سوئیچ‌های سیسکو در صنعت بازی‌های ویدئویی

9 ماه پیش
سوئیچ‌های سیسکو در صنعت بازی‌های ویدئویی
   

چکیده : سوئیچ های سیسکو یکی از تجهیزات مهم شبکه هستند که بخش‌های مختلف شبکه را به همدیگر متصل می‌کنند و امکان انتقال اطلاعات و داده‌ها را بین دستگاه‌ها فراهم می‌سازد. این سوئیچ‌ها به‌طور گسترده در صنعت بازی‌های ویدئویی و ورزش‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند

 

سوئیچ های سیسکو یکی از تجهیزات مهم شبکه هستند که بخش‌های مختلف شبکه را به همدیگر متصل می‌کنند و امکان انتقال اطلاعات و داده‌ها را بین دستگاه‌ها فراهم می‌سازد. این سوئیچ‌ها به‌طور گسترده در صنعت بازی‌های ویدئویی و ورزش‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از پیشروترین توسعه‌دهندگان بازی و سازمان‌دهندگان ورزش‌های الکترونیکی در جهان Riot Games است که بازی محبوب League of Legends را به بازار ارئه کرده و میزبان مسابقات جهانی این بازی نیز است. Riot Games به سوئیچ‌های و سایر فناوری‌های Cisco برای قدرت بخشیدن به رویدادها و پخش‌های esports خود متکی است.

سوئیچ‌های سیسکو و کمپانی Epic Games

سن خوزه، کالیفرنیا، 3 سپتامبر 2008؛ سیسکو در این تاریخ اعلام کرد که سوئیچ‌های کاتالیست مجازی سری 6500 (Cisco Catalyst® 6500 Virtual Switching System (VSS) 1440) را برای بازی‌های کمپانی Epic Games  با هدف افزایش بهره‌وری تیم توسعه خود در ایجاد بازی‌های پیشرفته و تکنولوژی موتور بازی پلتفرم کراس پیاده‌سازی خواهد کرد.

با سیستم سوئیچینگ مجازی Cisco Catalyst 6500، اپیک گیمز اکنون از عملکرد توسعه‌ی بازی در زمان واقعی بهتر، کارایی عملیاتی ساده‌تر با مجازی‌سازی سیستم و مجموعه‌ای غنی از خدمات شبکه هوشمند برخوردار شده است.

شین اسمیت، مدیر ارشد فناوری اطلاعات اپیک گیمز، اعتقاد داردسوئیچ های سیسکو عملکرد رایانه‌های رومیزی را به یک سرور پیشرفته ارتقا می‌دهند که در توسعه تجربه‌های بازی‌های ویدئویی چند نفره بین پلتفرم‌های منحصربه‌فرد به‌شدت تأثیرگذار هستند. به گفته‌ی شین اسمیت «با سیستم سوئیچینگ مجازی Cisco Catalyst 6500، این کمپانی بیش از دو برابر عملکرد شبکه را به‌دست آورده است و در دسترس قرار گرفتن سرورهای‌شان به میزان قابل‌ توجهی افزایش یافته است.»

 

سوئیچ‌های سیسکو در صنعت بازی‌های ویدئویی

تیم Epic Games در حال حاضر در حال ساختن پلتفرم برتر توسعه بازی برای نسل‌های بعدی است تا با توجه به تقاضا‌های متعدد تجربه‌ی بازی‌های هیجان‌انگیزتری را در اختیار طرفداران‌شان قرار دهند. با این‌حال برای عملکرد بالا و همیشه در دسترس قرار بودن بازی استفاده از سیستم سوئیچینگ مجازی سیسکو مانند مدل Cisco Catalyst 6500 برای برآوردن این الزامات ضروری است. این در حالی است که اپیک گیمز از پیاده‌سازی سوئیچ‌های مجازی کاتالیست 6500 سیسکو به روش‌های مختلفی بهره برده است که عبارتند از:

– با ارتقای اتصالات سوئیچینگ به اترنت 10 گیگابیتی، عملکردشان تا چهار برابر افزایش یافته است.

– اتصالات را می‌توان در دو سوئیچ هسته جمع کرد، که باعث افزایش پهنای باند می‌شود.

– کاربران به‌طور قابل توجه‌ای و با اطمینان بالایی داده‌ها را از سرور مدیریت منبع Epic Games با سرعت بیش از 400 مگابیت در ثانیه (Mbps) بارگیری می‌کنند، در حالی‌که پیش‌تر این بارگیری با محدودیت‌های همراه بود و تنها می‌توانستند در زمان اوج استفاده از سرعت 150 مگابیت در ثانیه بهره ببرند.

علاوه بر این، اپیک گیمز با استفاده از لوازم امنیتی تطبیقی سری ASA 5500 Cisco بهترین امنیت در کلاس سازمانی و خدمات شبکه خصوصی مجازی (VPN) را برای کنسول‌های سطح بالا و بازی‌های رایانه این شرکت توسعه داده است.

این در حالی است که هنگامی‌که سوئیچ سیسکو کاتالسیت مدل 6500 Virtual Switching System 1440 را عرضه کرد در کنار آن ماژول Supervisor 720-10G را با دو آپلینک اترنت 10 گیگابیتی برای سری Catalyst 6500 معرفی کرد. این ماژول سیسکو، ارائه اترنت 10 گیگابیتی را در مجموعه سوئیچ‌های کلاس سازمانی Cisco Communication Fabric که از هسته تا دسترسی را در برمی‌گیرد و سری‌های کاتالیست 6500، کاتالیست‌های E-4500 و E-3750 را تکمیل می‌کند.

به‌همین‌خاطر اپیک گیمز برای گسترش شبکه سازمانی خود و همکاری بیشتر با سیسکو علاوه بر استفاده از سوئیچ‌های Cisco Catalyst 6500، علاوه بر استفاده از سوئیچ‌های کاتالیست سری 4500 روی عملکرد 3750-E برای افزایش خدمات خود تمرکز کرد.

همکاری سیسکو و Riot Games

کمپانی ریوتو گیمز که یکی کمپانی‌های شناخته شده در بازی‌های ویدئویی و ورزش‌های الکترونیکی جهان است، نیز با سیسکو همکاری نزدیکی دارد. این کمپانی که شرکت سیسکو را به‌عنوان شریک رسمی شبکه سازمانی League of Legends Esports خود معرفی کرده است با استفاده از محصولات و سوئیچ سیسکو توانسته زیرساخت‌های قابل اعتماد و قابلیت‌های شبکه‌ای سریع را به‌منظور برگزاری سه رویداد جهانی در پنج قاره برگزار کند.

League of Legends یک ورزش الکترونیکی است که به برنامه‌ریزی استراتژیک و زمان واکنش سریع نیاز دارد. برای بازیکنان حرفه‌ای، ضروری است که بتوانند با کمترین میزان تاخیر (یا پینگ) تا حد ممکن روبه‌رو شوند. با استفاده از فناوری Cisco بازیکنان حرفه‌ای در Summoner’s Rift با پینگ زیر ۱ میلی‌ثانیه رقابت می‌کنند و زمان‌های واکنش آنی و گیم‌پلی بدون وقفه را امکان‌پذیر می‌سازد.

ارائه راه‌حل‌های شبکه سیسکو به «The Realm» (سرور بازی خصوصی که به‌طور انحصاری برای مسابقات حرفه‌ای LoL Esports در سه رویداد مهم جهانی استفاده می‌شود) باعث شده تا این کمپانی تبدیل به محبوب‌ترین پلتفرم ورزش الکترونیکی شود. در واقع این کمپانی با استفاده از فناوری شبکه بسیار ایمن، انعطاف‌پذیر و قابل اعتماد قهرمانی جهانی League of Legends،The Mid-Season Invitational و The All-Star Event را کسب کرده است.

اسکات آدامتز، سرپرست فناوری Esports در Riot Games در این زمینه می‌گوید: «برای گسترش ورزش الکترونیکی به‌طورکامل به فناوری که روی یک شبکه قابل اعتماد اجرا شود، متکی هستیم. با سیسکو به‌عنوان یک شریک، اکنون می‌توانیم زیرساخت‌های لازم را برای ارائه بهترین تجربه ورزش‌های الکترونیکی برای طرفداران و بازیکنان حرفه‌ای در سراسر جهان ایجاد و گسترش دهیم.»

 

سوئیچ‌های سیسکو در صنعت بازی‌های ویدئویی

همچنین برایان ایتون، مدیر بازاریابی جهانی ورزش در سیسکو، در این زمینه می‌گوید: «همکاری ما با Riot Games رهبران ورزش‌های الکترونیکی و شبکه‌سازی را گرد هم می‌آورد تا بهترین تجربه ممکن را برای بازیکنان و میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان فراهم کنیم. سیسکو متعهد به طراحی مجدد اینترنت برای آینده است و ورزش‌های الکترونیکی تأثیر زیادی بر این هدف دارد. با وجود تعداد زیادی از افراد آنلاین برای کار و سرگرمی نسبت به قبل، وجود یک زیرساخت بسیار امن و منعطف برای کمک به اطمینان از کیفیت بصری و سرعت مورد نیاز در آینده بسیار مهم است.»

در این همین راستا سیسکو ترکیبی از فناوری شبکه پیشرو خود را که شامل  سوئیچ‌های Nexus Data Center و سرور های Cisco UCS→ Blade and Rack Servers می‌شود را برای بهبود عملکرد بازی و افزایش قابلیت‌های پخش استودیو به Riot Games ارائه کرده است. علاوه بر این، سیسکو یک معماری انعطاف‌پذیر برای مراکز پخش منطقه‌ای Riot (RBC) ارائه کرده که از یکپارچگی رقابتی برای ارائه خدمات الکترونیکی جهانی برای سال‌های آینده پشتیبانی می‌کند.

مزایای استفاده از سوئیچ های سیسکو در صنعت بازی های ویدیویی

سوئیچ‌های سیسکو برای صنعت بازی‌های ویدیویی ضروری هستند، زیرا این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان بازی و سازمان‌دهندگان ورزش‌های الکترونیکی می‌دهند که تجربه‌ای فراگیر و جذاب را برای بازیکنان و طرفداران خود فراهم سازند. برخی از مزایای سوئیچ های سیسکو برای صنعت بازی های ویدیویی عبارتند از:

– سوئیچ‌های سیسکو می‌توانند از تولید و توزیع محتوای ویدیویی با کیفیت بالا برای میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان پشتیبانی کنند. به‌عنوان مثال، Riot Games از امکانات پخش پیشرفته و به‌طورکامل  بر روی زیرساخت شبکه سیسکو ساخته است که می‌تواند شش رویداد را به‌طور همزمان تولید کند و 3.2 پتابایت داده را در 28 دقیقه انتقال دهد.

– سوئیچ‌های سیسکو این توانایی را دارند که یک شبکه با کارایی بالا، کم تاخیر و ایمن برای بازیکنان حرفه ای و فیدهای رویداد زنده فراهم کنند. به‌عنوان مثال، Riot Games از سوئیچ‌های Cisco Nexus 9000 Series برای ایجاد The Realm استفاده کرد، یک سرور بازی اختصاصی که از شهری به شهر دیگر حرکت می‌کند و پینگ یا تاخیر صفر را برای بازیکنان ارائه می‌دهد.

– سوئیچ‌های سیسکو قابلیت ساده‌‌سازی عملیات جهانی فناوری اطلاعات را با مدیریت و اتوماسیون مبتنی بر ابر دارند. به‌عنوان مثال، Riot Games از Cisco Intersight Infrastructure Service و پلتفرم شبکه ابری Cisco Meraki برای نظارت و مدیریت از راه دور صدها دستگاه در مکان‌های مختلف از یک کنسول واحد استفاده می‌کند. همچنین Cisco Intersight Infrastructure Service هشدارهای پیشگیرانه را هنگام شناسایی خطاها، قبل از اینکه تاثیری بر کیفیت گیم پلی یا تصاویر بینندگان داشته باشد، ارائه می‌دهد.

محبوب‌ترین محصولات سیسکو برای صنعت بازی های ویدئویی

برخی از این محصولات سیسکو که در صنعت بازی‌های ویدئویی استفاده می‌شوند عبارتند از:

– سوئیچ‌های نکسوس سری 9000: این سوئیچ‌ها توسط Riot Games، برای اتصال فید رویدادهای زنده به امکانات پخش از راه دور که محتوا را برای میلیون‌ها طرفدار ورزش‌های الکترونیکی در سراسر جهان تولید، پخش و ترجمه می‌کنند، استفاده می‌شود. همچنین این کمپانی از برنامه‌های محاسباتی و ذخیره‌سازی با کارایی بالا و مدیریت مبتنی بر ابر با Cisco Intersight Infrastructure Service نیز استفاده می‌کنند.

– سوئیچ‌های صنعتی سیسکو: این سوئیچ‌ها برای شرایط سخت کاری مانند دما، رطوبت، لرزش، گردو‌غبار و آب طراحی شده‌اند. آن‌ها همچنین به دیجیتالی کردن عملیات، محافظت در برابر تهدیدات سایبری و کاهش زمان خرابی کمک می‌کنند. این سوئیچ‌ها برای توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی یا اپراتورهایی که نیاز به اتصال شبکه‌ای مطمئن و ایمن در محیط‌های چالش برانگیز دارند، ایده‌آل است.

– پلتفرم شبکه‌ای Cisco Meraki cloudاین پلتفرم شبکه امکان کنترل دسترسی محلی و اتصال سرورهای بازی به دستگاه‌های پخش را فراهم می‌کند. همچنین با استفاده از یک کنسول واحد مبتنی بر ابر می‌تواند صدها دستگاه را در سراسر جهان از راه دور مدیریت کرد و عملیات‌های جهانی فناوری اطلاعات را تسهیل بخشید.

– سرورهای Cisco UCSاین سرورها توسط Riot Games برای تامین قدرت The Realm استفاده می‌شوند، راه‌حل‌های محاسباتی با چگالی بالا، را ارائه می‌کنند که برای بارهای کاری و برنامه‌های کاربردی ایده‌آل هستند.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه