آموزش نویسندگی به روش ساده

آموزش نویسندگی از پایه کاملا اصولی و تکلیف محور، لطفا با ما همراه باشید
   

وقتی در گوگل آموزش نویسندگی را سرچ کنید کلی سایت و دوره آموزشی وجود دارند اما آموزشی که کاملا تکلیف محور و کارگاهی باشد و شما را در پروسه نویسندگی و نگارش کتابتان قرار دهد وجود ندارد، اغلب شرکت کنندگان در دوره های آموزشی با موانع نگارشی روبرو می‌شوند و از ادامه نگارش سرباز می‌زنند

 حتما بخوانید :

آموزش نویسندگی در تبریز

آموزش نویسندگی

 

وقتی در گوگل آموزش نویسندگی را سرچ کنید کلی سایت و دوره آموزشی وجود دارند اما آموزشی که کاملا تکلیف محور و کارگاهی باشد و شما را در پروسه نویسندگی و نگارش کتابتان قرار دهد وجود ندارد، اغلب شرکت کنندگان در دوره های آموزشی با موانع نگارشی روبرو می‌شوند و انگیزه خود را برای ادامه مسیر از دست می‌دهند، آموزش اصولی نویسندگی از صفر تا صد باید کاملا اصولی و تکلیف محور باشد و دانشجو را ترغیب کند تا انگیز درونی خود را برای ادامه نویسندگی از دست ندهد و با موانع نگارش روبرو نشود؛ اما این مهم چگونه امکان پذیر است.؟

 

 

آموزش صفر تا صد نویسندگی

قبل از اینکه وارد پروسه نگارش یا نویسندگی شویم باید نظم ذهنی داشته باشیم، بدون داشتن نظم ذهنی نمیتوانیم شروع به نویسندگی کنیم؛ و دچار نوعی سردرگمی می‌شویم و از اینکه از کجا شروع کنیم و چگونه شروع کنیم کلافه می‌شویم و در نتیجه نویسندگی را کنار میگذاریم یا دیگر به آن فکر نمی‌کنیم، یکی از موانع بزرگ نگارش، برای علاقمندان به نویسندگی و خود نویسندگان نداشتن انگیزه درونی لازم و عدم زمان بندی مناسب برای نگارش است؛ که در امر نگارش سدی بزرگ برای نویسندگان محسوب میشود؛ برای اینکه از این سد بزرگ عبور کنیم نیازمند برنامه ریزی مدون و آموزشی پویا و خلاق میباشیم که نگاهمان به دنیای نویسندگی را تغییر دهد، هر چقدر به مقوله ی نویسندگی به شکل ساده ای نگاه کنیم نمیتوانیم شروع قدرتمندی داشته باشیم.

 

چگونه نگارش کتابمان را شروع کنیم؟

اغلب سوال علاقمندان و دانشجویان عزیز از بنده این است که آقای رفیعی از کجا شروع کنیم؟ چطوری و از کجا نگارش کتابمون رو شروع کنیم؟ پاسخ من به شما عزیزان این است که اول باید ویژگی های یک نویسنده را داشته باشید، در ادامه ویژگی های یک نویسنده واقعی را خدمتتان عرض میکنم،ببینید که کدام یک از ویژگی های زیر را دارید؟

 

ویژگی های یک نویسنده

یک نویسنده واقعی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  1. فردی خلاق و پویا باشد
  2. اهل مطالعه و کتابخوان باشد
  3. دغدغه مند و دلسوز باشد
  4. اهل تفکر و خردمند باشد
  5. هدفمند و ثابت قدم باشد
  6. صاحب واقعی اثر خود باشد
  7. از زرنگ بازی و دزدی ادبی بپرهیزد
  8. متعهد و پایبند به نوشته هایش باشد
  9. از احوالات جامعه و مردم خبردار باشد
  10. دارای تفکر انتقادی و پژوهشگر باشد.

اگر از 10 ویژگی که برایتان شمردم، حداقل 5 ویژگی را دارید، شما یک نویسنده هستید در غیر اینصورت قبل از شروع نویسندگی و خلق یک اثر ماندگار باید ویژگی های یک نویسنده واقعی را در خود تقویت کنید و بعد از آن به فکر این باشید که چگونه و چطور نویسندگی را شروع کنید.

 

شروع نویسندگی:

برای شروع نویسندگی اول باید دغدغه ای که باعث شده به فکر نوشتن بیفتید را پیدا کنید بعد از دغدغه باید به هدفتان از نویسندگی برسید، با چه هدفی میخواهید نویسندگی اثر خودتان را شروع کنید؟ بعد از اینکه به هدفتان از نویسندگی دست یافتید باید موضوعی که به آن علاقمند هستید و جز دغدغه و هدفتان است را انتخاب کنید بعد از این سه مرحله وارد پروسه نگارش یا نویسندگی کتابتان خواهید شد به شرطیکه مراحل ذکر شده را به ترتیب و با حوصله و تفکر پشت سر بگذارید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه