شخصیت شناسی از روی کفش افراد

شخصیت شناسی از روی کفش
   

شخصیت شناسی از روی کفش یکی دیگر از راه های شناسایی شخصیت افراد است. حتما شنیده اید و می دانید که شخصیت افراد از مدل مو، سبک و سیاق پوشش، طرز راه رفتن، و شیوه حرف زدنشان قابل تشخیص است.

می توان با توجه به مدل موی افراد شخصیت شان را تحلیل کرد و از طرز راه رفتنشان ریزه کاری های شخصیتشان را کشف کرد. اما آنچه که عجیب است متخصصان حوزه روانشناسی معتقدند تشخیص شخصیت و بهتر بگوییم شخصیت شناسی محدود به موارد فوق نمی شود.

به باور متخصصان روانشناسی شخصیت افراد با توجه به مدل کفششان نیز قابل تشخیص است. می توان با توجه به کفش افراد در مورد شخصیتشان اظهار نظر کرد. طبق تحقیقاتی که در زمینه شخصیت شناسی صورت گرفته است می توان با قاطعیت ادعا کرد که شخصیت افراد با کمک مدل کفششان قابل تبیین است. در این مقاله شخصیت شناسی از روی کفش افراد را ارائه خواهیم کرد.

شخصیت شناسی از روی کفش

کریستین کراندال، یکی از مشهورترین اساتید روانشناسی اجتماعی می گوید: “هیچ کس در مورد این که شخصیت افراد از حالت صورت، سر، بدن، و مدل مو قابل تحلیل است شکی ندارد. اما جالب است بدانید که بعضی از انواع پوشاک مانند کفش نیز در شخصیت شناسی موثر و گره گشا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شخصیت شناسی از روی کفش می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

شواهد و یافته های علمی حاکی از آن است که شکل و مدل، قیمت، رنگ و طرح ظاهری کفش می تواند راهی برای تشخیص ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی افراد باشد. چه مدل کفشی می پوشید؟ کفش هایتان کثیف است یا به تمیز بودن کفش هایتان اهمیت می دهید؟ کفش پاشنه بلند، رسمی یا اسپرت به پا دارید؟ کفش هایتان نو است یا کفش قدیمی به پا دارید؟!

کفش، راهی نوین برای شخصیت شناسی

طی پژوهشی که در یکی از دانشگاه های تگزاس صورت گرفت ۶۳ دانشجو، ۲۰۸ جفت کفش را بررسی کرده و با توجه به کفش ها شخصیت صاحبانشان را پیش بینی کردند. نتایج بسیار جالبی به دست آمد، تقریبا ۹۰ درصد خصوصیات و ویژگی های صاحبان کفش ها را درست پیش بینی کردند. صاحبان کفش به طور داوطلبانه در پژوهش حضور یافته بودند. آن ها پرسشنامه های تست شخصیت را قبل از حضور در تحقیق پر کرده بودند و کفش هایی را که بیشتر به پا می کردند را به پژوهشگران تحویل دادند.

شواهد و یافته های علمی حاکی از آن است که شکل و مدل، قیمت، رنگ و طرح ظاهری کفش می تواند راهی برای تشخیص ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی افراد باشد.

پژوهشگران از شرکت کنند خواستند که پس از نگاه کردن به کفش ها در مورد سن، جنسیت، موقعیت و جایگاه اجتماعی صاحبان آن ها را پیش بینی کنند. خصوصیات و ویژگی های شخصیتی برون گرایی و درون گرایی، آزادی خواهی یا محافظه کاری، ثبات احساسات، سازگاری و وجدان مد نظر پژوهشگران بود. با توجه به این که کفش ها یکسان نیستند و ظاهر، کارایی و قیمت و برند کفش ها متفاوت است لذا منطقی است اگر بگوییم هر کفشی حامل اطلاعات خاصی راجع به شخصیت افراد می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شخصیت شناسی از روی کفش می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

شخصیت شناسی از روی کفش

کفش های ساقدار: افرادی که سرد و بی احساس به نظر می رسند

شواهد نشان می دهد افرادی که علاقه زیادی به پوشیدن کفش ساقدار دارند اکثرا روحیه سرد و خشکی دارند. آن ها معمولا درون گرا هستند و با کسی حرف نمی زنند. آن ها تمایل زیادی به دور بودن از جمع و اجتماع دارند. افرادی که کفش ساقدار می پوشند افرادی منزوی و گوشه گیرند. آن ها ثبات عاطفی ندارند و روحیه تهاجمی شان مشهود و ملموس است. به باور دکتر کراندل فردی که کفش ساقدار به پا دارد فردی است که پتانسیل قانون شکنی را دارد. افرادی با چنین کفشی، هیچ تلاشی نمی کنند که با اقبال سایرین روبرو شوند.

کفش شیک مطابق با مد روز: افرادی که از کار گروهی فراری اند

افرادی که کفش های شیک و مد روز را می خرند احتمالا درآمد بالایی دارند و جزو طبقه مرفه جامعه محسوب می شوند. آن ها احتمالا افراد مغروری هستند و به خاطر غرورشان کمتر مورد اقبال جمع قرار می گیرند. البته خودشان هم آنچنان که باید تمایلی به حضور در کارهای تیمی ندارند و کار انفرادی را بر همکاری های دو یا چند نفره ترجیح می دهند. بی انصافی است اگر محاسن این دسته از افراد را ذکر نکنیم. آن ها حس وظیفه شناسی شان بسیار قوی است و هیچ گاه زیر بار مسئولیت های سنگین شانه خالی نمی کنند.

کفش ساده و معمولی: افرادی آرام و ساده زیست

آن دسته از افرادی که به کفش ساده علاقه دارند از قشر متوسط جامعه هستند. آن ها از هیچ گروه سیاسی خاصی تبعیت یا طرفداری نمی کنند و دیدگاه سیاسی خاصی ندارند. این گروه از افراد، ویژگی شخصیتی ویژه ای ندارند. شخصیت افرادی که کفش ساده به پا دارند بسیار آرام و ساده است. آن ها سعی می کنند شخصیت محترم و قابل قبولی داشته باشند.

مقالات پیشنهادی مجیب

کفش رنگی و اصطلاحا جیغ: افرادی پرجنب و جوش و فعال

افرادی که کفش های رنگی به پا دارند افرادی پر جنب و جوش و فعال هستند. این گروه از افراد ثبات احساسی داشته و در مواقع اضطراری، بر استرسشان غلبه می کنند. تاثیر استرس و اضطراب بر این افراد نسبت به سایر افراد کمتر است. باید توجه داشت که کفش شاد دلیل بر شاد بودن فرد نیست.

کفش های عجیب و غریب: افرادی خونسرد و آرام

شخصیت شناسی از روی کفش

کفش هایی که عجیب و البته ناراحت کننده به نظر می رسند مانند کفش های پاشنه بلند، معمولا توسط افراد خونسرد و آرام انتخاب و خریداری می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شخصیت شناسی از روی کفش می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

کفش های قدیمی: افرادی سرد ولی وظیفه شناس و مسئولیت پذیر

آن دسته از افرادی که به کفش های کهنه و قدیمی علاقه دارند یا بهتر بگوییم کفش های کهنه و قدیمی به پا دارند، ثبات شخصیتی بسیار بالایی دارند. آن ها بسیار وظیفه شناس و مسئولیت پذیرند. سردمزاجی و روحیه خشن از دیگر ویژگی های این گروه است.

باید دقت داشته باشید که شخصیت افراد همیشه با توجه به کفش یا مدل مو و غیره قابل تشخیص نیست و همیشه استثناء وجود دارد. لذا توصیه می شود برای شخصیت شناسی از متدهای دقیق علمی استفاده کرده و با یک مشاور متبحر مشورت کنید.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه