با انجام کارهای احساسی، نوازشی و پاداشی تشویق کنید. پرورش هر کودک نیاز دارد که والدین وقت و زمان خود را صرف کنند؛ بنابراین، در مورد رفتارهای خود مراقب باشید. آشنا کردن کودک با محیط های متفاوت، جهت درمان کم رویی کودکان می توانید موقعیت های جدید را پیش بینی کنید به طوری که قبل از شروع کلاس برای کودک آماده باشد، مثلا قبل از اینکه یک کلاس را شروع کند، موقعیت را توضیح دهید یا بازی را با موقعیت های مختلف بازی کنید که احتمالا با آن مواجه خواهد شد.

دادن مسئولیت به کودکان کم رو

به او مسئولیت بدهید، اما مقایسه نکنید، به فرزندانی که قادر به انجام مسئولیت هستند، اطمینان حاصل کنید. سعی کنید از کودک بخواهید که کاری را انجام دهد که می دانید که می تواند انجام دهد اما موفقیت و باخت او را با فرزندان دیگر مقایسه نکنید؛ اما پیشرفت خود را در مقایسه با رفتار قبلی او در نظر بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کم رویی کودکان قادر هستید در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل نیز با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و یک مشاوره با کیفیت تلفنی را نیز تجربه نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب

داشتن حوصله برای کم رویی کودکان

با حوصله بودن توصیه می شود، در هر حال، تاکید می شود که این رفتار در طول زمان رخ داده است، بنابراین شما باید انتظار داشته باشید در طول زمان و با تلاش شما نیز از بین برود، اما اگر کم رویی کودک بسیار شدید است و حضور او در جامعه، با اختلالات همراه است. یک مطالعه جامع از موضوع توسط یک روانشناس موثر خواهد بود.

کم رویی کودکان

عوامل از بین برنده کم رویی کودکان

ما به والدین فرزندان می گوییم که فرزندان شما الگوی شما را می گیرند، بنابراین با آن ها طوری رفتار کنید تا خجالت کشیدن در کودکان بیشتر نشود. به یاد داشته باشید که این کودکان را برچسب نزنید.

  • والدین باید به فرزندان خود فرصت دهند تا در مورد موضوعات مختلف در هفته و یا روزانه نظر دهند.
  • همراه بودن با خانواده و سفر دوستانه.
  • تقویت روح فعالیت های گروهی با ثبت نام فرزندتان در باشگاه های ورزشی یا کلاس های هنری.
  • بنابراین شما می توانید اعتماد فرزند خود را تقویت کنید، همه رفتارهای مثبت او را تشویق کنید و از تشویق رفتارهای منفی خودداری کنید.

کم رویی کودکان را بهانه ای برای ابراز محبت قرار ندهید.

حوصله داشته باشید و اجازه دهید کودک حرف خود را تمام کند.

پدر و مادرهای گرامی می توانند برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فرزندان خود و همچنین درمان کم رویی کودکان به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی بهره مند شوند. برای برقراری ارتباط از سراسر ایران کافی است شماره زیر را بدون گرفتن کد یا صفر شماره گیری نمائید. شماره تماس:۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه