وابستگی عاطفی زنان و احتیاط بیش از حد آنان در تعاملات

وابستگی عاطفی زنان و احتیاط
   

وابستگی عاطفی زنان و احتیاط بیش از حد آنان در تعاملات با شریکشان باعث می شود که زندگی برایشان سخت تر شود. زیرا همش مراقبت رفتارهای خود با شریکشان خواهند بود و بسیار محتاط در همه چیز عمل می کنند و خود این باعث دور شدن دو نفر از هم می شود.

بسیاری از خانم ها آنقدر که به توجه همسر خود وابسته می شود که رابطه خود با همسر را دچار اختلال می کند. که همه اینها ریشه در تربیت والدین او دارد که او را مستقل بار نیورده اند. و به همین دلیل پس از ازدواج وابستگی عاطفی شدید به همسر خود پیدا می کنند.

| وابستگی عاطفی زنان و احتیاط | وابستگی و احتیاط | وابستگی زنان و احتیاط آنان در تعاملات| 

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

انواع وابستگی عاطفی زنان و احتیاط آنها در تعاملات

۱-حضور فیزیکی

ازدواج از جمله مرتبط به همبستگی فیزیکی است. شوهر غیر منطقی ممکن است فکر کند که همسرش حضور او را درخواست نمی کند زیرا به او نیاز ندارد. به این دلیل که او برای غذا خوردن, خوابیدن, تماشای فیلم تنهایی این کار ها را انجام می دهد همسر این فکر را میکند. اما در اصل او فکر می کند امکان دارد که از طرف همسرش رد شود نهایی این کارها را انجام میدهد.

۲-احساس پشتیبانی

تمام زنها همسر خود را از لحاظ اینکه پشتیبانی می کند آنها را به او وابسته است.گاهی اوقات شوهر از لحاط جسمی حضور دارد, اما ارتباط عاطفی ندارد. اما زن او به همسرش وابسته می شود زیرا خانوم ها از این نظر احساسی تر هستند.

۳-پشتیبانی معنوی

۴- پشتیبانی مالی

چه چیزهایی از وابستگی عاطفی زنان و احتیاط در تعملاتشان می کاهد؟

این وابستگی بیش از حدی که خانوم ها به همسرانشان پیدا می کنند بیشتر در اختلال شخصیت آنها نهفته است. که بسیاری از این افراد از این اختلال شخصیت خود آگاهی ندارند . که این وابستگی انواع مختلفی نسبت به هر فردی دارد.

ارتباط مناسب با همسر خود داشتن باعث می شود از این وابستگی کم شود و احتیاط ها در این موضوع کاهش یابد. هرچند آقایان باید بیشترین وقتشان را بعد از ازدواج با همسرشان بگذرانند, اما یه زمانهایی هم باید تنها برای خود سپری کنند. باید به حدی دو طرف رابطه خوب و قابل اعتمادی با هم داشته باشند که این تنها وقت گذراندن نباید باعث ترس خانوم ها برای از دست دادن همسرشان شود.

افزایش اعتماد به نفس در خانوم ها هم از وابستگی عاطفی زنان و احتیاط می کاهد.

وابستگی عاطفی زنان و احتیاط

هر دو نفری که با هم زندگی می کنند ناخودآگاه به هم وابسته می شوند, اما این وابستگی باید منطقی باشد. برای این که زن خیلی به همسرش وابسته نشود مقداری هم به عملکردهای شوهر بستگی دارد. شوهر خانوم باید در یکسری از موارد کارها را به خانومش بسپارد تا او اعتماد به نفس لازم را برای انجام کارها به دست آورد و حس اعتماد به نفس او افزایش یابد.

اعتماد بین زوج ها هم از این وابستگی .و احتیاط بین آنها می کاهد. خیلی از خانم ها از همسرشان می خواهند که ۲۴ ساعته در کنارشان باشند زیرا شک دارند که نکند همسرش دور از چشمش به جایی نامناسب برود یا فرد دیگری را به جای او جایگزین کند.

مهمترین چیز در تعاملات زوج همین اعتماد بین هم است که بسیاری از مشکلات زناشویی را برطرف می کند.

دلایل اصلی وابستگی عاطفی زنان و احتیاط آنان در رابطه

۱- حس عذاب وجدان, از دلایلی است که باعث می شود که خانم ها در عین اینکه خیلی وابسته به شریکشان هستند از اینکه با او رابطه برقرار کنند حس عذاب وجدان می کنند. بعضی اوقات آنقدر خانومی به کسی که دوست یا آشنا می شود وابسته می شود که نمی تواند رابطه اس را با او تمام کند, و حاضر است یک عمر در این رابطه بسوزد اما نمیتواند از طرف جداشود.

سایت زندگی ما بهترین راه برای مشاوره شما خانوم های عزیز می باشد که در یک رابطه گیر کرده اید و به دلیل وابستگی تان نمی توانید آن رابطه را تمام کنید. این مرکز مشاوره به صورت تلفنی بوده و به شما راهنمایی های لازم را در خصوص مشکلاتتان می کند.

۲- حس ترس از دست دادن شریک و تنها شدن, این دومین دلیل وابستگی عاطفی زنان و احتیاط آنان در تعاملاتشان است.  خیلی از خانوم ها فکر می کنند که اگر فردی را ترک کنند دیگر به غیر از او هیچ کسی را ندارند و تا آخر عمر تنها می شوند. برای یافتن راه حل مناسب برای این موضوع شما دو راه حل دارید: اول اینکه باید بدانید که کار ساده ای است و نباید از آن بترسید. دوم اینکه این توانایی را در خود ببینید که شما می توانید و بعد از جدایی افکار و ذهن خود را با دوستان و خانواده تان درگیر کنید تا این موضوع برایتان خیلی سخت نباشد.

وابستگی عاطفی زنان و احتیاط

سایت زندگی ما بهترین مشاوره ها را در این خصوص به شما می دهد تا بهترین راه حل را برای این موضوع بیابید و مشکلات روحی در این زمینه پیدا نکنید.

۳- سومین دلیل این وابستگی عاطفی زنان و احتیاط, احساسات بیش از حد خانوم ها است. بعضی اوقات خانوم ها خیلی زیاد شیفته فرد مقابل می شوند به طوری که اگر خطایی هم از طرف ببینند دیگر نمی توانند آن را ترک کنند. و امکان دارد که این احساسات بیش از اندازه کار دستتان بدهد و وارد یک رابطه ناسالم شوید که ممکن است زندگیتان را به خطر بندازد.

ارتباط با ما

سایت زندگی ما به صورت تلفنی بوده و به شما کمک می کند تا با صحبت کردن با مشاوران این مرکز بتوانید بهترین تصمیم ها را برای زندگیتان بگیرید. این مرکز مشاوره با استفاده از متخصصان مجرب در خدمت شماست تا بهترین مشاوره هارا در خصوص هر مشکلی که دارید به شما بدهد.

سایت زندگی ما همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل پاسخ گوی شماست . تماس با این مرکز با شماره zendeghima.ir می باشد.

به دلیل مقدور بودن مشاوره تلفنی با این مرکز بسیاری از مشکلات از سر راه شما برداشته می شود و دیگر لازم نیست که در این ترافیک و شلوغی به مطب ها مراجعه کنید و فقط کافیست با یک تماس مشکل خود را برطرف نمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه