معرفی و ویژگی های کامپوزیت توکویاما چیست ؟

10 ماه پیش
معرفی و ویژگی های کامپوزیت توکویاما چیست ؟
   

امروزه کامپوزیت دندان ها به عنوان یک روش رایج برای درمان های زیبایی دندانپزشکی محسوب می شوند. کامپوزیت های دندانی توسط برند های مختلفی تولید می شوند و یکی از برند های کامپوزیت های محبوب در ایران کامپوزیت توکویاما ژاپن می باشد که امروز قصد داریم به معرفی و به بررسی آن بپردازیم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان نوعی درمان ترمیمی زیبایی در حوزه دندانپزشکی است که برای ترمیم کردن دندان های شکسته، پوسیدگی ، رفع ترک ، تغییر سایز، فرم و رنگ دندان مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت دندان در اصل نوعی خمیر است که از رزین تولید شده است و این ماده را روی دندان ها قرار می دهند و پس فرم دادن به آنها با استفاده از یک نوع اشعه آن را محکم می کنند.

در حال حاضر اکثر مردم علاقه دارند تا لبخندی زیبا را داشته باشند که این موضوع مستلزم این است که فرد دندان های سالم و منظم داشته باشد. زمانی که برای پر کردن حفره های موجود روی دندان ها نزد پزشک مراجعه می نمایید متوجه این موضوع می شوید که پزشک برای پر کردن آن از مواد خمیری شکل استفاده می کند. دندان پزشک این مواد خمیری را روی دندان ها قرار می دهد، این مواد خمیری توسط پزشک فرم داده می شوند و این مواد همرنگ دندان های شما هستند. همچنین در آخر پزشک برای تثبیت این مواد خمیری از یک نور آبی رنگ استفاده می کند تا مواد به صورت کامل خشک شود.

کامپوزیت دندان و کاربرد آن چیست؟

پزشک حفره های موجود روی دندان ها را طی مدت زمان یک ساعت به راحتی پر می کند. این حفره ها بر اثر پوسیدگی دندان ها ایجاد می شوند و بیماران برای ترمیم و درمان این عیوب از مواد خاصی استفاده می کنند. هرچند باید بدانید بهترین روش شناخته شده برای ترمیم و اصلاح طرح لبخند استفاده از ونیر یا همان کامپوزیت دندان است. برای ساخت این ماده جهت ترمیم دندان ها از گلاس، کوارتز و رزین استفاده می کنند. این مواد پس از این که روی دندان ها قرار گرفتند و مورد تابش نور آبی قرار می گیرند سفت و سخت می شوند. اکثریت آدم هایی که قصد ترمیم و اصلاح طرح لبخند خود را دارند از ونیر یا همان کامپوزیت دندان استفاده می کنند.

کامپوزیت توکویاما

کامپوزیت های دندان که توسط برند توکویاما تولید می شوند از محبوب ترین و معروف ترین کامپوزیت های ژاپنی هستند و دلیل محبوبیت این کامپوزیت ها نزد بیماران داشتن ویژگی های موثر و کاربردی است. این کامپوزیت ها طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به سمت خود جذب کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع کامپوزیت می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%aa-%d9%88%d9%86%db%8c%d8%b1/ ) دیدن فرمایید.

ویژگی های کامپوزیت توکویاما

 

معرفی و ویژگی های کامپوزیت توکویاما چیست ؟

مقاومت بالا در برابر ساییدگی

از مهم ترین ویژگی هایی که کامپوزیت های این برند دارا می باشند مقاومت بالا در برابر ساییدگی می باشد. باید بدانید که فشاری که دندان ها به یک دیگر وارد می کنند به حدی است که حتی موجب ساییدگی دندان های طبیعی می شود. کامپوزیت ها دارای استحکام خوبی هستند اما باز هم باید بدانید که در معرض سایش هستند اما این برند تولید کننده کامپوزیت های خود را با افزایش کیفیت در برابر ساییدگی مقاوم ساخته است.

داشتن مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ و لکه

در صورتی که کامپوزیتی که نصب کرده اید در برابر تغییر رنگ مقاومت نداشته باشد پس از مدتی در اثر مصرف مواد غذایی تغییر رنگ می دهد.  این موضوع به این معناست که کامپوزیت ها زیبایی خود را از دست می دهند. این برند ژاپنی کامپوزیت های خود را در برابر تغییر رنگ مقاوم ساخته است.

پولیش پذیری بالا

این کامپوزیت ها طوری طراحی شده اند که دارای قابلیت پولیش پذیری بالایی هستند که اگر کامپوزیت ها طی مرور زمان تغییر رنگ دهند با استفاده از پولیش به رنگ اولیه خود باز می گردند.

دارای طیف رنگ متنوع و گسترده

این برند در زمینه تولید کامپوزیت دندان دارای فعالیت گسترده ای می باشد از همین جهت تلاش کرده است که تمام طیف های رنگی مورد نیاز جهت درمان به این روش را ارائه دهد. به همین دلیل دندانپزشک و بیمار می توانند به راحتی رنگ کامپوزیت مورد علاقه و مناسب خود را انتخاب کنند.

داشتن جلوه های مناسب با دندان های طبیعی

یکی از بهترین ویژگی هایی که کامپوزیت هایی که توسط برند توکویاما تولید می شوند، دارند دارا بودن ظاهری مانند دندان های طبیعی است. این ویژگی ها باعث این می شوند که کسی متوجه استفاده از کامپوزیت ها روی دندان های شما نشود.

دوام و ماندگاری بالا

این برند ژاپنی  کامپوزیت های خود را با کیفیت و دوام بالا تولید و عرضه می نماید تا بیماران محصولات این شرکت را برای سال های طولانی مورد استفاده قرار دهند.  این موضوع باعث می شود که دیگر نگران شکستن ناگهانی کامپوزیت های دندان خود نباشید.

علت تفاوت قیمت کامپوزیت ها

کامپوزیت دندان از پر تقاضا ترین روش های ترمیم دندان است که در کلینیک های دندانپزشکی مختلف دارای هزینه درمان متفاوت می باشد. باید بدانید که مسلما هر نوع از خدمات دندانپزشکی یک تعرفه خاص را دارا می باشند که این تعرفه ها با توجه مهارت دندان پزشک، کیفیت مواد مورد استفاده قرار گرفته و همچنین برند مورد استفاده افزایش پیدا می کند. برای مثال اگر خدمات دندانپزشکی خود را در کلینیکی مجهز و بروز و همچنین تحت نظر پزشکی ماهر انجام دهید هزینه درمان شما بالا تر خواهد بود.

پرسش و پاسخ کامپوزیت توکویاما

کامپوزیت دندان توکویاما چند سال عمر دارد؟

کامپوزیت دندان توکویاما نیازمند مراقبت ها و رعایت برخی نکات است که اگر این موارد به خوبی رعایت و اجرا شوند طول عمر این کامپوزیت ها به 5 الی 10 سال خواهد رسید.

آیا کامپوزیت دندان توکویاما دائمی است؟

کامپوزیت های دندان همانطور که بیان کردیم دارای طول عمر بین 5 الی 10 سال هستند و بر اساس میزان مراقبت این موضوع متغییر است از همین جهت کامپوزیت ها را یک درمان دائمی نمی شناسند.

کامپوزیت دندان در چند جلسه انجام می شود؟

اگر فرد بیمار دارای مشکلات دیگر روی دندان های خود باشد باید ابتدا آنها را رفع و درمان کند و در صورت نبودن مشکلات دیگر کامپوزیت دندان در یک جلسه اجرا و نصب می شود.

آیا کامپوزیت دندان قابل ترمیم می باشد؟

کامپوزیت ها طی مراقبت های نا درست ممکن است دچار لب پریدگی، ترک و حتی کستگی شوند. این مشکلات ایجاد شده قابل ترمیم هستند اما پیش از آن باید پزشک کامپوزیت ها را مورد معاینه قرار دهد تا مشخص شود مشکل ایجاد شده قابل ترمیم است یا خیر.

آیا کامپوزیت دندان دارای درد می باشد؟

در صورتی که برای اجرا و نصب کامپوزیت روی دندان های خود نزد پزشکی ماهر مراجعه کرده باشد وهمچنین دندان های شما نیاز به تراشیده شدن برای نصب نداشته باشند، کامپوزیت دندان با درد همراه نخواهد بود.

آیا کامپوزیت دندان موجب پوسیدگی دندان ها می شود؟

در صورتی که دندان پزشک دندان های شما را به خوبی مورد ترمیم قرار داده باشد و کامپوزیت ها به خوبی روی دندان ها قرار گرفته باشند دندان های طبیعی فرد دچار پوسیدگی نخواهد شد. همچنین برای جلوگیری از پوسیده شدن دندان های طبیعی نیاز است که نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنید.

منبع : کامپوزیت دندان، tokuyama

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه