تاثیر رفتن به تعطیلات بر سلامت روان چیست؟

تاثیر رفتن به تعطیلات بر سلامت روان
   

تاثیر رفتن به تعطیلات بر سلامت روان چیست؟  اگر یک روش کارآمد برای بهبود سلامت شما وجود دارد، آیا شما آن را انجام نمی دهید؟ خوب، من باید به شما بگویم که پژوهش های مختلف در مورد اهمیت سفر برای سلامت انجام شده است، که نشان می دهد که مسافرت برای سلامت روح انسان بسیار موثر است.

کلمات کلیدی:( تاثیر رفتن به تعطیلات|سلامت روان| بهبود سلامت|کاهش افسردگی|اهمیت سفر)

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کسانی که سفر می کنند، تنها تجربیات جدیدی به دست نمی آورند، بلکه ناخودآگاه سلامت خود را نیز بهبود می بخشد. در ادامه این متن شما را همراه با روش هایی که سفر شما را سالم تر از قبل می سازد، و تاثیر رفتن به تعطیلات بر سلامت روان آشنا می کنیم.

برنامه ریزی برای سفر، حس شادی شما را افزایش می دهد

تاثیر رفتن به تعطیلات بر سلامت روان

دانشمندان دانشگاه Surrey در انگلستان در سال ۲۰۰۲ مطالعاتی انجام دادند که نشان می داد وقتی مردم در انتظار سفر بودند شادتر از حد معمول بودند. هنگامی که ما به دنبال یک سفر که قرار است در روزهای آینده به ما برسد هستیم، ما حس شادی بیشتری نسبت به خودمان، وضعیت اقتصادی خانواده ها و به طور کلی کیفیت زندگی داریم.

مطالعه دیگری از دانشگاه کورنل در سال ۲۰۱۴ نشان داد که وقتی مردم پیش بینی سفر را می کنند، خوشحال می شوند که بیشتر از چیزی که انتظار می رود چیزی را بدست آورند یا خرید می کنند. بنابراین شروع به برنامه ریزی یک سفر کوتاه، بهترین برای شادی و سلامت شما!

سفر به شما کمک می کند احساسات منفی و استرس را مدیریت کنید.

گاهی اوقات می خواهیم از جایی دور شویم … مسافرت نه تنها برای دیدن مکان های جدید است! در عوض، ذهن ما می خواهد از استرس دور شود. به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، تعطیلات می تواند به شما در مدیریت احساسات و استرس های منفی کمک کند و با اجتناب از مکان ها و فعالیت هایی که به تنهایی تنش زا هستند، کمک می کند.

مسافرت باعث کاهش افسردگی می شود.

شیوه زندگی مدرن ما که با عجله همراه است، منجر به استرس، تحریک پذیری و اثرات منفی بر بهره وری و رفاه ما می شود. وضعیت بسیار بد است که زنان کمتر از یک بار در هر دو ساله سفر نمی روند از افسردگی و استرس رنج می برند، در حالی که زنان که حداقل دو بار در سال به تعطیلات می روند بر اساس مطالعات سال ۲۰۰۵ توسط کلینیک Mary Field در ویسکانسین، احتمال کمتری دارد که به افسردگی دچار شوند. خوشبختانه، هنگامی که ما به اهمیت سفر بازگشتیم، رهایی از افسردگی در بالای لیست ما قرار دارد.

دکتر مارگارت جینینگ، مدیر مرکز ورزش و تجزیه و تحلیل فرهنگی، معتقد است که سفر استرس ما را کاهش داده و سلامت ما را به طور کلی تحت تاثیر قرار می دهد. و تاثیر رفتن به تعطیلات بر سلامت روان بر کسی پوشیده نیست. او می گوید:

“مزایای روانشناختی زیادی برای تغییر خانه و کار به مکان سوم وجود دارد. با فهرست کوتاهی از فعالیتهایی که در طول روز انجام می دهیم و پیچیدگی پروژه هایی که در آن هستیم، متوجه می شویم که ذهن ما نیاز به بازنشانی برای از بین بردن استرس خروجی آن است.

 تجربیات خود را تجسم کنید و درک درستی از زندگی را غنی سازید.

بعضی از مردم فکر می کنند که زمانی که دارایی های مادی آنها افزایش می یابد خوشحال خواهند شد. با این وجود شما به زودی متوجه خواهید شد که کالاهای مادی، املاک، جواهرات و غیره یاد آنقدر شما را خوشحال نمی کند، به طوری که وقتی رشد می کنید، احساس خوبی از بین می رود، در حالی که تجربیات شما در طول دوره سفرهای شما به خاطرات تبدیل می شود که شما را به یک فرد غنی تبدیل می کند.


مطالب مرتبط با این موضوع را می توانید در عناوین زیر مطالعه فرمایید:


حتی سفرهای کوتاهتر نیز به غنی سازی کمک می کند. شما سفر خود را به فرهنگ، سنت، دیدگاه ها و نظراتتان می رسانید، این امر در سفر خارجی افزایش می یابد، زیرا شما با بخش دیگری از دنیا ارتباط برقرار می کنید. با گذشت زمان، ممکن است بخواهید ماشین خود را عوض کنید، اما متوجه خواهید شد که هرگز نمیخواهید خاطراتی را که از سفرهایتان گرفته اید، جایگزین کنید. یک مطالعه سال ۲۰۱۰ نشان داد که در دراز مدت تجربه مسافرت شادتر از خرید اقلام برای زندگی خواهد بود.

سفر خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش می دهد.

تاثیر رفتن به تعطیلات بر سلامت روان

حملات قلبی در طول سال ها افزایش یافته است، جالب است که توجه داشته باشید که مطالعات علمی نشان داده اند که مردان که چندین سال در سفر نبوده اند، ۳۰ درصد احتمال ابتلا به حمله قلبی دارند. کسانی که به طور منظم سفر می روند، ۲۱ درصد کمتر از چنین حمله ای رنج می برند. زنانی هم که فقط یک بار در هر شش ساله سفر می کنند؛ هشت برابر بیشتر از زنان دیگر از حملات قلبی رنج می برند.

اگر چه نتایج این مطالعات ممکن است تکان دهنده باشد، شما دقیق تر خواهید دید که چرا این اتفاق می افتد. افرادی که در سفر هستند بسیار فعالتر از کسانی هستند که اکثر زندگی خود را صرف کار و نشستن پشت میز می کنند. ممکن است به سختی باور داشته باشید، اما گردشگران معمولا چندین کیلومتر در روز به جا می گذارند تا جاذبه ها و مقصد هایی را که کشف کرده اند، بررسی کنند. آنها بیشتر تمایل به شرکت در فعالیت هایی مانند گردشگری طبیعت، غواصی و غیره دارند. این فعالیت ها موجب بهبود شرایط جسمی و روحی می شود. با توجه به انجمن قلب جهان، فعالیت متوسط ​​می تواند احتمال حمله قلبی را ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهد. بنابراین اهمیت مسافرت تاثیر مثبتی بر سلامت جسمی و روانی همه مردم دارد.

 

مشاوره مجیب برای تاثیر رفتن به تعطیلات بر سلامت روان

مفید بودن اوقات فراغت و تعطیلات برای سلامت بدن و اندیشه انسان مسئله جدید و تعجب آوری نیست. مطمئنا، اکثر مردم از دیدن مکان های جدید لذت می برند، در فعالیت های مورد علاقه خود شرکت می کنند و با خانواده و دوستان خود ملاقات می کنند و لذت بردن از اوقات فراغت خود را ترجیح می دهند. اما فراتر از آن، تعطیلات همچنین منافع شگفت انگیزی برای سلامت انسان به ارمغان می آورد که ممکن است از آن آگاه نباشیم.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای تاثیر رفتن به تعطیلات بر سلامت روان از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه