آشنایی با سندروم اردک و نشانه های آن

سندروم اردک
   

سندروم اردک یک مشکل روانشناختی رایج در میان جوانان و دانش آموزان است که به طور گسترده ای گسترش یافته است. ما همچنین این بیماری را با جزئیات بیشتری معرفی می کنیم. با وجود اینکه سندروم اردک به عنوان یک اختلال روانی رسمی در نظر گرفته نمی شود، به طور گسترده ای در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیلان مشاهده می شود. در ادامه به نشانه ها و علت این بیماری اشاره خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

  • علائم ظاهری

در این بیماری روحی، فرد کاملا آرام به نظر می رسد، اما در واقع تلاش می کنند با مشکلات زندگی خود کنار بیایند. مشترکین برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانند به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمایند و از خدمات برترین مشاوران بهره مند شوند همچنین این مرکز در ایام تعطیل نیز خدمات ارائه می کند و عزیزان می توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب اقدام به برقراری ارتباط نمایند.

سندروم اردک

بررسی نام گذاری سندروم اردک

هنگامی که اردک در آب شناور می شود، به نظر می رسد آرام است، اما به سرعت با پای خود در تلاش برای در آب ماندن است، مردم با سندروم اردک نیز ظاهرا آرام و خوشحال هستند، اما در داخل برای حفظ این لذت و صلح تلاش زیادی می کنند. دلیل انتخاب نام این سندرم برای این بیماری شباهت زیاد آن با اردک است. به نظر می رسد سندرم اردک به مشکلات جدی روحی روانی مانند افسردگی و اضطراب در نهایت می انجامد و مرحله اول این بیماری ها که معمولا در پاسخ به اضطراب رخ می دهد، پیش می آید. با این حال، سندروم اردک باید جدی گرفته شود و به سرعت باید درمان شود.

فرد مبتلا به سندروم اردک سعی می کند خود را کاملا خوشحال نشان دهد، بیرون فرد کاملا آرام و خوشحال است، اما در داخل فرد آرام نیست.

شناخت علت سندروم اردک

برخی از عوامل خطر، از جمله تجربیات فردی در مدرسه و دانشگاه، به نظر می رسد که منجر به سندرم اردک می شود.

از جمله این عوامل خطر:

  • یکی برای اولین بار از خانواده اش دور می شود.
  • مطالعات علمی و مسائل اضافی در مقطع دبیرستان به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
  • فشار اجتماعی با حضور یک نفر در دانشگاه افزایش می یابد.

فاکتورهایی که خطر سندروم اردک را در خانواده افزایش می دهد. عبارتند از:

  • تشویق به رقابت بیشتر
  • کمال گرایی بیش از حد
  • حمایت و محافظت بیش از حد خانواده از کودک، به عنوان یک نتیجه که سبب نا امیدی او می شود.

بررسی سندرم اردک با سایر بیماری روحی

مثل بسیاری از بیماری ها و شرایط روحی، افسردگی و اضطراب ناشی از سندرم اردک همیشه دلیل خاصی ندارد.

افراد مبتلا به این بیماری اغلب عوامل بیولوژیکی، روحی و محیطی دارند.

از لحاظ بیولوژیکی، افسردگی، اضطراب و احتمالا سندروم اردک با برخی از اختلالات در انتقال دهنده های عصبی همراه است که بخشی از مغز را کوچک می کند و فعالیت های دیگر را در بدن افزایش می دهد.

  • مشاوره

هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات لازم در این خصوص از طریق تلفن ثابت با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و مشاوره با کیفیت تلفنی را از برترین مشاوران کشور تجربه کنند جهت برقراری ارتباط نیازی به گرفتن کد یا زدن صفر نیست پس از سراسر نقاط ایران می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی آنلاین و تلفنی اقدام فرمائید. مشاوران در تمام طول روز و ایام هفته پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

بررسی سندروم اردک در مردان و زنان

به طور کلی، زنان بیشتر احتمال دارد که سندرم اردک و سایر اختلالات اضطرابی نسبت به مردان داشته باشند که به نظر می رسد به دلیل تفاوت های بیولوژیکی میان مردان و زنان و همچنین تفاوت در درمان میان مردان و زنان با مسائل و مشکلات دیگر است. به نظر می رسد که بخشی از مشکل به ارث برده می شود و کسانی که والدین مضطرب یا افسرده دارند بیشتر احتمال دارد که این اختلال را از دیگران تجربه کنند.

عوامل موثر در مشکلات روحی

عوامل موثر بر بیماری روحی و افسردگی، از جمله سندروم اردک، عبارتند از:

  • کمال گرایی
  • اعتماد به نفس پایین
  • تصور منفی از بدن
  • انتقاد بیش از حد خود
  • احساسات یاس در مقابله با وقایع منفی
مقالات پیشنهادی مجیب

افراد مبتلا به اختلالاتی نظیر اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) یا مشکلات شناختی یا یادگیری بیشتر در معرض خطر افسردگی، اضطراب و سندروم اردک بیشتر از دیگران قرار دارند. کاربران گرامی و مشترکین می توانند به صورت تلفنی و آنلاین با برترین مشاوران و روانشناسان کشور ارتباط برقرار نمایند برای این کار کافی است از تلفن ثابت بدون گرفتن کد و زدن صفر شماره ای که در پایان مقاله درج شده است را شماره گیری نمانید. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سندرم اردک می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل نسبت به دریافت مشاوره از سایت زندگی ما اقدام فرمائید.

سندروم اردک

معرفی نشانه های سندروم اردک

با توجه به ماهیت غیر رسمی این بیماری، هیچ روش رسمی تشخیصی برای سندرم اردک وجود ندارد. نشانه های بیماری نیز بسیار روشن نیست. همانطور که قبلا ذکر شد، فرد مبتلا به سندروم اردک سعی می کند خود را کاملا خوشحال نشان دهد، بیرون فرد کاملا آرام و خوشحال است، اما در داخل فرد آرام نیست. نمونه هایی از این جوانان هستند که دائما تصاویر خود را از لحظات شاد در دنیای مجازی به اشتراک می گذارند، در حالی که ممکن است در واقع واقعیت نداشته باشد.

هموطنان گرامی و عزیزانی که می خواهند مشاوره تلفنی با برترین و بهترین مشاوران و روانشناسان کشور داشته باشند می توانند به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب ارتباط برقرار نمایند. لازم به ذکر است که مشاوران در ایام تعطیل نیز پاسخگوی کاربران گرام هستند و می توانید مشاوره با کیفیت تلفنی را از آن ها دریافت نمائید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سندروم اردک کافی است شماره زیر را بدون گرفتن کد و زدن صفر شماره گیری نمائید. این کار از سراسر ایران امکان پذیر است. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه