انواع تیزهوشی کودکان

New Project 67 انواع تیزهوشی کودکان
   

تیزهوشی کودکان را می توان، یک مهارت متمرکز شده در کودک تعریف نمود . همچنین برای والدین مهم است که بدانند کودکانشان در چه زمینه ای تیزهوش هستند. در این شرایط،والدین وظیفه دارند به کودک کمک کنند تا استعدادهای خود را شناسایی و توسعه دهد.

بنابراین با کمک یک مشاوره خوب و متخصص می توانید هوش کودکان خود را بسنجید. سایت زندگی ما با مشاوران متخصص و با تجربه در این زمینه می توانند به شما والدین عزیز کمک بسیاری نمایند. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید با شماره zendeghima.irدر تماس باشید.

تیزهوشی کودکان

انواع هوش و تیزهوشی کودکان

یک نقل قول معروف و معروف وجود دارد که می گوید: “اگر ماهی را با توانایی خود برای صعود بر درخت قضاوت کنی، در تمام طول عمر زندگی خود باور خواهد کرد که یک احمق ناتوان است”.

یک کودک ماهی نیست (البته!) اما این سخن یک واقعیت ساده را برجسته می کند: هوش یک چیز واحد نیست. در عوض، این ترکیبی از توانایی های مختلف بیان شده در مورد یک موجود – یا کودک است.

با توجه به نظریه هوش چندگانه گاردنر، مهارت ها و توانمندی های زیادی وجود دارد که نشان می دهد که شخص چگونه و چقدر است. این “هوش” به صورت های مختلف مشاهده می شود اینکه افراد چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنند، به جهان سفر می کنند، مشکلات را حل می کنند، در اجتماع رفتار می کنند، یاد بگیرند، بازی کنند و کار کنند.

ما چندین هوش را تصدیق می کنیم و می دانیم که هر یک از آنها از یک سلسله ضرب‌الاجل در دوران رشد فرزند از سنین ابتدایی عمر تا مدرسه و نوجوانی نقش مهمی ایفا می کنند.

تیزهوشی کودکان را می توان، یک مهارت متمرکز شده در کودک تعریف نمود . همچنین برای والدین مهم است که بدانند کودکانشان در چه زمینه ای تیزهوش هستند. در این شرایط،والدین وظیفه دارند به کودک کمک کنند تا استعدادهای خود را شناسایی و توسعه دهد.

۱. هوش هیجانی

هوش هیجانی متشکل از تشخیص احساسات، شناسایی و نحوه ارتباط احساسی کودک با باقی افراد به خصوص همتایان خود می باشد. توانایی مدیریت وضعیت عاطفی خود، کودکان را قادر می سازد تا خود را به دنیا معرفی کنند.

 

۲. هوش اجتماعی

هوش اجتماعی معیار آگاهی کودک از خود و ارتباط او با اجتماع است. مزایای ارتباط مؤثر با دیگران واضح است: بدون آن ها، شما نمی توانید ارتباط دوستی یا همکاری با دیگران داشته باشید. کودک دارای هوش اجتماعی به صورت ناخودآگاه می داند که انسان ها در انزوا به خوبی کار نمی کنند؛ روانشناسان کودک هوش اجتماعی از آن به عنوان “تنفس” یاد می کنند که بسیار مهم است.

 

۳. هوش منطق و ریاضی

هوش منطقی و ریاضی توانایی انجام عملیات ریاضی و تحلیل منطقی مشکلات است. کودکان با کشف الگوها و استدلال، می توانند از راه حل های نوآورانه و منطقی برای مشکلاتشان استفاده کنند.

 

۴. هوش طبیعتی

هوش طبیعتی به دانستن چیزهای زندگی و سیاره مربوط می شود. علاقه به گیاهان، حیوانات، آب و هوا، اقیانوس ها و کوه ها و همچنین مهارت های مهم مانند خواندن و نوشتن، حس شگفتی برای کمک به طبیعت به طوری که کودک اهمیت محیط زیست و حفاظت آن را به خوبی درک می کند.

 

۵. هوش موسیقی

هوش موسیقی یک نمود از مهارت کودک در فعالیت های مربوط به موسیقی و الگوهای موسیقی است. علاقمندی کودک به زمزمه کردن، آواز خواندن و ابزار آلات موسیقی نمودی از هوش موسیقی کودکان است. موسیقی در هر فرهنگی در جهان ظاهر می شود، بدین معنی که شناختن و چگونگی لذت بردن یا ایجاد موسیقی، نقش اساسی در مهارت های اجتماعی کودکان را ایفا می کند.

 

۶. هوش بدنی و اطلاعات حرکتی

این هوش – گاهی به عنوان هوش مصنوعی شناخته می شود – به این معنی که  کودک شما به چه میزان از بدن خود استفاده می کند. کودکان دارای هوش بدنی بالا استفاده از زبان بدن برای برقراری ارتباط و حتی کارهای پیچیده تر ورزشی را به خوبی درک می کنند.

 

۷. هوش زبان شناسی

هوش زبان شناسی توانایی فرد برای درک و تولید گفتار است. این نوع هوش یک تابع اصلی دیگر انواع هوش است که همچنین نزدیک به خلاقیت، ارتباطات، بهبود مسائل و استدلال انتزاعی است.

 

۸. هوش بصری و فضایی

توانایی کودک برای دیدن جهان اطراف نه فقط یک مهارت هنری است بلکه برای زنده ماندن در دنیای بزرگ و پیچیده اطراف ما مهم است. هوش فضایی و بصری با اشکال، الگوها و رنگ ها مرتبط هستند، اما همچنین شامل قرار دادن و ارتباط اشیاء در فضا، و فاصله و جهت آنها می باشد. شناسایی رنگ ها و اشیاء، یک عملکرد طبیعی از رشد کودک است، اما کودکانی با هوش بالای بصری به صورت واضح توانایی تصور اشکال و پازل های پیچیده را دارند.

انواع تیزهوشی کودکان

با تمام این تفاوت انواع تیزهوشی کودکان، آنها نیاز به ابزارهای آموزشی و بازی هایی دارند که به آنها این امکان را می دهد مهارت های خاص خود را توسعه دهند.

این سؤال در ذهن اغلب والدین است که فرزند ما چه استعدادی دارد و چگونه می توان آن را شناخت و بهبود داد. تیزهوشی کودکان گستره شناخته شده ای دارد که مشاورین متخصص به طور کامل بر این دسته بندی مسلط می باشند. اهمیت اصلی این موضوع نحوه شناخت صحیح و گسترش هوش کودکان است. سایت زندگی ما با داشتن کادری مجرب در زمینه شناسایی انواع تیزهوشی کودکان و نحوه رفتار با آن ها پرداخته است.

مقالات پیشنهادی مجیب

نتیجه گیری

سایت زندگی ما بهترین مرکز مشاوره برای تشخیص و ارزیابی و تیزهوشی کودکان در تهران است. این مرکز به طور تخصصی سالیان بسیاری است که در کنار خانواده ها و کودکان آنها قرار گرفته است و آنها را راهنمایی و کمک می نماید. شما می توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب از طریق شماره تماس zendeghima.ir با متخصصین مجرب سایت زندگی ما در ارتباط باشید.

با انواع کتاب ها، بازی های فکری، دی وی دی ها، بازی های کامپیوتری، برنامه های آموزشی طراحی شده شما می توانید فرزند خود را در حد یک جنون فکری به جلو سوق دهید. برخی انواع ورزش ها را پیشنهاد می کنند، برخی تشویق بسیار را لازمه توانمند سازی هوش کودکان معرفی می کنند ولی بسته به هر کودک و آیتم های روانشناسی رفتار او باید برنامه های لازم برای آن کودک معرفی و عملی شود. از این رو انتخاب مشاورینی متخصص بسیار حائز اهمیت می باشد.

سایت زندگی ما بهترین مرکز مشاوره تخصصی انواع تیزهوشی کودکان در تهران است. این مرکز به شما کمک می کند تا هوش کودکان خود را شناسایی کنید و بسنجید و بدانید که تیزهوشی کودکان شما در کدام زمینه می باشد. شما می توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب از طریق شماره تلفن zendeghima.ir با مشاورین مجرب، آگاه و متخصص سایت زندگی ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه