تفاوت دستکش لاتکس پودری و بدون پودر چیست؟

8 ماه پیش
تفاوت دستکش لاتکس پودری و بدون پودر چیست؟
   

چکیده : دستکش های لاتکس یکی از مهمترین محصولات در حوزه بهداشت و سلامت به شمار می روند.امروز درباره تفاوت دستکش های لاتکس پودری و غیر پودری صحبت می کنیم.

 

دستکش های لاتکس یکی از مهمترین محصولات در حوزه بهداشت و سلامت به شمار می روند. این محصولات هم در مراکزو کلینیک های طبی به کار رفته و هم برای عموم مردم قابل استفاده هستند. از این رو میزان قابل توجهی از آن ها در سر تا سر کشور توزیع می شود. اما این محصولات در مدل های مختلفی در دسترس مشتریان قرار می گیرند. برای انتخابی بهتر باید به تفاوت های میان انواع مدل های دستکش لاتکس پودری و بدون پودر دقت داشته باشید.

وجه تمایز دستکش لاتکس پودری و بدون پودر

شاید این دو دستکش در بسیاری از مشخصه های جزیی با هم متفاوت باشند. اما کلیت تفاوت های آن ها در دو دسته مهم مورد توجه قرار می گیرد:

  1. دستکش های لاتکس بدون پودر برای پوست بدن مشکلی به وجود نمی آورند. با به دست کردن آن ها پوست شما در برابر مواد شیمیایی و پودرهای صنعتی قرار نمی گیرد. در نتیجه آسیب هایی مانند قرمزی، خارش، سوزش و… بر سطح پوست دست به وجود نمی آید. این ویژگی کلی برای کسانی که از این محصولات در طولانی مدت استفاده می کنند، اهمیت بیشتری دارد. این در حالی است که دستکش های پودری اغلب این آسیب ها را به پوست دست افراد حساس وارد می کنند.
  2. دستکش لاتکس پودری اگرچه به سادگی وارد دست شده و بر سرعت عمل کادر درمان تاثیر می گذارند، اما پودر به کار رفته در این محصولات آسیب های جدی برای سلامت بدن به وجود می آورد. این پودر در بافت های پوست بدن نفوذ کرده و آثار مخربی به دنبال دارد. در صورتی که شما بیماری پوستی به خصوصی داشته باشید، پودر دستکش لاتکس می تواند، مانع از بهبود آن شود. این در حالی است که استفاده از دستکش های لاتکس بدون پودر از بروز این آسیب ها به شدت پیشگیری می کند.

مزایای استفاده از دستکش لاتکس پودری

برای این که از انواع این محصولات در عرصه های بهداشتی استفاده بهتری داشته باشیم، باید حتما با مزایای استفاده از آن ها نیز آشنا شویم. انواع دستکش های لاتکس پودری و غیر پودری از نظر نوع مزایا و معایب نیز تفاوت های چشم گیری با هم دارند. برخی از مزایای استفاده از دستکش های پودری لاتکس را در زیر مشاهده می کنید:

  1. طراحی قوی دستکش های لاتکس پودری یکی از ویژگی های مهم آن ها به شمار می رود که در دست کردن آن ها را برای افراد ساده تر می کند.
  2. انواع دستکش های لاتکس پودری با قیمت های به صرفه تری نسبت به دستکش بدون پودر در بازارهای فروش ارائه شده و به همین خاطر قدرت خرید مشتریان را در حجم انبوه به شدت افزایش می دهند.
  3. در ساخت و آماده سازی آن ها از پودر نشاسته به عنوان عامل روان کننده استفاده شده که حتی در حین استفاده از دستکش نیز احساس مطلوبی بر پوست دست افراد به وجود می آورد.
  4. این دستکش ها از تعریق پوست دست نیز جلوگیری می کنند. نشاسته به کار رفته در پودر دستکش های لاتکس پودری تعریق پوست دست را به خود جذب می کند.
  5. تعویض دستکش های لاتکس پودری در بازه های زمانی کوتاه با سرعت بیشتری انجام می گیرد که برای مصارف حساس بسیار مفید خواهد بود.

مزایای استفاده از دستکش لاتکس بدون پودر

دستکش های لاتکس بدون پودر نیز در بازارهای مربوطه مخاطبین خاص خود را دارند. این محصولات کاربردی با مجموعه مزایای زیر عرضه شده و با دستکش های پودری لاتکس متفاوت هستند:

  1. این دستکش ها بسیار محکم و ماندگار بوده و کار با آن ها در محیط های خشن نیز به سهولت انجام می گیرد. با خرید آن ها دستکش مورد استفاده شما دیرتر فرسوده شده و در طولانی مدت قابل استفاده خواهد بود.
  2. مقاومت بالای این محصولات در برابر آب نیز از مهمترین ویژگی های دستکش لاتکس بدون پودر به شمار می رود. به همین خاطر برای عرصه های دندان پزشکی و صنایع مرتبط با رطوبت بهترین گزینه به شمار می روند.
  3. این دستکش ها محافظت مطلوبی از پوست حساس دست شما به عمل می آورند و در این ویژگی نیز برتری هایی نسبت به دستکش های پودری دارند. استفاده از آن ها برای انجام فرایندهای دشوار میسر خواهد بود.
  4. انواع آن ها با میزان کمتری از مواد شیمیایی و صنعتی تولید شده اند و به دست کردن آن ها خطری برای محصولات در صنایع غذایی و مراقبت های پزشکی به همراه نخواهد داشت.

 

تفاوت دستکش لاتکس پودری و بدون پودر چیست؟

تفاوت در کاربرد دستکش لاتکس پودری و غیر پودری

ارزیابی تفاوت های انواع دستکش های لاتکس پودری و غیر پودری به کارایی هر یک از این محصولات نیز مربوط می شود. برای بررسی بهتر و دقیق تر هر یک از این اقلام کاربردی لازم است که به کاربردهای هر یک در عرصه های مختلف دقت داشته باشید. برخی از موارد استفاده از هر یک از این دستکش ها را در زیر مشاهده می کنید:

کاربرد دستکش پودری 

انواع دستکش های پودری در زمانی که نیاز به تعویض مکرر دستکش وجود داشته باشد، گزینه مناسبی خواهند بود. در شرایطی که افراد با مواد عفونی یا شیمیایی در ارتباط هستند، باید مرتب دستکش خود را تعویض کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند. در چنین وضعیتی توجه به سرعت عمل کار نیز اهمیت دارد. به همین خاطر دستکش های پودری برای صرفه جویی در زمان افراد مورد استفاده قرار می گیرند. البته توجه داشته باشید که پودر به کار رفته در این دستکش ها تاثیری در ایمنی کار با آن ها ندارد. این پودر فقط در راستای سهولت در پوشیدن و به دست کردن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد دستکش لاتکس غیر پودری

انواع دستکش لاتکس بدون پودر برای صنایع غذایی و بسته بندی انتخاب می شوند. این صنایع به سلامت مواد غذایی اهمیت داده و نگران ورود مواد جانبی به محصولات غذایی هستند. از این رو دستکش های بدون پودر لاتکس را انتخاب ایده آل تری برای استفاده در ساخت و تولید محصولات به شمار می آورند.

 

تفاوت دستکش لاتکس پودری و بدون پودر چیست؟

تفاوت دستکش لاتکس پودری و بدون پودر از نظر شیمیایی

در ساخت و آماده سازی هر یک از این محصولات از متریال به خصوصی استفاده شده است. دستکش لاتکس پودری با برخی مواد جانبی یعنی پودر نشاسته تولید شده که به خشک نگه داشتن دست ها کمک می کند. این فرایند در صنعت با نام کلرزنی معرفی می شود که دستکش های لاتکس پودری را در زمینه سهولت در استفاده به برتری می رساند. وجود این پودر گاها واکنش های آلرژیک را در بدن افراد تحریک می کند. به همین خاطر ترکیبات شیمیایی به کار رفته در دستکش های لاتکس بدون پودر اغلب بی خطرتر هستند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم انواع تفاوت های میان دستکش های لاتکس پودری و بدون پودر را بررسی کنیم. فناوری ساخت و تولید هر یک از این محصولات تقریبا مشابه است. اما در ساختار هر یک از مواد به خصوصی استفاده شده که کیفیت و کارایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای استفاده بهتر از هر یک از دسته بندی های دستکش لاتکس لازم است که در خصوص کارایی و عملکرد آن ها در حین  استفاده اطلاعات بیشتری به دست آورید. با در نظر گرفتن مجموعه نکات یاد شده می توان بر اساس نیازهای صنعتی مختلف بهترین دستکش لاتکس را انتخاب کرد.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه