بررسی آثار اجتماعی طلاق بر مردان و معرفی آن ها

آثار طلاق بر مردان
   

در این مقاله قصد داریم آثار طلاق بر مردان را بررسی نمائیم. اگر چه موضوع طلاق بعد از تاریخ طلاق به پایان می رسد، اما اثرات روانی و اجتماعی آن برای مدت طولانی با اعضای خانواده ادامه خواهد یافت.

کلمات کلیدی:(آثار طلاق بر مردان |دلایل طلاق |آثار طلاق )

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

اثرات ناخوشایند طلاق بر فرزندان خانواده و زنان که از همسرانشان جدا شده اند در مردان بیشتر است. اکثر مردم فکر می کنند که مردان کمتر از زنان پس از طلاق آسیب می بینند و حتی اگر احساس جدی ناراحتی کنند، احساس همدلی نمی کنند. از سوی دیگر زنان شروع به طلاق می کنند و از سرمایه گذاری عاطفی خود کم می کنند. زنان که تمایل به جدایی دارند زندگی زناشویی را به عنوان یک رنج طولانی می بینند، به این ترتیب نگرش منفی نسبت به رابطه گذشته خود نشان می دهند. مطالعات همچنین نشان می دهد که هر دو مردان و زنان باید عواقب منفی جدایی را تحمل کنند.

بررسی آثار طلاق بر مردان

اکثر مردان بعد از جدایی از همسر، سه عواقب دارند.

  • پیامدهای اجتماعی و بین فردی
  • پیامدهای اقتصادی و مالی
  • پیامدهای روانی

از سوی دیگر، مردان پس از اتمام روند طلاق، با بی اعتمادی و قضاوت منفی جامعه مواجه می شوند. به طور کلی آثار طلاق بر مردان باعث می شود که اغلب مجبور به پایان دادن به رابطه باشند. این تأثیرات از نگرش منفی اعضای جامعه می تواند به مشکلات در روابط تجاری، روابط با دوستان و بستگان و حتی روابط با دیگر اعضای خانواده منجر شود. در نتیجه این مشکلات افزایش خطر بزهکاری اجتماعی، انحرافات جنسی، مصرف مواد مخدر و الکل را در پی دارد. ضمنا برای دریافت اطلاعات بیشتر با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

آثار طلاق بر مردان

تصور اشتباه در آثار طلاق بر مردان

تصور غلط در مورد مردان این است که آنها قوی تر هستند، آنها نیازی به توجه دیگران ندارند و از وضعیت پس از طلاق رنج نمی برند. این ادراکات منجر به ضعف قابل اعتماد برای مردان که از زنان جدا شده اند می شود. با حمایت کمتر عاطفی، مشکلات اجتماعی و روانشناختی برای مردان طلاق وجود دارد. از سوی دیگر، اکثر مردان به دلیل کار خارج از منزل توانایی مراقبت از فرزندان خود را ندارند. در نتیجه، آثار طلاق بر مردان و شناخت این سختی ها که می توانند برای فرزندان معایبی را ایجاد کنند و حتی سوء استفاده از کودک آزاری را ناخواسته ایجاد کنند.

روانشناختی و آثار طلاق بر مردان

پیدا کردن یک همسر جدید کمک زیادی به بعد از طلاق می کند، اما برای مردان که کمتر به طور مستقل از زنان زندگی می کنند مهم تر است. زنان، به رغم تنهایی و درآمد کمتر، به راحتی می توانند با عواقب طلاق کنار بیایند. پس از طلاق، معمولا مردان بیشتر از زنان سکته می کنند و بیشتر به خودکشی می انجامند. آثار طلاق بر مردان و نشانه های فیزیکی مانند بی اشتهایی، کاهش وزن، مشکلات قلب و موارد دیگر را نشان می دهند. به طور کلی مردان مانند زنان پس از طلاق با مشکلات روانشناختی مانند افسردگی، اضطراب، استرس، احساس ناراحتی، خشم، پشیمانی، ناامیدی، اعتماد به نفس کم و نیز مشکلاتی مانند بیماری قلبی عروقی و گوارشی روبرو هستند. حس بدبینی و سوء ظن ازدواج در مردان باعث می شود که آنها کمتر ازدواج کنند.

آثار اجتماعی طلاق بر مردان

در میان اثرات اجتماعی طلاق در مردان می توان به:

  • افزایش ناهنجاری در مردان
  • انحرافات جنسی
  • مصرف مواد مخدر
  • الکل
  • تمایل به تکی زندگی کردن

و غیره باشد. مردان توانایی اداره خانه های خود را ندارند و به خاطر کار خارج از منزل نمی توانند از فرزندان خود نگهداری کنند، آنها با مشکل تربیت کودکان مواجه هستند، به همین دلیل باعث ایجاد مشکلاتی برای فرزندانشان می شوند و ممکن است باعث سوء استفاده از کودکان نیز شوند. برای شناخت آثار طلاق بر مردان با کمک برترین متخصصان کشور می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات تلفنی آن ها بهره مند شوید.

بحران مردان بعد از طلاق

افسردگی به عنوان شایع ترین آثار طلاق بر مردان و بحران مردان پس از طلاق است. افسردگی در این دوره بسیار رایج است، زیرا مردان نمی دانند که چه چیزی در انتظار آنها است. به طور کلی، پس از طلاق، خشم، پشیمانی، عشق و مخلوطی از نفرت آن ها را در بر می گیرد. گاهی اوقات ممکن است یک مرد احساس راحتی کند زیرا او معتقد است فشارهای دیگر و مداخلات بیش از حد تمام شده است، اما این تسکین موقت به زودی تمام می شود.

بررسی آثار طلاق بر مردان نسبت به زنان

زنان ممکن است آسیب های فرهنگی یا مسائل معیشتی یا عاطفی داشته باشند، اما تخلیه آنها به علت گریه یا درد ناشی از ذهنیت است، اما پس از طلاق، مردان نه تنها از بیماری روحی رنج می برند بلکه همچنین به دلیل ساختار اجتماعی با ناراحتی ذاتی، مستعد ابتلا به سکته مغزی هستند مرگ زودهنگام می باشند. لازم به ذکر است که آثار طلاق بر مردان پس از کودکان بیشترین آسیب را از طلاق می بینند. نگرانی در مورد سرنوشت فرزند و آینده او، شکستگی عاطفی با همسرش، عدم توانایی او برای مدیریت زندگی، عواملی است که به یک مرد حمله می کند. برای مشاوره تخصصی در این خصوص به صورت روزانه با سایت زندگی ما ارتباط برقرارکنید و یک مشاوره تلفنی با کیفیت را تجربه نمائید.


همچنین ببینید:

چگونگی شناخت آثار اقتصادی طلاق بر زنان

طلاق ناخواسته: ۷ نکته درباره نحوه التیام یافتن پس از طلاق ناخواسته

تاثیر اجتماعی طلاق بر فرزندان و بررسی عواقب آن


آثار طلاق بر مردان

کمک به آثار طلاق بر مردان

اگرچه مردان مانند زنان از آسیب های پس از طلاق رنج می برند، متاسفانه، به دلیل نگرش ها و باورهای جامعه، آنها از حمایت های زنان کمتر برخوردار می شوند. با این حال، چندین پیشنهاد برای مردان که طلاق گرفته اند برای جلوگیری از آسیب بیشتر به زندگی آنها وجود دارد. در مورد طلاق خود فکر کنید، لازم نیست افکار خود را انکار و سرکوب کنید. از تفکر درباره طلاق فرار نکنید شما نیاز به تجزیه و تحلیل زندگی قبلی خود دارید. این می تواند به شما برای تطبیق و آماده سازی شما کمک کند، زیرا اگر نقص های گذشته را بررسی نکنید و به طور مداوم تمام مشکلات را در همسر خود قرار دهید، پیامد های آثار طلاق بر مردان برای شما بسیار سخت خواهد بود.

کاربران گرامی و مشترکین می توانند برای دریافت مشاوره با کیفیت تلفنی در رابطه با آثار طلاق بر مردان به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روزهای تعطیل با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمایند و از خدمات برترین متخصصان حاضر در این مرکز بهره مند شوند. جهت گرفتن ارتباط از تمام نقاط ایران می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه