در روابطمان سوتفاهم ها را چطور رفع یا کاهش دهیم؟

رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط
   

در این مقاله راجع به رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط صحبت خواهیم کرد. بسیاری از ما در هنگام برقراری ارتباط با دیگران و خانواده مان دچار اشتباه و سوتفاهم می شویم و اگر نتوانیم در جهت رفع و کاهش آن برآییم ارتباطات صادقانه ما می تواند به صورت دائمی تحریف شود و ما احساس تنهایی کنیم. بنابراین مهم نیست که در روابط ما اشتباه صورت گرفته شده است، مهم این است که بتوانیم اصول این سوء تفاهم را اصلاح کنیم و کاهش دهیم. با این بخش همراه شوید تا راه های صحیح سوء تفاهم را اصلاح کنید. برای دریافت مشاوره نیز می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران به صورت تلفنی بهره مند شوید.

کلمات کلیدی:(سوتفاهم |رفع سوتفاهم)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط

رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط خانوادگی

چهار گروه از افراد وجود دارد که احتمالا بیشتر از بقیه دچار سوتفاهم می شوند. این شامل:

  1. گروه اول یک فرد بسیار پر توقع است که هنوز وضعیت خانواده و شرایطش را درک نکرده و به طور مداوم دچار سوتفاهم در مسائل کوچک و بزرگ است.
  2. دوم، گروهی است که همواره کوتاه می آیند و خواسته های خود را به نفع دیگران نادیده می گیرند. این افراد بعد از مدتی دیگر قادر به تحمل این وضع نیستند و پس از آن آنها در برابر یک مسئله کوچک هم به اشتباه و سوتفاهم دچار می شوند.
  3. گروه سوم افرادی هستند که اظهار نظری در مورد آزار و اذیت خود نمی کنند و درون خود می ریزند و راه رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط را نمی دانند. این افراد به آرامی تمایل دارند رابطه خود را ادامه دهند و مشکل را حل کنند و کم کم دوستان خود را به خانواده ترجیح دهند.
  4. گروه چهارم افرادی هستند که نمی دانند چگونه نظراتشان را بیان کنند و آنها همواره به اشتباه و سوتفاهم دچار می شوند.

برای جلوگیری از سوء تفاهم ها، زمانی که شما قادر به انجام چیزی نیستید جملاتی مانند: من نمی توانم شرمنده، چون بلد نیستم را به اطرافیان و آشنایان خود بگویید.

چگونگی رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط

چه کاری باید برای حل سوء تفاهم ها انجام دهید؟ شما باید همیشه به خانواده و والدین خود احترام بگذارید و در نهایت احترام و آرامش خواسته های خود و حتی ناراحتی هایتان را بیان کنید، زیرا بیان نکردن ناراحتی ها به علت احترام گذاشتن باعث می شود که دانه های کینه ریشه در قلب شما بزند و فاصله عمیقی بین شما و خانواده شما بوجود بیاورد؛ اما مطرح ساختن و بیان کردن آن ها موجب می شود که در مورد رفتارهایی که باعث سوء تفاهم شده اند توضیح بدهند و به این ترتیب موجب رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط شوند.

  • دو چیز مهم در رفع سوتفاهم ها

دو چیز مهم دیگر که مانع سوء تفاهم می شوند این است:

  1. اگر شما دائما در کار دیگران دخالت می کنید، باید صبر کنید تا ناراحتی ها و سوء تفاهم ها را نیز تجربه کنید سعی کنید سرتان به کار خودتان باشد.
  2. راه دیگر برای جلوگیری از سوء تفاهم ها، زمانی که شما قادر به انجام چیزی نیستید جملاتی مانند: من نمی توانم شرمنده، چون بلد نیستم را به اطرافیان و آشنایان خود بگویید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با سایت زندگی ما تماس بگیرید و از خدمات آن ها بهره مند شوید.

آشنایی با رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط

اگر این مشکل برای شما در خانواده بوجود آمده است که ارتباط شما با خانواده شما را مختل کرده است، حتما این مسئله را حل کنید، زیرا خانواده امن ترین محیط برای شما است. اگر مشکلی دارید، ابتدا خود را در حل سوء تفاهمات خانوادگی و تشخیص جاذبه های شخصیت خود و بدانید کدام ویژگی شما سبب انتقاد نزدیکانتان و دوستان شما شده است و کدام ویژگی موجب شادی به زندگی خانوادگی شما می شود پس در رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط تلاش کنید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مراحل برای حل مشکل سوتفاهمات

خوشبختانه سوء تفاهم مشکلی است که شما می توانید با تغییرات در مکالمه و روش ارتباط خود آن را پیشگیری و درمان کنید، اما اگر این سوء تفاهم ها در محیط خانواده حل نشده، شما قادر به حل مسائل اجتماعی بزرگتر نیز نخواهید بود.

برای رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط به نکات نیز دقت کنید:

  • یک لیست از مشکلات خود را تهیه کنید.
  • هدف و آنچه را که می خواهید تعریف کنید.
  • ایجاد راه حل
  • ارزیابی راه حل ها
  • انتخاب راه حل مناسب و کاربرد آن.

سه مرحله اول، ایجاد یک راه حل است و دو مورد آخر، فرایند تصمیم گیری است. برای دریافت مشاوره از برترین مشاوران کشور می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس بگیرید و از خدمات آن ها بهره مند شوید.

بررسی رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط با گفتگو

  • از ته قلب خود گوش کن

گوش دادن به نارضایتی از کسی که رفتار شما را اشتباه درک کرده است بسیار دشوار است؛ اما می توانید با گوش دادن به مکالمات طرف مقابل خود متوجه شوید که چه چیزی باعث سوء تفاهم او شده است و به دنبال راه حل آن باشید.

  • حق را به خودت نده

اگر احتمال بیشتری برای اعتماد به نفس خود داشته باشید و فقط بخواهید خود را ثابت کنید تا تاثیرش را بر روی همسر خود درک کنید، نتیجه هیچ کاری نخواهد داشت، این به هر دو آسیب می رساند. برای رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط شما حق ندارید که بیهوده به خودتان حق دهید چرا که باید همسرتان را درک کنید و درک کنید تا او بداند که چقدر برایش ارزش قائل هستید.

رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط

تمرکز بر احساسات جهت رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط

بسیاری از زوجین در طی این بحث ها و مشاجره ها احساسات خود را نادیده می گیرند و بیشتر بر افکار خود تمرکز می کنند. اگر نمی خواهید رفتار خود را در اختلافات خانوادگی به اشتباه درک کنید، قبل از اینکه شما یک بحث را شروع کنید، سکوت کنید یک نفس عمیق بکشید و ببینید که چه احساسی دارید و سپس با همسرتان احساساتتان را به اشتراک بگذارید. این امر سبب رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط شما نیز خواهد شد.

مشترکین عزیز و هموطنان محترم می توانند با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور از طریق تلفن ثابت راجع به مسئله رفع سوتفاهم یا کاهش آن در روابط مشاوره دریافت نموده و بهره مند شوند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر بدون گرفتن کد و زدن صفر از سراسر ایران تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه