ریشه های خیانت مردان از کجا نشأت گرفته است؟

ریشه های خیانت مردان
   

با ریشه یابی علت می توان ریشه های خیانت مردان را پیدا کرد و گفت که کمبودها و نقص های زندگی زناشویی احتمال بروز خیانت را بیشتر می کند ، یعنی از نظر روابط عاطفی، احساسی و جنسی، وقتی زن یا شوهر احساس خلا می کند و یقین دارد که شریک زندگی اش نمی تواند آن خلا را پر کند به بیراهه کشیده می شود و موجب بروز خیانت می شود.

البته نباید نقش شخص سوم  که موجب وسوسه و پافشاری در برقراری ارتباط  است را فراموش کرد.

|ریشه های خیانت مردان|عوامل پیدایش ریشه های خیانت مردان|اثرات خیانت مردان|

مدت زمان مطالعه: ۸ دقیقه

چرا خیانت رخ می‌دهد؟!

طبق آمار به دست آمده مردان بیشتر از زنان، به همسر خود خیانت می کنند.

گاهی خود شخص باور ندارد که به همسر خود خیانت می کند، و فقط به خاطر وابستگی به فرد سوم، رابطه خود را ادامه می دهد.

وفاداری  و تعهد به یکدیگر ارزش هایی هستند  که می توانند مانع خیانت شوند ولی متاسفانه این ارزش ها امروزه کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

البته زن ها و مردانی هم هستند که حتی به اندازه یک نگاه حاضر نیستند به همسر و زندگی مشترک شان خیانت کنند.

خیانت مردان به همسر خود به مسائل زیادی ربط دارد، از جمله فرهنگ خانواده و جامعه، شرایط و محیط زندگی شخص قبل و بعد از ازدواج، باورها، اعتقادات، صداقت و ایمان شخص و…

ریشه های خیانت مردان

طبق گفتگویی با مردان خیانت کار اکثر آن ها دلیل خیانت به همسر خود را بی توجهی همسرشان اعلام کرده اند.

اما از مهمترین دلایلی که ریشه های خیانت مردان را می‌توان در آن دید، در ادامه توضیح داده شده‌اند:

_ احساس می کند همسرش نسبت به او بی تفاوت شده است.

روزمرگی و بی توجهی به شریک عاطفی باعث می شود فراموش کنید که روزی همسرتان چقدر برای شما مهم بوده است.

مردان خیانت کار اغلب دلیل خیانت خود را بی اهمیتی و بی تفاوتی همسر خود می دانند و بیان می کنند که برای همسرشان اولویت نیستند در صورتی که برای شخص دیگری بسیار اهمیت دارند.

_ به اندازه کافی قدر او را نمی دانند.

گاهی مردان انتظار دارند که همسرشان از آنها تعریف و تمجید کند، حتی اگر روابط شما با هم خوب است و مشکلی ندارید باز هم گاهی از همسرتان به خاطر بودنش در کنار شما قدردانی کنید، به این طریق احتمال خیانت مردان بسیار کم می شود.

از دیگر عوامل خیانت میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد

_ بعضی از مردانی که به همسر خود خیانت می کنند حس می کنند جذابیت خود را برای همسرشان از دست داده اند.

شوهر خود را دائما با ستارگان سینما مقایسه نکنید و نقاط ضعف او را تکرار نکنید. مثلا همسر خود را به خاطر شکم بزرگش یا اندام لاغر و…سرزنش نکنید.

_ عزت نفس مرد  کاهش پیدا کرده است. یکی از علت هایی که ریشه در خیانت مردان دارد از بین رفتن عزت نفس و غرور شخص است. که ممکن است به اعتیاد یا خیانت روی آورد.

اگر شوهر شما توان مالی خوبی ندارد، با گلایه مدام شما از وی موجب پائین آمدن عزت نفس همسر خود می شوید.

_ همسرش بدون دلایل قانع کننده مرد را متهم به خیانت می کند.

اگر شما به شوهر خود شک دارید با همسرتان در نهایت آرامش و به دو  از تنش و مشاجره صحبت کنید و تا قبل از این که از چیزی مطمئن نشده اید او را متهم به خیانت نکنید.

_ یکی دیگر از دلایل که ریشه در خیانت مردان دارد این است که همسرشان ، نمی تواند همراه و همدم آن ها باشد و در مواقع خشم و عصبانیت، احساس خود را بروز نمی دهند و همه نگرانی ها را در خود نگه می دارند.

ریشه های خیانت مردان

بهتر است با شوهرتان به نرمی و در کمال آرامش درباره مشکلات صحبت کنید و راهی برای حل مشکل پیدا کنید.

_  گاهی مردان عواقب خیانت خود به همسرشان را جدی نمی گیرند و بیان می کنند که مثلا همسرشان از این که دیر به منزل برسند ناراحت نمی شود و یا برایش تفاوتی نمی کند که وقتی به خرید می رود شوهرش او را همراهی کند یا نه و…

_ شاید یکی از عمده دلایلی که ریشه در خیانت مردان دارد نیاز های جنسی می باشد، گاهی مرد برای اینکه به همسر خود بفهماند که از روابط زناشویی خود راضی نیست و عواملی در رابطه جنسی آزارش می دهد به رابطه با شخص دیگری روی می آورد و به همسر خود خیانت می کند.

با توجه کردن به همسرتان و گوش دادن به حرف هایش و همراهی و حمایت از او می توانید رابطه  خود را بهبود ببخشید، رابطه زناشویی دو طرفه است و لازم است هر دو نفر درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند و برای زندگی مشترکتان تلاش کنید.

جلوگیری از خیانت مردان

برای جلوگیری از خیانت باید ریشه های خیانت مردان را پیدا کنید و با همسرتان در مورد مشکل پیش آمده واضح و آشکار صحبت کنید، و برای رفع مشکل و نیاز شوهر خود تلاش کنید.

بهتر است با مراجعه به یک مرکز روانشناسی از تخصص و تجربه مشاوران برای بهبود روابط و  جذب دوباره همسر خود  بهره ببرید.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با بهره مندی از کارآمدترین کادر روانشناسی ریشه های خیانت مردان و علت مشکلات فردی و اجتماعی را پیدا می کند و در جهت رفع آن تلاش می کند.

برای ارتباط با مرکز مشاوره با شماره zendeghima.ir همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب تماس بگیرید و از خدمات رایگان این مرکز استفاده کنید

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی آماده ارائه خدمات خود به صورت تلفنی و آنلاین به همه هموطنان گرامی در هر نقطه از کشور که هستید، می باشد.

فقط کافیست از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با شماره zendeghima.ir در همه روزهای هفته حتی تعطیلات تماس بگیرید.

از آن جا که روحیات و ویژگی های شخصیتی افراد با یکدیگر متفاوت است و ممکن است هر شخصی برای بیان مشکلات خود با یک هم جنس خود راحت تر باشد.

مرکز مشاوره روانشناسی با در اختیار گذاشتن انتخاب مشاور خانم یا آقا به شما، این امکان را برای شما فراهم کرده که بدون تنش و اضطراب و در بستری امن به بیان احساسات و مشکلات خود بپردازید.

برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی با شماره zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح ۱۲ شب بدون نیاز به مراجعه حضوری و گرفتن وقت قبلی در ارتباط باشید.

هدف مرکز مشاوره تلفنی کسب رضایت شما و بهبود روابط فردی و روابط اجتماعی در جامعه، می باشد. برای رسیدن به این هدف ما را از انتقادات و پیشنهادات خود مطلع کنید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه