معایب و مزایای ازدواج های دانشجویی را بهتر است بدانید

معایب و مزایای ازدواج های دانشجویی
   

معایب و مزایای ازدواج های دانشجویی را شاید تاکنون پیگیری کرده باشید و یا شاید تاکنون به  ذهن تان هم طور نکرده باشد و یا شاید مثل من تصور کرده اید که ازدواج های دانشجویی سر تا سر مزایاست به خاطر اینکه در دانشگاه قبل از ازدواج با روحیات و اخلاقیات هم آشنا می شوند و به طبع مشکل خاصی نسیت اگر هم باشد جدی نیست.

کلمات کلیدی:(ازدواج های دانشجویی|مزایای ازدواج های دانشجویی|معایب ازدواج های دانشجویی|ازدواج|مشاوره ازدواج)

مدت زمان مطالعه:۶ دقیقه

اما بد نیست  که  راجع به مزایا و معایب ازدواج های دانشجویی بهتر بدانید تا اگر اینچنین موقعیتی برای خود شما پیش آمد بهتر بتوانید تصممیم گیری کنید . در این مطلب کوتاه سعی کرده ایم که معایب و مزایای ازدواج های دانشجویی را به صورت مختصر و از مهم ترین ها آن ها انتخاب کنیم و ارائه بدهیم تا اگر به مدت ۵ دقیقه وقت می گذارید و این مطلب را مطالعه می کنید، به فوایدی از خواندن برسید.

معایب و مزایای ازدواج های  دانشجویی: معایب

معایب و مزایای ازدواج های دانشجویی

در این بخش  دو  تا از معایب ازدواج های دانشجویی را به طور خلاصه بر می شماریم.

مشخص نبودن موقعیت شغلی

این مورد یکی از مهم ترین معیار ها برای ازدواج است، معمولا به هنگام ازدواج از موقعیت شغلی پسر مطلع می شوند، زیرا این موضوع برای رفاه و آسایش زندگی آینده بسیار مهم است.

بنابراین وقتی در دوران تحصیل خود به سر می بربد و هنوز موقعیت های شغلی برای شما به خصوص پسر پیش نیامده و مشخص نشده است، این موضوع می تواند تا حدودی در زندگی اینده موثر باشد.

وجود تفاوت های فرهنگی

این موضوع در ظاهر مشکل چندانی در خود ندارد و بسیاری از جوانان تصور می کنند، مشکل چندان بزرگی در خود نمی تواند داشته باشد، با تفاهمات رفتاری و اخلاقی می توانند زندگی خوبی را داشته باشند، که البته وجود اختلافات فرهنگی شاید در کوتاه مدت و دوران آشنایی که احساسات بیشتر مد نظر هستند، اتفاقی یا مشکلی را در بر نداشته باشد، اما در طولانی مدت و زندگی آینده این زمینه را در خود دارد که اختلالاتی را ایجاد کند.

معایب مزایا ازدواج های دانشجویی: مزایا

معایب و مزایای ازدواج های دانشجویی

ازدواج های دانشجویی جدا از اینکه در خود یک سری معایب دارند، اما مزایای  را نیز در خود دارند؛ که اگر به صورت جدی و کارآمد در مورد معایب موجود از مشاور خانواده و یا مشاوره های قبل از ازدواج کمک بگیرید، به طبع می توانید راحت تر از انچه که هست،معایب را حل وفصل نمایید و به مزایای ازدواج دانشجویی بیش از پیش بیفزایید.

در ادامه به برخی از مزایای ازدواج دانشجویی می پردازیم .

مزایا ازدواج های دانشجویی : کاهش آمار طلاق

یکی از  مزایایی که ازدواج های دانشجویی در بر دارد این است که میزان طلاق در بین ان ها بسیار کمتر از سایر ازدواج هاست.

این موضوع به این دلیل است که دختر وپسر در دانشگاه متناسب با اخلاقیات، روحیات و حتی شرایط اجتماعی خود؛ فرد مورد نظر را تایید می کنند و می پسندند، این موضوع در امر ازدواج و کاهش اختلافات مربوط به تفاهم بسیار تاثیر گذار است.


همچنین ببینید:

چه عواملی اختلافات فرهنگی در ازدواج محسوب می شود؟

ازدواج سفید در ایران و پیامدهای آن

انتخاب همسر :۹ موردی که یک مرد برای انتخاب زن باید بداند


البته این موضوع هم در سایه  مهارت های اجتماعی و مهارت های مربوط به شناخت ازدواج است که در این مورد هم دختر و پسر جوان که سن کمی هم معمولا دارند،می توانند از مشاوره های قبل از ازدواج بهره کافی ببرند.

مزایا ازدواج های دانشجویی: آشنایی در یک محیط امن

از بهترین مزیت های ازدواج های دانشجویی آشنایی در یک محیط امن و ایمن است؛ بر خلاف ازدواج هایی که در حال حاضر در محیط های نه چندان مناسب و در خور و شان خانواده های ایرانی نیست، دانشگاه محیطی مطمئن برای جوانان و از همه مهم تر مورد تایید خانواده هاست که دیگر بابت آن نگرانی خاصی ندارند و بیشتر مواقع خود دانشگاه ها مراسم ازدواج دانشجویی را تدارک می بینند و این موضوع خود بسیار حائز اهمیت است.

مزایا ازدواج های دانشجویی: بدون تشریفات پیچیده

همان طور که در بالا هم اشاره شد به دلیل اینکه بسیاری از ازدواج های دانشجویی با نظارت دانشگاه انجام می شود و با انجام تشریفات مناسب و بدون تجمل صورت می گیرد، این موضوع بسیار حائز اهمیت است و برای شروع یک زندگی ساده که مرد آن هنوز شغل دائم و پر درآمدی ندارد ، بسیار با ارزش است و از استرس های آبنده و مراسم های عروسی پر تجمل می کاهد.

مزایا ازدواج های دانشجویی: کمک از مشاور

در اکثر دانشگاه ها به خصوص دانشگاه ههای دولتی ، مراکز روانشناسی و مشاوره در خود دانشگاه ها قرار گرفته تا دانشجویان به دور از فشار روانی و پرداخت مالی مشکلات خود را با کمک راهنمایی به نام مشاور بر طرف کنند و این موضوع بر معایب و مزایای ازدواج های دانشجویی بسیار تاثیر گذار است.

یکی از این مشکلات در دوران دانشجویی همین آشنایی ها ی قبل از ازدواج است، که می توانند از مشاوره قبل از ازدواج در همان دانشگاه محل تحصیل خود بهره ببرند و با مدیریت درست و به موقع بدون پرداخت مالی یکدیگر را به بهترین  نحو ممکن بشناسند و اگر  اختلافاتی از ناحیه فرهنگ و اخلاقیات موجود می باشد؛ مشاور می تواند تا قبل از امر ازدواج طی جلسات مختلف آن ها را برطرف نماید.

مرکزمشاوره تلفنی مجیب

سایت زندگی ما به دنبال ازدواج های دانشجویی و مشاوره های مورد نیاز این دوران،مطالعات گسترده ای را با همکاری و هماهنگی بسیاری از اساتید دانشگاه های معتبر انجام داده است.

مرکز با مطالعات ویژه و مناسب بر روی مزایای و معایب ازدواج های دانشجویی سمینار ها و تحقیقات ویژه ای را به ثمر رسانده است، که نتیجه آن ها بر اینگونه ازدواج ها بسیار ثمر بخش عمل کرده و اگر معایب یا مشکلاتی در بین جوانان بوده، با کمک همین مطالعات به خوبی برطرف شده و این قبیل ازدواج ها همچنان بعد از چند سال به خوبی در حال پیش روی هستند.

برای این منظور یعنی در مورد معایب و مزایای ازدواج های دانشجویی می توانید با شماره تماس  zendeghima.ir  از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل ارتباط خود را برقرار کنید.

 

 

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه