آیا رازداری برای سلامت بدن خطرناک است؟

خطرات رازداری برای سلامت بدن
   

در این بخش به بررسی خطرات رازداری برای سلامت بدن صحبت می کنیم. پس لازم است بدانید، در حالی که همه ما به رازداری افراد به عنوان یک ویژگی بسیار مثبت و ویژه از لحاظ اخلاقی یاد می کنیم، باید بدانید که این ویژگی می تواند سلامتی فرد را به خطر بیاندازد. هر چه راز و اسرار بیشتری در قلب نگهداری شود مهم تر و با ارزش تر باشد، به همان اندازه بیشتر خطرناک است.

  • نظر متخصصان مغز

باور کنید، این کلمات بی اساس نیستند. متخصصان مغز و اعصاب گفته اند که از نظر بیولوژیکی بسیار بهتر است افراد رازهای خود را برملا سازند یا دست‌کم رازدار دیگران نشوند. دلیل این است که آنها در مکان های اشتباه ذهن ذخیره می شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به صورت همه روزه با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات برترین مشاوران کشور به صورت تلفنی و آنلاین بهره مند شوید.

خطرات رازداری برای سلامت بدن

بررسی خطرات رازداری برای سلامت بدن

کورتکس (پوسته مغز)، به ویژه در پاسخ های عاطفی، نمی تواند حقیقت را بیان کند. این منطق، منطقی سیگنال ها را به دیگر قسمت های مغز می فرستد تا اطلاعات را به اشتراک بگذارند تا به بخش های مهم مغز مثل بخش یادگیری منتقل شوند. اگر اسرار را در قلب خود نگه دارید، به این قاعده اجازه نخواهید داد تا راه طبیعی را پیروی کند که سبب ایجاد استرس کورتکس می شود.

صرف نظر از خطرات، محرمانگی و رازداری یک جنبه از شخصیت انسان است. اما هنگامی که خطرات این حریم خصوصی را درک می کنید، این بهترین و منطقی ترین راه برای آشکار کردن آنها است.

  • تاثیرات داشتن راز

به عنوان مثال برای خطرات رازداری برای سلامت بدن می توان گفت، هنگامی که شما یک راز دارید، جلوی دایره مداری چرخشی مغز، اسرارهایی را که نباید نشان داد را نیروهای تهاجمی و منفی تصور می کنند.

این اختلال مغزی تأثیر مستقیم بر مسائلی مانند:

  • تصمیم گیری
  • افکار پیچیده
  • حقه بازی
  • فریب دادن

همه اینها منجر به فشارهای عاطفی سنگین و پیچیده در فرد می شود.

تاثیرات کورتکس در رازداری برای سلامت بدن

به عبارت دیگر، اگر کورتکس قشر مغزی زودرس بروز کند، به این معناست که این  راز محرمانه را به دست می آورد، این فشار باعث می شود که مغز، بدن را به هورمون استرس مجبور کند. در نتیجه، فرد به طور مداوم در اضطراب و یا ترس است. اگر این واکنش ها پایدار باشند، می توانند اثرات نامطلوب داشته باشند.

  • فکر کردن به راز در قلب

تاثیر رازداری برای سلامت بدن اینگونه است که هنگامی که یک فرد عمیقا در مورد راز قلبش فکر می کند، هورمون استرس مانند:

  • کورتیزول
  • حافظه
  • فشار خون
  • معده
  • روده
  • سوخت و ساز بدن

را تحت تاثیر منفی قرار می دهد و سلامت بدن او را به خطر می اندازد. این هورمون ها همچنین حاوی ضد آدرنالین هستند که می توانند بخشی از مغز را که مسئول کنترل پاسخ های بدن و توجه بدن است را از بین ببرد. برای دریافت اطلاعات لازم در این رابطه می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس بگیرید و از خدمات آن ها در تمام ایام هفته، حتی روزهای تعطیل بهره مند شوید.

انواع رازداری برای سلامت بدن

هر چه راز بزرگتر است یا اهمیت آن برای افشای آن به شما، تنش ها و تناقضات مغز را بیشتر و بیشتر می کند و باعث خشم، استرس و اضطراب می شود. این بر خواب فرد تاثیر می گذارد که منجر به تغییر سریع خلق و خوی می شود و فرد آرامش و کنترل خود را از دست می دهد. این امر حتی می تواند باعث مشکلاتی در یادگیری و حافظه شود. ترشح کورتیزول بیش از حد و رازداری برای سلامت بدن می تواند باعث بیماری های دیگر مانند افزایش یا کاهش اشتها و یا عملکرد نامناسب دستگاه گوارش بدن شود. افزایش ترشح کورتیزول در بدن می تواند منجر به تضعیف سیستم ایمنی، پوکی استخوان، افزایش فشار خون و از دست رفتن کلاژن در پوست شود. ریزش کلاژن باعث ایجاد چین و چروک های اضافی و از دست دادن کشش پوست می شود.

چگونگی برخورد با خطرات رازداری برای سلامت بدن

صرف نظر از خطرات، محرمانگی و رازداری یک جنبه از شخصیت انسان است. اما هنگامی که خطرات این حریم خصوصی را درک می کنید، این بهترین و منطقی ترین راه برای آشکار کردن آنها است. البته گاهی ممکن است فاش کردن یک راز دردناک تر از نگه داشتن آن در دل باشد و اثرات منفی دیگری داشته باشد.

این به منطق فرد و شناخت بستگی دارد.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • انواع راز های مختلف

البته لازم به ذکر است که خطرات رازداری برای سلامت بدن نیزقابل درمان است. برخی از چیزهایی که ما نمی خواهیم بگوییم، بسیار عادی و دلپذیر است: درست مثل آنچه که ما می خواهیم برای تولد همسرمان انجام دهیم. یا سبد خریدی که برای فرد مورد علاقه خود خریداری کردید. این اسرار به هیچ کس آسیب نمی رساند و سلامت هر کسی را به خطر نمی اندازد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از برترین مشاوران با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس بگیرید و به صورت همه روزه در تمام طول روز حتی ایام تعطیل از خدمات این مرکز از سراسر ایران بهره مند شوید.

خطرات رازداری برای سلامت بدن

شناخت رازهای خطرناک

اما این رازداری برای سلامت بدن و اسرار مهمی که دوستان از شما می خواهند آنها را در قلب خود حفظ کنید، می تواند خطرناک باشد. برای ارزیابی ارزش نگهداری آن، ابتدا باید واکنش خود را بررسی کنید. در نتیجه شنیدن این کلمات هر واکنشی نشان می دهد، بعضی دیگر کمتر واکنش نشان می دهند. بنابراین اگر راز ارزش بار سنگین را نداشته باشد، با خودتان چک کنید، به کسی بگوئید که از عصبانیت و اضطراب دور شوید.

کاربران گرامی و هموطنان عزیز که می خواهند در تمام طول روز و به صورت آنلاین و تلفنی مشاوره تلفنی دریافت نمایند می توانند با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور از طریق تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب بهره مند شوند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی لازم  در خصوص خطرناک بودن رازداری برای سلامت بدن می توانید به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه