ترس از آینده قابل درمان است و درمانش کنید

ترس از آینده
   

ترس از آینده یکی از ترس های شایع و همه گیر است، که تقریبا همگی ما آدم ها آن را به نحوی تجربه کرده ایم، در دوران نوجوانی، جوانی، میانسالی یا دوران بارداری، دوران اخذ مدرکی خاص که همگی این موارد به دلایل خاصی اتفاق افتاده اند و یا ترس هایی که در گذشته تجربه کرده ایم و از پیامد تلخ ان ها رنجیده ایم و اتفاق دردناکی را گذرانده ایم که این تجربه باعث شده وقایع مشابه و نتیجه ان ها  ترس از آینده بوده است.

کلمات کلیدی:(ترس از آینده|ترس |علت ترس از آینده| ترس|مشاوره ترس )

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

اما با ترس از آینده چه کنیم، آیا با بی خبری و بی اطلاعی که از آینده داریم و نمی دانیم فردای ما چه خبر است، این ترس را می توانیم درمان کنیم و یا نه این ترس کاملا طبیعی می باشد و باید به گونه ای آن را تحمل کرد.

در این مقاله می خواهیم از چند روش کاربردی و اساسی نام ببریم که بی تاثیر در مسیر پیشگیری و درمان ترس از آینده نیستند.

نگرانی های خود را به کار تبدیل کنید

ترس از آینده

دوران بیکاری، بیخوابی و موارد دیگر از این دست، در زندگی همه ما اتفاق افتاده است و منجر به اتفاقات بدی از جمله مشکلات جسمی، روحی و اتفاقات بد دیگری که با خود به همراه اورده اند.

بعد که به عمق قضیه پی برده اید و خوب فکر کرده اید، متوجه شدید که پادزهر این بی خوابی و بیکاری مشغول شدن به کار است هیچ چاره ای ندارید جز اینکه خودتان را به کار مشغول کنید البته کار سالم!

جدا از ماهیت کار که فرد را سرگرم می کند و تا حدودی جلوی اندیشه و خیالات مبهم او را می گیرد، تاثیرات جسمی و مفرح بخش آن هم به مرورو هویدا می شود.

بنابراین مشغول شدن و کار انجام دادن یکی از زمینه های رهایی از ترس مربوط به آینده است.

پیشنهاد می شود برای مشورت در این زمینه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از سراسر ایران تماس حاصل فرمایید تا روانشناسان مشاوره مجیب شما را راهنمایی نمایند.

 ترس از آینده: تمرکز بر لحظه را جدی بگیرید

هیچ گاه فراموش نکنید که لحظه برای شما همه چیز است و همه زندگی است، ترس های ما معمولا در مورد کمبود دانش ما در مورد مسائل خاص است به همراه عدم توانایی ما در مورد آنچه که قرار است در آینده برای ما به ارمغان بیاورد.

اما یک کاری می توانید انجام دهید و ان هم این است که، در همین لحظه که متن را می خوانید،بروید و برای خود یک دمنوش بابونه درست کنید و ادامه متن را بخوانید.

اگر برای ترس در همین لحظه هم نمی دانید چه کار باید کرد، بهترین کار این است که لب تاپ و یا گوشی را خاموش کنید و به پیاده روی بروید و موسیقی گوش کنید.


همچنین ببینید:

مشاوره ترس

ترس خانم ها و عوامل موثر در بروز آن و نحوه درمان

جلوگیری از ترس و راه های مواجه با اضطراب


فکر کردن در مورد گذشته ممنوع است

اینکه می گوییم فکر کردن در مورد گذشته ممنوع است، یک تیتر جدی است، برای اینکه بدانید که در گذشته چیزی نمانده، فقط یک سری خاطرات تلخ و شیرین که دیگر تمام شده اند.

اما گاهی از دست ما در می رود و ناخود آگاه به آن فکر می کنیم، که آخرین اتفاق بدی که افتاد کی بود، کی ترسیدم، چی شد و همین ترس های قبل منجر به ترس از آینده می شوند که مبادا دوباره این گونه نگرانی ها و ترس ها را در آینده هم داشته باشم.

تنها کاری که می توانید انجام دهید، انحراف ذهنی است، باید به سمت وسایل سرگرم کننده و یا معاشرت با یک دوست بروید و یا به خواندن یک کتاب مورد علاقه مشغول شوید، این موارد انحراف های ذهنی خوبی هستند و می توانید امتحان کنید.

همیشه یک تفریح دم دست برای خود آماده قرار دهید که گاهی واقعا نیاز می شود.

 اگر به کمک احتیاج داشتی بگو

گاهی اوقات به حاطر اتفاقاتی که به صورت ناخود اگاه برای ما اتفاق می افتد ما مضطرب می شویم  و نگرانی به سراغ ما می آید، اما صدای کمک بر نمی آوریم.

وقتی باور داشته باشید که شما انسان هستید و نیاز به همدلی و همیاری دارید،خشی از مشکلات شما حل می ش.د.

این همدلی و مشورت می تواند با یک دوست صمیمی باشد که مورد اطمینان شماست و اگر دوست صمیمی ندارید می توانید از یک مشاور بهره بگیرید. شاید در ایتدا نسبت به این موضوع اعتمادی نداشته باشید، ولی اگر امتحان کنید می فهمید که نه تنها تاثیر داشته بلکه با مشاوره گرفتن شما، ترس از آینده را می توانید به صورت ریشه ای درمان کنید.

در کلاس های مشاوره به شما یک سری راه کار و تمرین داده می شود که به خودی خود ملکه ذهن شما شده و زمانی فرا می رسد که می بینید ترس از اینده را دبگر به یاد نمی اورید که بخواهید نگران شوید.

نتیجه مثبت را تجسم کنید

ترس از آینده

بیشتر ما تصور می کنیم، اگر نتیجه منفی را در نظر بگیرینم معمولا بر عکس می شود و مثبت اتفاق می افتد.

اما اینگونه نیست، خوراک روح و باور های مغزی همین تفکرات لحظه ای ماست که ممکن است منفی باشند و ممکن است مثبت باشند شما هر خوراکی که به این باور ها و تصورات مغزی بدهیم، دقیقا همان را به شما تحویل می دهد.

اگر دقت کنید زمانی که یک روز کاری به همراه اتفاقات بد را پشت سر گذاشته اید در نظر بگیرید، بیشتر از انکه جسمی خسته داشته باشید روح و ذهنی خسته دارید و بیشتر به فکر فرو می روید که چرا فلان اتفاق افتاده است و چرا این کار را انجام دادم.

ولی اگر مثبت بیندیشید و اتفاقات خوب را گذر کنید می بینید که هر چقدر هم خسته جسمی باشید و دوست شما تقاضا کند که به کوه  یا کافی شاپ برویم، ۹۹ درصد پیشنهاد او را قبول می کنید.

 مرکز مشاوره تلفنی مجیب

یکی از راهکار های بالا کمک گرفتن از مشاوره است. ما انسان ها ترس از موقعیت ها، آدم ها و اتفاقات زیادی را در ذهن خود داریم اما هیچ کدام در دنیای واقعی وجود ندارند  و شاید اگر به دوست خود بگوییم برایش کمی مضحک باشد.

سایت زندگی ما با داشتن تجربه در زمینه درمان انواع ترس ها از جمله ترس از خون، ترس از پرواز، ترس از مکان های بسته و دیگر انواع ترس توانسته بیماری های زیادی را  در این زمینه درمان کند.

ترس از اینده یکی از ترس هایی است که جلوی اهداف و آروز های آینده را می گیرد برای همین منظور باید بیش از ترس های دیگر به آن بها داد و درمانش کرد.

برای ارتباط با روانشناسان سایت زندگی ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از سراسر ایران و از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • تیمور
    4 سال پیش

    سلام من دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس هستم مدتی است به دلیل کارهای عقب مانده در مورد پایان نامه م دچار نگرانی شدیدی شدم و از طرفی بخشی از این قضیه مربوط به دفاع و این که چطور میتونم دفاع کنم هست از طرفی تا حدی پایان نامه رو نوشتم ولی استادم بهم گفته که باید یک مقاله دیگه رو شبیه سازی کنی که خیلی سخت هستش و دانش برنامه نویسی لازم داره که من ندارم متاسفانه. من الان ترم ۶ هستم و خیلی جا موندم با این وضعیت موندم آیا میتونم دفاع کنم خصوصا این که هزینه جریمه دانشگاه هم خیلی زیاده و نمیتونم از عهده ش بر بیام ممنون میشم در این زمینه راهنماییم کنید