معرفی کمپ معتبر ترک اعتیاد در پرند و غرب تهران

9 ماه پیش
معرفی کمپ معتبر ترک اعتیاد در پرند و غرب تهران
   

چکیده : در این مقاله قصد داریم تا مرکز معتبر ترک اعتیاد در پرند را معرفی نماییم. در نظر داشته باشید که تنها مراکزی معتبر به حساب می‌آیند که مجوزهای لازمه را از سازمان بهزیستی دریافت کرده باشند.

ترک اعتیاد

سال‌ها تجربه نشان داده است که بسیاری از مددجویان مایل به ترک انواع مخدر هستند. اما متاسفانه از آنجاییکه این مسیر را به شکل اصولی دنبال نمی‌کنند، بارها و بارها دردهای ترک را تحمل کرده، اما در زمانیکه باید مقاومت کافی نشان بدهند، تسلیم شده و به اعتیاد خود ادامه داده‌اند. طبق پژوهش‌های صورت گرفته، احتمال ترک کردن و مهمتر از آن، ترک بدون بازگشت همواره در مراکز ترک اعتیاد، بسیار بالاتر از منزل خواهد بود. از آنجاییکه ترک اعتیاد نیاز به دنبال کردن یک پروسه‌ی علمی و همچنین شرکت در جلسات روان‌درمانی متعدد است، به همین جهت نیز عموما ترک مواد مخدر در منزل، عموما با شکست همراه خواهد شد. در این مقاله، قصد داریم تا ضمن معرفی چندین مرکز ترک اعتیاد در پرند، بهترین کمپ ترک اعتیاد پرند را معرفی نماییم.

انواع کمپ ترک اعتیاد در پرند

در پرند نیز همانند تمامی شهرها، کمپ‌های ترک اعتیاد از دو مدل کمپ ترک اعتیاد اختیاری یا تمایلی و کمپ ترک اعتیاد اجباری هستند. بعضی از مواد مخدر، آنچنان اعتیاد بالایی داشته که عملا قدرت و اراده را از فرد گرفته و عملا مددجو هیچ زمانی را ندارد که بتواند خارج از تاثیر مواد مخدر، به گذشته، حال و آینده‌ی خود فکر کند. این مواد مخدر که عموما از مدل‌های صنعتی هستند، نه تنها مددجو را به دنیای دیگر برده (از زندگی نرمال کاملا خارج می‌شوند)، بلکه با وارد کردن صدمات جدی به جسم و مغز، عملا قدرت تصمیم‌گیری صحیح را از ایشان گرفته و حتی در مواردی، به دلیل بروز بیماری‌های پارانوئید و توهمات دیداری و شنیداری، ممکن است برای اطرافیان خود، خطراتی را ایجاد نمایند.

در نقطه مقابل، مواد مخدری همچون تریاک و شیره، اگرچه اعتیادآور هستند، اما میزان اعتیاد آن‌ها نسبت به مواد مخدر صنعتی کمتر بوده و همین امر نیز به مددجو اجازه‌ی تفکر در خصوص زندگی و تصمیم‌گیری برای حال و آینده را خواهد داد. در چنین مواردی، بارها پیش آمده که مددجو شخصا با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد معتبر، یکبار برای همیشه، اعتیاد را کنار گذاشته و به زندگی پاک ادامه داده است. اما افرادی که درگیر مواد مخدر صنعتی می‌شوند، به ندرت می‌توانند اراده‌ی کافی برای ترک ماده مخدر را بدست آورند.

در چنین شرایطی، شما به عنوان فردی دلسوز و با محبت، می‌توانید زمینه‌ی انتقال مددجو به کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری را فراهم کنید. در نظر داشته باشید که هیچ تفاوتی میان پروسه‌ی درمانی و بازپروری کمپ‌های اجباری و اختیاری وجود نداشته و پروسه‌ی درمان، صرفا بر اساس ماده مخدر، انتخاب خواهد شد. اما از آنجاییکه میزان وابستگی این مددجویان به ماده مخدر بسیار بیشتر است، پروسه‌ی نگهداری و مراقبت اندکی دشوارتر بوده که پرسنل کمپ اجباری ترک اعتیاد، با تجربه‌ی بیشتری باید با آن روبرو شوند.

کمپ‌های ترک اعتیاد پرند

همانطور که در مقاله کمپ ترک اعتیاد در پرند بیان شده است، چندین و چند مرکز معتبر برای بازپروری مددجویان وجود دارد. در میان تمامی این مراکز، مجموعه ترک اعتیاد مسیر سبز به دلیل تعدد شعبات در سطح استان تهران و همچنین بدلیل سابقه‌ی طولانی و درخشان در امر بازپروری، نام شناخته‌شده‌تری است. مجموعه مسیر سبز به دلیل نرخ ترک بدون بازگشت بالا، یکی از اولین انتخاب‌هایی است که می‌تواند به شما در پروسه‌ی بازپروری انواع مواد مخدر (صنعتی یا سنتی) کمک نماید. پرسنل باتجربه این مراکز، سال‌ها سابقه‌ی درخشان در بازپروری اعتیاد به انواع مخدر را داشته و علاوه بر آن، نسبت به مددجویان دلسوز بوده و رفتار برادرانه‌ای با ایشان دارند. برای مشاوره رایگان در خصوص انتخاب بهترین کمپ ترک اعتیاد در پرند، می‌توانید با شماره تلفن 09125034061 تماس بگیرید و یا پیام خود را از طریق واتزآپ ارسال نمایید. کارشناسان این مجموعه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، راهنمایی و مشاوره‌های لازمه را در اختیار شما قرار خواهند داد.

کمپ ترک اعتیاد دولتی پرند

دل عمل، چیزی به نام کمپ ترک اعتیاد دولتی وجود نداشته و منظور افراد، کمپ‌های ترک اعتیاد با تعرفه‌های دولتی است. از آنجاییکه کمپ‌های ترک اعتیاد نیز همانند هتل‌ها بوده و تعرفه‌های مختلفی دارند، عموما منظور از کمپ ترک اعتیاد دولتی، کمپ‌هایی است که هزینه‌ی کمتری را برای دوره‌ی بازپروری دریافت می‌نمایند. توجه داشته باشید که حداقل مدت اقامت در کمپ‌های ترک  اعتیاد سه هفته یا معادل 21 روز بوده که در برخی از مواد مخدر، ممکن است به شش ماه نیز افزایش پیدا کند. از آنجاییکه کمپ ترک اعتیاد مسیر سبز یکی از مراکز معتبر (دارای مجوز رسمی از سازمان بهزیستی) است، تعرفه‌های لحاظ شده برای پذیرش مددجویان، دقیقا مطابق با آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان بهداشتی بوده و به نوعی می‌توان گفت که مجموعه مسیر سبز عملا یک کمپ دولتی به حساب می‌آید.

کمپ ترک اعتیاد بانوان پرند

اگرچه بیشتر مددجویان مواد مخدر در ایران آقا هستند، اما نباید از مسئله ترک اعتیاد بانوان نیز غافل شد. به همین دلیل نیز مجموعه مسیر سبز، چندین شعبه از مراکز تخصصی ترک اعتیاد خود در سطح استان تهران را به بانوان اختصاص داده است. در این میان، یکی از مراکز ترک اعتیاد مسیر سبز، واقع در پرند بوده که امکان پذیریش بانوانی که مایل به ترک اعتیاد هستند را فراهم کرده است. برای مشاوره رایگان در خصوص شرایط پذیریش در کمپ ترک اعتیاد بانوان پرند، می‌توانید با شماره موبایل 09125034061 تماس بگیرید.

کمپ ترک اعتیاد غرب تهران

در صورتیکه تمایل دارید که مددجو در شهر تهران پذیرش شده و مدت زمان بازپروری را در تهران بگذراند، به سادگی می‌توانید به دنبال بهترین کمپ ترک اعتیاد غرب تهران باشید. همانطور که پیشتر مطرح شد، مجموعه مسیر سبز با چندین شعبه در سطح استان تهران (شهرهای تهران، پرند، ملارد، اندیشه و …)، شرایط بازپروری مددجویان در سطح استان را فراهم کرده است. امکانات فراهم شده در کمپ‌های زیرمجموعه مسیر سبز شامل فضای وسیع، محیط شاداب، امکانات تفریحی و رفاهی از جمله استخر و سالن ورزش، محیط‌های کاملا بهداشتی و … بوده که به لطف همکاری با بهترین پزشکان و روان درمانگران حوزه رفع اعتیاد، توانسته نرخ بالایی در ترک اعتیاد بدون بازگشت داشته باشد.

مراحل پذیرش برای ترک اعتیاد

در صورتیکه مایل هستید برای بازپروری به کمپ تمایلی مراجعه کرده و یا قصد دارید تا عزیزی را جهت پذیرش به کمپ اجباری ببرید، کافی است با شماره موبایل 09125034061 تماس گرفته تا مراحل اولیه‌ی پذیرش انجام شود. در این مسیر، کارشناسان ترک اعتیاد، ابتدا سوالاتی را در خصوص مددجو (سن، جنسیت، سلامت جسمانی و …) از شما خواهند پرسید و سپس سابقه‌ی اعتیاد (ماده مخدر، مدت زمان مصرف، میزان مصرف و …) را پرسیده و بهترین کمپ ترک اعتیاد را با توجه به ملاک‌های شما (نزدیکی مرکز، امکانات جانبی، هزینه و …) معرفی خواهند کرد.

در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به حضور همکاران مرکز در محل شما (برای انتقال مددجو به کمپ اجباری)، کافی است این موضوع را اطلاع داده تا همکاران بخش انتقال کمپ ترک اعتیاد مسیر سبز، هماهنگی‌های لازم را با شما انجام دهند. پس از این مرحله، مددجو به کمپ منتقل شده و فرآیند بازپروری شروع خواهد شد. بازپروری عموما در سه گام اصلی انجام شده که هر مرحله، تحت نظر متخصص مربوطه انجام می‌شود. گام اول شامل سم‌زدایی بوده که به معنای تسریع خروج ماده مخدر از بدن است. پس از آن، متخصص‌های مجموعه مراحل بازپروری جسمی را شروع کرده تا رفته رفته، وابستگی مددجو به ماده مخدر برطرف شود.

به لطف متدهای جدید ترک اعتیاد، پروسه‌ی حذف وابستگی جسمانی بدون درد و علائم خماری بوده و در صورت همکاری مددجو، این مرحله به خوبی پشت سر گذاشته خواهد شد. در گام بعدی، نوبت به بازپروری توان ذهنی مددجو است. از آنجاییکه اعتیاد عموما به دلیل بروز مشکلات دیگر در زندگی است، روان‌درمان‌گران با برگذاری جلسات متعدد روان‌درمانی (گروهی و انفرادی)، به مددجو کمک خواهند کرد تا با شناخت ریشه‌ای مشکلات و دلایل گرایش به مواد مخدر، این وابستگی را به شکل کاملی برطرف نمایند. به همین دلیل نیز ترک اعتیاد در مجموعه‌های مسیر سبز، عموما از مدل ترک بدون بازگشت بوده و می‌توان مطمئن بود که پس از گذراندن یک دوره‌ی کامل ترک اعتیاد در این مراکز، مددجو زندگی خود را کاملا پاک ادامه خواهد داد.

معرفی کمپ معتبر ترک اعتیاد در پرند و غرب تهران

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه