خیانت مجازی چیست؟

خیانت مجازی
   

خیانت مجازی در فضای مجازی اتفاق می افتد زمانی که فرد با احساس یا لذتی که فرد به همسر خود اختصاص می دهد یا به ویژه از طرف خود در فضای مجازی با هرکسی به غیر از همسرش انجام دهد.

کلمات کلیدی:(خیانت مجازی|خیانت |ارتباط مجازی)

مدت زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در این مقاله راجع به خیانت مجازی صحبت خواهیم کرد و در خصوص راه های جلوگیری از آن نیز بحث خواهیم نمود. خیانت در گذشته به معنای قرارهای مخفی و غیرمشروع بود، در مورد سفرهای کاری دروغ و بهانه هایی در مورد بوی عطر بر روی لباس و از این قبیل موارد. اما امروزه، به راحتی و به سادگی می توان در دنیای مجازی به همسر خیانت کرد. شاید این مورد به دلیل عدم وجود رابطه جنسی به نظر بی ضرر باشد، اما واقعیت این است که خیانت چتی با خیانت های واقعی در دنیای واقعی متفاوت نیست. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی و آنلاین بهره مند شوید.

بررسی خیانت مجازی

شکی نیست که اینترنت و دسترسی به شبکه های ارتباطی مجازی، فرصت بیشتری را برای افراد جهت منحرف شدن و خیانت فراهم می کند. مفهوم خیانت در عصر حاضر تغییر کرده است؛ زیرا روش انحراف و شعله ور کردن آن تغییر کرده است. با این که تعریف و قواعد حاکم بر خیانت چندان واضح نیست؛ اما فرصت هایی برای معاشقه و فریب دادن و مشارکت در سطوح مختلف روابط جنسی زیاد شده است.

  • شرکت کردن دو فرد در فضای مجازی

در خیانت مجازی دو نفر که در یک رابطه آنلاین درگیر می شوند، می توانند به سرعت و به راحتی به آن جذب شوند. برخی حتی به رابطه جنسی مجازی معتاد می شوند و وضعیت را پیچیده تر و بدتر می کنند. فردی که به سایبر سکس اعتیاد پیدا می کند هر روز در جلوی صفحه نمایش وقت بیشتری را بیهوده تلف می کند و زمان کمتری برای خانواده و همسرش می گذارد.

 

خیانت مجازی

آشنایی با خطرات خیانت مجازی

خطر دیگر مجازی این است که دو طرف تصمیم می گیرند یکدیگر را ببینند. خیانت مجازی به لطف این حضور صمیمی و قرار ملاقات تبدیل به رابطه جنسی می شود. به خاطر داشته باشید که خیانت های اینترنتی مانند خیانت های واقعی، اغلب نشان می دهد که در روابط زناشویی مشکل وجود دارد، به همین دلیل برای نجات یک زندگی مشترک و جلوگیری از تولد دوباره خیانت مجازی تنها پایان رساندن به رابطه مجازی کافی نیست.

  • راه حل:

بنابراین برای پیدا کردن شادی و رضایت و یا هر گونه احساس که شما در رابطه خود آن را نمی بینید، به جای اینکه به اینترنت بروید و در فضاهای مجازی با افراد مختلف گپ بزنید، با همسر یا نامزد خود صحبت کنید. اگر خیانت های مجازی به یک رفتار اجباری وسوسه انگیز تبدیل شود و شما نمی توانید آن را متوقف کنید، از مشاوره ازدواج سایت زندگی ما کمک بخواهید تا آسیب غیر قابل جبران به فرد مورد علاقه خود وارد نکنید و خود را از تحمل احساس شرم و گناه نجات دهید.


مطالب مرتبط با این موضوع را می توانید در عناوین زیر مطالعه فرمایید:

تلاش برای کشف خیانت مردان چه تاثیراتی در زندگی مشترک دارد؟

عکس العمل در برابر خیانت زنان و چگونگی نحوه برخورد

ریشه های خیانت زنان و بررسی علت های آن


حواس جمع بودن برای جلوگیری از خیانت مجازی

اگر رابطه شما با شخص دیگری از جنس مخالف، فانتزی های جنسی را در سر شما می پروراند، به طور جدی به این خطر توجه کنید. همچنین، اگر کلمات، عکس ها و سایر مواردی که مبادله می کنید، شامل نکات جنسی می شوند، هرچند کم باشند شما باید بدانید که به سمت خیانت حرکت می کنید. خیانت مجازی از جمله مواردی است که به تدریج درگیر آن خواهید شد در حالی که خودتان متوجه نمی شوید تن به این کار می دهید.

خیانت مجازی و توجیح کردن ارتباط

هنگامی که شما در روابط مجازی درست با شخص دیگری هستید، چند بار در رابطه خود می گویید که او فقط یک دوست برای من است یا او فقط یک همکار است؟ اگر همسر شما سوالاتی در رابطه با یک رابطه سالم و منطقی به شما می دهد، به او بگویید او فقط یک دوست است و چرا؟ از آنجا که یک دوست یا همکار سالم است نیازی به دفاع و دلیل تراشی نیست؛ اما هنگامی که یک رابطه مجازی دروغین ایجاد می کنید، شما به طور مداوم خود را از این بیانیه مطلع می کنید، زیرا این یک گناه است که در اعماق شما قرار دارد و شما را آزار می دهد که باید از طریق مکانیسم های دفاعی اینجا پناه بگیرید بنابراین اگر شما در گوش خود کلمه (او فقط یک …) را می شنوید، آن را برای کاهش خطر خیانت مجازی جدی بگیرید.

تامین نیازهای شخصی از راه درست

اگر احساس می کنید کسی در فضای مجازی منبع تامین لذت شما در زندگی زناشویی است، خطر خیانت مجازی در نزدیکی شما قرار دارد. در این موارد، از خودتان بپرسید که چرا این احساس را دارید، چرا با همسرتان برخورد نمی کنید، چرا به همسرتان چیزهایی را که به آن فرد می گوئید، نمی گویید؟ برای شناسایی این حفره های ارتباطی، می توانید از دوستان مورد اعتماد و روانشناسان یا مشاوران با تجربه برخوردار شوید. سایت زندگی ما با بهترین متخصصان به صورت همه روزه پاسخگوی شما عزیزان است حتی در ایام تعطیل.

خیانت مجازی

بررسی خیانت مجازی زن و شوهرها

این رابطه، زمانی که یک شخص روابط عاشقانه یا جنسی را به رغم متعهد بودن به رابطه عاطفی و جنسی در دنیای واقعی، همزمان، مخفیانه و بدون دانستن همسرش با یک شریک آنلاین، رابطه برقرار می کند، خیانت مجازی می شود. نمونه هایی که به عنوان خیانت در این مطالعه تعریف شده اند، از جمله فعالیت های دوستانه، فعالیت های احساسی و فعالیت جنسی از طریق اینترنت است. مهمترین این مثال ها داشتن روابط سطحی (مانند ارسال ایمیل و گشت و گذار در وب)، روابط صادقانه (مانند داشتن رابطه جنسی مجازی و عاشقانه با یک شریک آنلاین)، تماشای موضوعات جنسی (مانند تماشای و دسترسی به سایت های پورنو)، جستجو برای ارتباطات با دیگران (مانند قرار دادن اطلاعات شخصی در سایت ها).

تفاوت خیانت مجازی و واقعی

لازم به ذکر است که خیانت آنلاین هر دو نوع کیفی و رفتاری در خیانت به چهره به چهره است، اما عناصر پنهانی و نادرست در هر دو نوع خیانت رایج هستند و پیامدهای ناشی از آن در هر دو نوع مشابه هستند. بر خلاف خیانت های واقعی، با خیانت مجازی، می توان چنین روابطی را با کمترین هزینه و از هر کجا و هر زمان با هویت خیالی پیگیری کرد. بسیار ساده تر است که خیانت اینترنتی را پنهان کنید تا خیانت واقعی چرا که پنهان کردن آن ساده تر است و احتمالادر نهایت به خیانت واقعی تبدیل می شود. جهت انجام مشاوره و دریافت آن می توانید از سراسر ایران به صورت تلفنی با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمائید.

مشترکین می توانند به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روزهای تعطیل نیز با سایت زندگی ما ارتباط برقرار کنند و از خدمات برترین مشاوران کشور به صورت تلفنی بهره مند شوند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خیانت مجازی نیز می توانید بدون گرفتن کد یا زدن صفر با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه