با پرخاشگری های دختر نوجوان چگونه برخورد کنیم؟

برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان
   

نحوه برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان را مورد بحث قرار می دهیم از آن جا که بسیاری از والدین هنگامی که فرزندشان به سن بلوغ یا نوجوانی می رسند، احساس نگرانی می کنند که چگونه با فرزند خود در این سن بحرانی و حساس برخورد کنند تا در آینده نزدیک دچار مشکل نباشد.

کلمات کلیدی:(پرخاشگری دختر نوجوان |دختران نوجوان|مشاوره نوجوانان)
زمان مظالعه: ۶ دقیقه

والدین نباید بیش از حد نگران باشند آنها باید توجه داشته باشند که این نوجوان یک روزی همان کودک بی آزاری بود که برای او لقمه می گرفتند و کیف و کتاب هایش را برای او آماده می کردند. پس چرا کلمه نوجوان باعث نگرانی والدین می شود؟

وقتی والدین فکر می کنند که نوجوانشان در یک مرحله بحرانی از زندگی خود است، آنها تحت فشار قرار خواهند گرفت. از آنجا که اکثرا نمی دانند چگونه با نوجوانان خود برخورد کنند. آن ها از لحاظ احساسی و جسمی تغییر کرده اند. نوجوانان تحول بزرگی را تجربه می کنند که می تواند بزرگ و گاهی اوقات خطرناک باشد. با این تفاسیر می‌توان به والدین حق داد که در این باره کمی نگران باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با سایت زندگی ما به صورت همه روزه در ارتباط باشید.

آموزش برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان

والدین باید کتاب هایی درباره نوجوانان را بخوانند. شما باید بدانید که در سنین نوجوانی، فرزندتان از جوش هایی که در چهره آن ها شکل می گیرد خجالت می کشند. شما باید راه حلی برای این مشکلات ارائه دهید. شما می گویید که ما هم آن زمان را همینطور گذرانده ایم، با این کار با آن ها همدلی کنید هرگز به آنها کلمات تکان دهنده نگویید. از آنجا که نوجوانان بسیار حساس هستند و ممکن است چنین چیز هایی آن ها را از شما دورتر کنند. یکی از نحوه برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان عدم سر و صدا و بحث با والدین است. یکی از رایج ترین کلیشه ها در نوجوانی، صحبت کردن و بحث در مورد نوجوانان با والدین خود است.

برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان

بحث نکردن والدین

شاید این امر به تمام نوجوانان اعمال نشود. گر چه والدین به کوچکترین رفتار نوجوان‌شان حساسیت بیش از حدی نیز از خود بروز می‌دهند، والدین باید بدانند که آنها اندکی در مورد برخورد با نوجوانان حساس و استرس زا هستند و نیازمند دوستی و ارتباط بیشتر با آنها هستند. والدین ممکن است فکر کنند که فرزندانشان قبل از رسیدن به بلوغ بیشتر از آن ها حرف شنوی داشته اند، این کاملا درست است، اما والدین باید جهت برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان تغییراتی را که در فرزندان خود ایجاد شده است را بشناسند و خود را با شرایط جدیدی که تجربه می کنند، سازگاری دهند.

مشکلی نیست در همین حال، والدین نباید نوجوانان را به عنوان مجرم ببینند و رفتار کنند، زیرا چنین رفتارهایی ممکن است از محیط امن خانه آن ها را فراری دهد. ضمنا می توانید برای دریافت مشاوره در این رابطه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمائید و از خدمات تخصصی برترین مشاوران بهره مند شوید.

نحوه برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان

اجازه دهید به فرزندتان که خودش را ابراز کند، اما برخی محدودیت ها وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. دختر نوجوان شما ممکن است بخواهد یک لباسی را بپوشد که با آن موافق نیستید یا شاید بخواهد یک لباس مضحک گران قیمت داشته باشد. به خاطر داشته باشید ارزش های خود را و سعی کنید به صحبت منطقی با او بپردازید. او ممکن است خود را با دوستانش مقایسه کند، پس او را از خود دور نکنید و اجازه دهید انتخاب کند. برای نحوه صحیح برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان در کنار او باشید.

اگر دختر نوجوانتان را می بینید غم انگیز است از او علت را بپرسد و اگر او نمی خواهد صحبت کند، هیچ مشکلی وجود ندارد. اما شما می توانید شانه و تکیه گاهی باشید که او روی آن گریه کند. به او بگویید که همیشه دوست دارید حرف های او را بشنوید. به خاطر داشته باشید که شما خودتان مانند او بودید، اما از آن زمان به خوبی گذر کرده اید. گاهی ممکن است تمایلی به حرف زدن نداشته باشد، بنابراین فقط کنار او بمانید بدون آنکه او را مجبور به حرف زدن کنید. برای این کار می توانید از خدمات آنلاین و تلفنی سایت زندگی ما نیز بهره بگیرید که ارائه دهنده خدمات همه روزه است.

درک کردن دوران نوجوانی دختران

درک سن نوجوانان دختر در برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان مهم تلقی می شود، والدین نباید فراموش کنند که بلوغ جنسی و فیزیکی فرزندشان می تواند روحیه آنها را تحت تاثیر قرار دهد. تقریبا همه انسان ها این تکامل را به طور طبیعی پی می گیرند. والدین باید با تغییر نشانه های یک کودک در فرزند خود، رفتار خود را تغییر دهند. به طور معمول، تغییرات فیزیکی در محدوده سنی ۸-۱۴ سال یا بیشتر کاملا قابل تشخیص است. والدین به وضوح می توانند ظاهر فرزند خود را ببینند. وقتی والدین چنین تغییراتی را در فرزندان خود می بینند، باید خود را با شرایط جدیدی که فرزندانشان ایجاد کرده اند، سازگار کنند.

برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان


همچنین ببینید:

بلوغ جنسی در دختران را بیشتر اهمیت بدهیم

مشاوره بلوغ

ویژگی های هیجانی نوجوانان و راه های برخورد درست


تغییر نگرش در دوران نوجوانی

برای شناخت نحوه برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان باید بدانید که بسیاری از کودکان خواسته و نگرش خود را با شروع نوجوانی تغییر می دهند. آنها سعی می کنند خودشان را مستقل کنند. چنین فاصله ای از محیط خانواده تقریبا طبیعی است. نوجوانان در این گروه سنی رفتارهای سنی خود را به شدت نشان می دهند و تنها دوستانشان را تصور می کنند. این دقیقا زمانی است که آنها حرف‌های دوستان خود را در تصمیم گیری‌هایشان بیشتر از حرف پدر و مادر و سایر اعضای خانواده دخالت می‌دهند. در نتیجه، این می تواند منجر به اختلاف شدید بین دیدگاه والدین و فرزندان شود.

والدین عزیز و پدر و مادرهای گرامی می توانند در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل نیز با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور در رابطه با نحوه برخورد با پرخاشگری دختر نوجوان استفاده نمایند. در ضمن جهت دریافت مشاوره تخصصی نیز می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با این مرکز از سراسر نقاط ایران تماس حاصل نمایئد. لازم به ذکر است که هنگام شماره گیری نیازی به وارد کردن کد یا زدن صفر نیست. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه