راهنمای جامع خرید چمن مصنوعی

7 ماه پیش
راهنمای جامع خرید چمن مصنوعی
   

چمن مصنوعی می تواند انتخابی بسیار هوشمندانه و جذاب برای فضاهای مختلف به شمار آید و این موضوع باعث شده است در طراحی داخلی و بیرونی خانه ها، فضاهای اداری، تجاری و… بیشتر شاهد این کفپوش جذاب باشیم. این کفپوش در صورتی که به درستی انتخاب شده باشد بیشترین کاربرد و همچنین دوام و ماندگاری را خواهد داشت.

 

اگر شما نیز به دنبال راهنمای خرید چمن مصنوعی برای منزل هستید توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید. چرا که در این مطلب با راهنمای جامع خرید چمن مصنوعی در خدمت شما عزیزان هستیم:

در زمان خرید چمن مصنوعی به چه نکاتی توجه کنیم؟

مزایای متعدد چمن مصنوعی از جمله جذب بوی نامطبوع به کمک چمن مصنوعی باعث شده است که این روزها این کفپوش طرفداران بسیاری داشته باشد. اما برای انتخاب بهترین چمن مصنوعی نیاز است که در زمان خرید این محصول فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید. برخی از مهم ترین فاکتورهای خرید چمن مصنوعی عبارتند از:

ارتفاع چمن مصنوعی

با توجه به کاربردهای متنوع چمن مصنوعی، این محصول در ارتفاعات مختلف ساخته می شود. چمن مصنوعی تیغه بلند با ارتفاع 30 تا 37 میلی متر یکی از شبیه ترین انواع چمن مصنوعی به چمن های طبیعی است که می توان از آن برای محیط های پرتردد استفاده نمود. لازم به ذکر است که هر چه الیاف چمن مصنوعی موردنظر بزرگ تر باشد این محصول گران تر خواهد بود و به همین دلیل یکی از راه های خرید چمن مصنوعی ارزان برای طراحی باغ، حیاط، روف گاردن و… استفاده از چمن مصنوعی با الیاف کوتاه تر است.

بکینگ چمن مصنوعی

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید در زمان خرید چمن مصنوعی به آن توجه شود بکینگ این کفپوش است. هر چه بکینگ چمن مصنوعی بهتر باشد دوام این محصول نیز بیشتر خواهد بود. برای همین توصیه می شود حتماً به سراغ بکینگ هایی از جنس لاتکس و رزین بروید که ضخامت بیشتری دارند. در واقع بخش بکینگ یک لایه پلاستیکی و منعطف است که از چمن در برابر آسیب های احتمالی مراقبت خواهد نمود و مانع از هم گسیختگی تیغه های چمن می شود.

تراکم چمن مصنوعی

منظور از تراکم چمن مصنوعی، فشردگی و پر بودن نخ بافت آن است. هر چه چمن مصنوعی تراکم بیشتری داشته باشد کیفیت آن نیز افزایش پیدا خواهد نمود و می توان روی آن برای فضاهای پر رفت و آمد حساب باز کرد.

پس حتماً در زمان مراجعه به بزرگترین تولید کننده گرین وال مصنوعی درخواست یک چمن مصنوعی پرتراکم را داشته باشید چرا که نمونه های کم تراکم خیلی زود بر اثر تردد و پاخوردگی فرسوده می شوند. میزان فشردگی و حجم بالاتر همچنین نقش موثری در ایستایی تیغه های چمن خواهد داشت. برای پی بردن به میزان فشردگی یک چمن مصنوعی نیاز است که تعداد گره های موجود در یک متر مربع را بررسی نمایید.

رنگ چمن مصنوعی

چمن های مصنوعی تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و برخلاف تصور خیلی از افراد تنها در یک رنگ عرضه نمی شوند. برخی از چمن های مصنوعی خیلی سبز هستند و این موضوع ممکن است باعث غیرطبیعی به نظر رسیدن این چمن ها شود. در هر حال انتخاب رنگ چمن مصنوعی انتخابی سلیقه ای است و شما حتی برای فضای بازی کودکان می توانید از چمن مصنوعی رنگی استفاده کنید.

زیرپایه چمن مصنوعی

منظور از زیرپایه در واقع موادی است که به عنوان پایه چمن مصنوعی مورداستفاده قرار می گیرد. شما می توانید از سنگدانه یا ماسه برای زیرپایه چمن مصنوعی استفاده نمایید. برای استفاده خانگی معمولاً از زیرپایه سنگدانه استفاده می شود و برخی از نصاب ها نیز تنها از ماسه استفاده می کنند. به طور کلی نوع زیرسازی تاثیر بسیار بالایی در کیفیت و دوام چمن مصنوعی خواهد داشت و باید به درستی انجام شود.

بهترین حالت زیرسازی، استفاده از لایه ای از ماسه فشرده، گرانیت تجزیه شده، سنگ های رودخانه ای و شن است و باید برای سیستم دفع فاضلاب باید زهکشی مناسبی انجام شود. همچنین حتماً از فروشنده بخواهید که براساس محل نصب، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد.

جنس چمن مصنوعی

جنس چمن های مصنوعی را نیز حتماً در زمان خرید این محصول در نظر داشته باشید. به طور کلی برای تهیه چمن ها از جنس پلی اتیلن، پلی پروپیلن و نایلون استفاده می شود. در بین انواع چمن مصنوعی، نمونه هایی که از جنس پلی اتیلن هستند معمولا دارای دوام و زیبایی بیشترین هستند. این چمن ها همچنین از نظر اقتصادی نیز به صرفه هستند. اما برای آن که ماندگاری خوبی داشته باشند باید به خوبی از آن ها مراقبت شود. این چمن ها بیشترین استفاده را دارند.

حرف آخر

چمن مصنوعی در صورتی که دوام خوبی داشته و متناسب با فضای موردنظر خریداری شده باشد بهترین کفپوش برای هر فضایی به شمار می آید. شما می توانید با نکاتی که در این مطلب به آن ها اشاره شد بهترین چمن مصنوعی را از یک فروشگاه معتبر و بزرگ عرضه کننده چمن مصنوعی تهیه نمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه