حالات خوابیدن : چگونه بخوابیم

Cat phobia 3 حالات خوابیدن : چگونه بخوابیم
   

حالت های خوابیدن یکی از مواردی است که امروزه تحقیقات زیادی بر روی آن انجام شده است. بحث در مورد حالات خوابیدن و این که آیا حالات خوابیدن با دردهای کمر، گردن و حتی معده ارتباط دارد یا نه، پیشینه دور و درازی دارد. در این مقاله موضوع حالات خوابیدن، و ارتباط آن با دردهای جسمانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه حالت های خوابیدن با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

حالت های خوابیدن

خوابیدن روی شکم

حالت های خوابیدن

خوابیدن روی شکم، به مفاصل و عضله های تان فشار وارد می کند و باعث می شود فرد در اندام هایش احساس درد، بی حسی و کرختی، گزگز و خواب رفتگی کند. اگر قادر نیستید که در حالتی جز این حالت بخوابید، توصیه می شود به منظور کاهش عواقب این حالت، بالشی زیر لگن و شکم قرار دهید.

اگر گذاشتن بالش زیر سر، باعث ایجاد درد در نواحی ستون فقرات و گردن نمی شود حتما بالشی زیر سرتان نیز قرار دهید. اما اگر با خوابیدن روی بالش مشکل دارید و دردی در نواحی کمر یا گردن احساس می کنید از انجام دادن این کار جدا خودداری کنید.

به پشت بخوابید چرا که این حالت بهتر از خوابیدن روی شکم است

به پشت خوابیدن، نسبت به خوابیدن روی شکم در اولویت و ارجح است. هنگامی که به پشت می خوابید، ستون فقرات، سر، گردن و کمر متحمل فشار خاصی نمی شود و احساس درد نمی کنید. با این حال، این حالت از خوابیدن نیز می تواند مشکلات خاص خودش را داشته باشد.

اگر فردی هنگام خوابیدن در این حالت (حالت خوابیدن به پشت)، دچار خر و پف یا بی دمی شود بهتر است که از این حالت صرف نظر کند. هنگام خوابیدن به پشت، زبان به عقب حرکت می کند و راه های تنفسی فرد بسته می شود.

خوابیدن به پهلو احتمال ابتلای به فراموشی های مزمن (آلزایمر)، و بیماری های عصبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

خوابیدن به پشت در دوران بارداری (و خوابیدن به صورت طاق باز) می تواند خطراتی برای مادر و جنین در پی داشته باشد. در حالتی که مادر به پشت می خوابد فشار و وزن محتویات رحم، بر عضلات کمر، عروق و رگ های اصلی قلب، و ستون فقرات وارد می شود. در این حالت جریان خون در مادر و جنین کاهش می یابد و احتمال بروز حوادث ناگوار افزایش می یابد.

اگر فردی از کمر درد رنج می برد، به منظور مراقبت از کمر و حفظ کردن قوس طبیعی ستون فقرات، بهتر است یک بالش زیر زانوها و یک حوله لوله شده یا بالش کوچک زیر کمر قرار دهد. ضمنا بهتر است که یک بالش نیز زیر گردن قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حالت های خوابیدن می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

خوابیدن به پهلو : یکی از بهترین و مناسب ترین حالت های خوابیدن است.

اکثر مردمان آمریکا به پهلو می خوابند و این حالت در ایالات متحده آمریکا بسیار محبوب و رایج است. اگر قرار است به پهلو بخوابید حتما باید توجه داشته باشید که کمی به کمر انحنا و قوس داده، زانوها را خم، و دست ها را جمع کنید.

به باور اکثر متخصصان این بهترین و سالم ترین حالت برای خوابیدن است. مجاری تنفسی در این روش کاملا باز، و قوس طبیعی ستون فقرات به طور کامل حفظ می شود.

توصیه می شود در این حالت، برای کاهش فشار بر ناحیه باسن، یک بالش نیز بین زانوهای تان قرار دهید. یافته های تحقیقاتی متخصصان دانشگاه استونی بروک نشان می دهد که در حالت خوابیدن به پهلو مواد زائد مغزی راحت تر و بیشتر از حالت های خوابیدن به پشت یا شکم، دفع می شود.

خوابیدن به پهلو احتمال ابتلای به فراموشی های مزمن (آلزایمر)، و بیماری های عصبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

قسمتی از مغز مسئول دفع مواد زائد مغزی است و اگر این مواد به خوبی دفع نشود، عملکرد مغز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. خوابیدن به پهلو کمک می کند که مواد زائد مغزی راحت تر دفع شود.

ادامه

حالت های خوابیدن

شواهد تحقیقات حاکی از آن است که خوابیدن به پهلو، احتمال و میزان ترش کردن معده را کاهش می دهد. به باور برخی از متخصصان خوابیدن به پهلوی چپ می تواند علائم و نشانه های ترش کردن معده را کاهش و تسکین دهد. این در حالی است که خوابیدن به پهلوی راست می تواند نشانه ها و علائم ترش کردن را افزایش دهد. در مورد چرایی این موضوع هنوز اظهار نظر دقیقی صورت نگرفته و دلیل مشخصی ارائه نشده است.

خوابیدن، به پهلوی چپ در دوران بارداری می تواند بسیار مفید باشد؛ چرا که در این حالت، گردش خون بهتر انجام می شود و به منظور تغذیه جنین، خون به راحتی از قلب به سمت جفت جریان می یابد. خوابیدن به پهلوی چپ باعث می شود که فشاری بر کبد وارد نشود. خوابیدن به پهلوی راست و چپ در دوران بارداری مفید است با این حال خوابیدن، به پهلوی چپ در اولویت است.

افرادی که از سنگ کلیه و به طور کلی درد کلیه رنج می برند باید در انتخاب پوزیشن خوابیدنشان دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهند. خوابیدن، به پهلو یا پهلوها برای افرادی که سنگ کلیه دارند یا مستعد تولید سنگ کلیه هستند توصیه نمی شود. یافته های یکی از تحقیقات نشان می دهد افرادی که بر یک پهلو می خوابند احتمال تولید سنگ کلیه در آن پهلویشان افزایش می یابد. مثلا اگر فردی برای مدتی به پهلوی راست بخوابد(در حالی که مستعد تولید سنگ کلیه است)، احتمالا پس از مدتی کلیه راستش سنگ تولید خواهد کرد.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما حالات خوابیدن

توصیه می شود با رعایت نکات فوق، اهتمام به ورزش های مناسب، و توجه به برنامه غذایی سالم، خطرات ناشی از حالت های خوابیدن ، را کاهش داده و کنترل نمایید. به منظور کسب اطلاعات دقیق در این زمینه از مشاوران، روانشناسان و همچنین متخصصان حوزه سلامت درخواست مشاوره نمایید.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله ارائه حالت های خوابیدن ، آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه