تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو

4 هفته پیش
   

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو

خب اگر اینجایید احتمالا کمی نگران خودروی رنویتان هستید و البته با توجه به کیفیت این خودرو ها و گرانی های عجیب بازار کاملا حق با شماست! تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو های رنو می تواند امری پر استرس باشد اگر تعمیرگاه تخصصی رنو مناسبی را نشناسید!

در این مقاله، به توضیح درباره تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در انواع خودروهای رنو می‌پردازیم. همچنین، به شما مشاوره درباره یک تعمیرگاه خوب برای خودروهای رنو نیز ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.17124973858 تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو

اهمیت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک در خودروهای رنو از اهمیت بسیاری برخوردار است. این عملیات به منظور حفظ عمر و کارایی صحیح گیربکس انجام می‌شود. روغن گیربکس در طول زمان به دلیل عملکرد مکانیکی که درگیر آن می شود دیگر قابل استفاده نخواهد بود. بهتر است به موقع روغن گیربکس را تعویض کنید تا عمر کاری گیربکس افزایش یابد و از عملکرد بهینه برخوردار باشد

اما چرا باید روغن گیربکس اتوماتیک خودروی رنویتان را تعویض کنید؟

                            

**1. حفظ کارایی گیربکس**  روغن گیربکس اتوماتیک وظیفه حفاظت از قطعات داخلی گیربکس را عهده دار است. با گذر زمان و کیلومتراژ استفاده بیشتر، روغن کارایی اولیه خود را از دست می دهد و روغن نامناسب می تواند موجب کاهش عمرگیربکس و برخی مشکلات دیگر شود. تعویض منظم روغن می‌تواند به حفظ کارایی و عمر گیربکس کمک شایانی کند.

 **2. کاهش خرابی ** استفاده از روغن مناسب و تعویض دوره ای آن، می‌تواند از خرابی‌های ناشی از ساییده شدن و آب‌گرفتگی قطعات داخلی گیربکس به طور موثر جلوگیری کند.

3 **. حفظ عمر قطعات** روغن گیربکس رنو، علاوه بر حفظ کارایی گیربکس، به حفظ عمر قطعات داخلی گیربکس نیز کمک می‌کند. این شامل دنده‌ها، بوشینگ‌ها، فشارسنج‌ها و … می‌شود.

 **4. کاهش هزینه تعمیرات ** تعویض منظم روغن گیربکس می‌تواند از هزینه‌های تعمیراتی بزرگتر در آینده جلوگیری کند. گیربکس‌هایی که روغن آن‌ها به موقع تعویض نشود، ممکن است به طور ناگهانی خراب شوند که نیاز به تعمیرات گران‌قیمت و حتی تعویض گیربکس داشته باشند.

**5. حفظ ایمنی** گیربکسی که روغن مناسبی ندارد و در حال فرسودگی است ممکن است باعث وقوع حوادث رانندگی ناشی از نقص فنی شود. تعویض منظم روغن گیربکس حافظ جان عزیزان شماست.

در نتیجه، تعویض منظم روغن گیربکس اتوماتیک در خودروهای رنو اهمیت فراوانی دارد و باید به عنوان یکی از راه های مراقبت از خودرو و مهم تر مراقبت از جان تان مورد توجه قرار گیرد.

هر چند وقت یکبار باید روغن گیربکس تعویض شود؟

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو های رنو باید به موقع و با توجه به میزان استفاده از خودرو انجام شود. اما در حالت کلی، بیشتر تولیدکنندگان خودرو توصیه می‌کنند که روغن گیربکس اتوماتیک هر 48,000  تا 96,000 کیلومتر یا هر  2 تا 4 سال یکبار تعویض شود. این مقادیر ممکن است بسته به شرایط رانندگی، میزان استفاده از خودرو، عوامل محیطی و نوع روغن متغیر باشد.

نکته :برخی تعمیرکاران داخلی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را مشروط به هر  100 تا 150 هزار کیلومتر رانندگی می دانند.

در صورتی که خودروی شما در شرایط سخت تری قرار دارد، مثل رانندگی های طولانی، فشار زیاد به ماشین یا شرایط آب و هوایی سخت، توصیه می‌شود که فاصله تعویض را کاهش دهید و روغن را هر  48,000 کیلومتر یا حتی کمتر تعویض کنید.

در هر صورت، بهتر است که برای تشخیص دقیق اینکه خودروی شما تعویض روغن گیربکس نیاز دارد یا نه، آن را به سرویس دوره ای ببرید یا از یک تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران بخواهید نظر دهند.

171249737944 تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو

بهترین روغن گیربکس اتوماتیک رنو چه نام دارد؟

برند های بسیاری در داخل و خارج ایران وجود دارد که مدعی هستند دارای بهترین روغن برای گیربکس اتوماتیک رنو های زیبایتان هستند اما با توجه به سوابق و بررسی های ما لیست زیر می توانند گزینه هایی بسیار عالی باشند:

  1. روغن Total
  2. روغن گیربکس Mobil 1
  3. روغن گیربکس Castrol
  4. روغن گیربکس راونول آلمان
  5. روغن گیربکس الف
  6. روغن گیربکس ادینول، فوسر و وایکو (ساخت آلمان هستند)

171249738498 تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو

به دنبال تعمیرگاهی قوی برای تعویض روغن گیربکس خودروی خودم هستم

اولا لطفی کنید به خودروی خودتان روغن گیربکس را شخصا تعویض نکنید بلکه به تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران یا هر شهری که هستید مراجعه کرده و بگذارید به درستی توسط مکانیکان خبره این کار انجام شود.

تعمیرگاه تخصصی رنو فرانس از بهترین تعمیرگاه های تهران است که می توان به تخصص، صداقت، تضمین کار، نیروی متخصص و البته سابقه بالای آنها اعتماد کرد.

این تعمیرگاه تخصصی رنو با انگیزه و تمام تلاش به دنبال اسم و رسمی در تهران است و با توجه به تلاش های مدیر آن یعنی جناب آقای صابر کریمی می توان گفت این تعمیرگاه آینده درخشانی دارد و قصد دارد فقط با خدمت واقعی به اسم و رسم دست یابد.

از خودرو هایی که تعویض روغن گیربکس آنها توسط تعمیرگاه تخصصی رنو فرانس انجام خواهد شد میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ال 90 (تندر 90 همه تیپ ها)
  2. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان
  3. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو
  4. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تالیسمان
  5. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کپچر
  6. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک فلوئنس
  7. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کولیوس
  8. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک داستر

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه